شائبه تبانی در لیگ دسته اول فوتبال و انکار سرمربی

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم هرگونه تبانی و تعیین نتیجه خارج از زمین را در باخت سنگین تیمش مقابل رایکا منتفی دانست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم فوتبال رایکا بابل توانست با برتری 5-1 پارس جنوبی جم را شکست بدهد تا امیدهایش برای بقا در لیگ یک زنده بماند، این پیروزی در شرایطی به ثبت رسید که بلافاصله کمیته صیانت فدراسیون فوتبال مربی و دروازه‌بان تیم پارس جنوبی را به دلیل شائبه‌ی تبانی فراخواند.

ایمان رزاقی‌راد سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم دراین باره گفت: یکی دو ساعت خبر زده بودند که تبانی شده است و برای پاره‌ای از توضیحات هم حراست فدراسیون فوتبال ما را خواسته است؛ وقتی یک تیم می‌بازد، همیشه از این شائبه‌ها به وجود می‌آید، منتهی کسی انتظار ندارد که پارس جنوبی جم به یکباره پنج گل از رایکا پایین‌جدولی بخورد و واقعیت بازی این بود که آن‌ها پنج موقعیت به دست آوردند که به گل رفت.

وی افزود: گلر اصلی‌مان محروم بود و این گلرمان یک بازی بیشتر بازی نکرده بود و زیر 23 سال است و پارسال هم در لیگ دو بازی می‌کرد، آمد و در جو ورزشگاه و بعد از یک دوران کرونایی که تماشاگر هم نبود، بالاخره وقتی یک بازیکن جوان وارد استادیوم می‌شود و استادیوم پر از تماشاگر است، شرایط جوی روی او تاثیر می‌گذارد. همین اتفاق هم برای گلر ما رخ داد، من حتی قبل از بازی هم احساس کردم که این بنده خدا رنگش پریده وقتی این جو را دیده است اما ما هم چاره‌ای نداشتیم و مجبور بودیم که با این گلر کار را ادامه بدهیم.

 
 

رزاقی‌راد در تکمیل صحبت‌های خود گفت: نهایتاً این اتفاق افتاد، بازی هم به گونه‌ای نبود که بخواهیم بگوییم باید 5-1 می‌شد، باید نهایتا 5-5 یا 6-5 می‌شد! کل 90 دقیقه بازی دست ما بود اما توپ‌های حریف به گل رفت و توپ‌های ما گل نشد؛ اصلاً بحث تبانی، یک بحث الکی است، یکسری‌ها از تیم‌های پایین جدولی که در معرض خطر هستند، خط می‌گیرند و آن تیم‌ها خط می‌دهند که شاید تبانی و ... بوده است چون بالاخره فاصله رایکا با تیم بالاسری‌اش کاهش پیدا کرد.

سرمربی پارس جنوبی جم با اشاره به وضعیت بازیکنان تیمش گفت: ما 5 بازیکن اصلی‌مان را به دلیل مصدومیت و محرومیت از دست داده بودیم و دیشب نبودند.

ایمان رزاقی‌راد ادامه داد: شما در تیم‌های بزرگ دنیا هم می‌بینید که مثلا رئال مادرید از منچسرسیتی 4 گل می‌خورد، یعنی تبانی کردند؟ گلر اشتباه می‌کند، لیورپول یک بازی 3 گل دریافت کرد که آلیسون بکر 2 پاس اشتباه داد و مهاجم حریف توپ را به گل تبدیل کرد، یعنی او تبانی کرده بوده است؟ گاهی اشتباهاتی در بازی به وجود می‌آید، این نیست که ما بخواهیم بگوییم که تبانی شده است. تبانی در فوتبال ایران وجود دارد اما برای این بازی نمی‌توانم قبول کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید