محرومیت تنیسورهای روس از حضور در ویمبلدون

تعدادی از برترین‌ تنیسورهای جهان با اعمال محدودیت از سوی مقامات انگلیسی نمی توانند در مسابقات ویمبلدون حاضر شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تنیسورهای روس با اعمال محدودیت از سوی مقامات انگلیسی، از حضور در مسابقات گرنداسلم محروم شده‌اند و به این ترتیب تعدادی از برترین های جهان در این رقابت ها غایب بودند.

مسئولان تورهای ATP و WTA و فدراسیون بین‌المللی تنیس به بازیکنان روسیه و متحدش بلاروس اجازه داده‌اند به رقابت‌ها ادامه دهند، اما آن‌ها از نمایش پرچم‌های ملی یا پخش سرود ملی خود منع شده‌اند. علاوه بر این، روسیه و بلاروس برای مسابقات تیمی مانند جام دیویس و جام بیلی ژان کینگ محروم شده‌اند.

در همین راستا اعلام شده است که تنیسورهای روس حق حضور در رقابت‌های ویمبلدون را نخواهند داشت این تصمیم دانیل مدودف مرد شماره ۲ جهان و آندری روبلوف مرد شماره ۸ جهان را از شرکت در قرعه کشی مردان ویمبلدون باز می‌دارد. روبلف ماه گذشته زمانی که پس از پیروزی در یک مسابقه در دوبی، روی لنز دوربین تلویزیونی نوشت: “no war please” «لطفاً جنگ نباشد»، خبرساز شد.

در بخش زنان، آناستازیا پاولیوچنکووا (رتبه ۱۵)، داریا کاساتکینا (رتبه ۲۶) و ورونیکا کودرمتووا (رتبه ۲۹) از جمله افرادی هستند که تحت تأثیر این حکم قرار خواهند گرفت.

در گزارش اسپورتیکو آمده است که مشخص نیست بازیکنان بلاروس که از ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حمایت سیاسی کرده‌اند نیز محروم شوند یا خیر. دو بازیکن زن با رنکینگ بالا، آرینا سابالنکا (زن شماره ۴) و ویکتوریا آزارنکا (زن شماره ۱۸)، اهل بلاروس هستند.

چندین رسانه قبلا گزارش داده بودند که مقامات دولت بریتانیا در حال مذاکره با فدراسیون جهانی تنیس و در نظر گرفتن ممنوعیت ورزشکاران روسی در ویمبلدون هستند.

نایجل هادلستون، وزیر ورزش بریتانیا در ماه مارس گفت که «مطمقاً هیچ کس نباید پرچم روسیه را به اهتزاز درآورد و این ایده را مطرح کرد که ورزشکاران روسی می‌توانند در رابطه با وفاداری خود به پوتین بررسی شوند.

پیش‌تر نیز دوندگان روسی و بلاروسی اجازه ورود به ماراتن بوستون را که اوایل این هفته برگزار شد، نداشتند. هم‌چنین پارالمپین‌های روسی مدت کوتاهی پس از شروع تهاجم از پارالمپیک زمستانی حذف شدند.

دیدگاه تان را بنویسید