حدادی: رک می گویم که دوست نداشتم دو تابعیتی ها در المپیک بازی کنند/ از چین در رفتم

بازیکن تیم ملی بسکتبال گفت: دوست نداشتم برخی بازیکنان دو تابعیتی که 40-30 روز بود به اردو آمدند در المپیک بازی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حامد حدادی درباره آخرین وضعیت خود در لیگ بسکتبال چین و تیم سیچوان اظهار داشت: یک سال دیگر با باشگاه چینی قرارداد دارم. پس از ورود به چین باید 28 روز در قرنطینه باشید و بازی‌ها هم داخل حباب برگزار می‌شود. پنج ماه درون حباب بودیم و حق بیرون آمدن از هتل را نداشتیم. فقط تمرین و بازی می‌کنیم و به هتل می‌رویم. در این کشور خیلی شرایط کرونایی را سفت و سخت می‌گیرند. روز آخری که من در چین بودم، تلاش زیادی کردم تا به پرواز بازگشت به ایران برسم. به قولی از چین در رفتم.

وی درمورد شرایط مشابه لیگ بسکتبال چین با NBA، توضیح داد: بازی‌ها در لیگ چین در چهار زمان 12 دقیقه‌ای برگزار می‌شود و هر بازیکنی شش خطا کند بیرون می‌رود. البته دیدارهای پلی آف در این کشور مانند NBA نیست و چهار برد از هفت بازی است. خیلی سعی کردند از NBA الگوبرداری کنند. از لحاظ اسپانسرینگ و برنامه های تلویزیونی تلاش زیادی کردند.

بازیکن تیم ملی بسکتبال کشورمان درمورد اینکه آیا احتمال داشت در لیگ برتر ایران هم بازی کند، گفت: سعی کردیم بازی کنیم و با شهرداری گرگان هم قرارداد بستیم. با دو تیم دیگر هم صحبت کردیم اما قسمت نشد.

حدادی درخصوص اینکه چند بار تاکنون اسم او را احسان حدادی صدا کرده‌اند با خنده اظهار داشت: احسان دوست خوبم است. حتی همین روز گذشته یک نفر به من گفت آقا احسان سلام و گفتم حامد حدادی هستم.

وی درباره پشتوانه تیم ملی بسکتبال و اینکه آیا بین نسل قدیم و جدید اختلاف وجود دارد، عنوان کرد: اختلاف وجود دارد و یکی از دلایلش هم این است که خوب استعدادیابی نکردیم و به قولی شاید لیگ خوبی نداشتیم. برخی تیم‌ها بازیکنان خیلی خوب و نفرات خارجی خوبی می‌گیرند. پشتوانه تیم ملی لیگ خوب است و اگر بازیکنان خارجی خوبی به لیگ بیاوریم، بازیکنان ایرانی در کنار آنها پیشرفت می‌کنند. وقتی خودم 19-18 ساله بودم با بازیکنان بزرگ خارجی بازی و تمرین می‌کردم اما اکنون 16 تیم در لیگ برتر هستند که همه آنها به پلی آف می‌آیند و رقابتی وجود ندارد. تفاوتی نیست اول شوید یا هشتم.  

سنتر تیم ملی بسکتبال کشورمان افزود: تا زمانیکه اساسنامه خوبی نداشته باشیم و لیگ را تغییر ندهیم، شرایط تعداد بازی‌های پلی آف مشخص نمی شود.  اگر بازیکنان خوب خارجی به جای پلی آف از ابتدای فصل به لیگ ما بیایند، بازیکنان ایرانی هم می‌توانند پیشرفت کنند. 

حدادی درمورد اینکه ظاهرا به دلیل مسائل مالی بازیکنان خارجی بیشتر از پلی آف وارد لیگ ما می‌شوند، گفت: امسال اولین بار است می‌بینم بازیکنان خارجی زودتر آمدند. به عنوان مثال تیم سیرجان انسجام خوبی پیدا کرده است. شهرداری گرگان سه سال است از ابتدای فصل پری پتی را می‌آورد. شیمیدر هم از بازیکن خارجی استفاده کرد.

وی درخصوص تمرین کردن انفرادی اش، پاسخ داد: این تمرینات واقعا تاثیر گذار است. البته یادم می‌آید وقتی در نوجوانان یا جوانان بودیم در طول سال 50 یا 60 بازی می‌کردیم اما اکنون بازی‌های این رده‌ها خیلی کم است. سعی دارند زودتر بازی‌ها تمام و قهرمان مشخص شود. هرچه تمرین گروهی یا انفرادی کنید تا وقتی بازی نکنید، کارساز نیست. 

بسکتبالیست کشورمان در پاسخ به این سوال که بین‌ تیم‌های داخلی طرفدار کدام تیم است، گفت: فرقی نمی‌کند. من جنوبی هستم و در پتروشیمی دو سال بازی کردم. برای نفت آبادان هم در آسیا بازی کردم. در شهرداری اهواز و مهرام هم حضور داشتم. 

حدادی درمورد شایعه مطرح شده مبنی بر اینکه برخی بازیکنان تیم ملی بسکتبال چندان رابطه خوبی با بازیکنان دو تابعیتی این تیم نداشتند، پاسخ داد:‌ نمی‌دانم چه بگویم. نظر بچه‌ها بود که آن پست و استوری را گذاشتند که البته خودم ناراحت شدم. سعی کردم بازیکنان دو پاسپورته را حمایت کنم و اگر کم و کسری داشتند جبران کنم. قبل از المپیک گفتم نباید دیگر چنین بازیکنانی بیایند. باید رک و راست حرف بزنم. شاید خیلی‌ها ناراحت شوند و این حرف من مقداری نژاد پرستانه باشد اما حقیقت این است دوست نداشتم بازیکنی که 40-30 روز است به تیم ملی اضافه شده در المپیک بازی کند و بازیکنی که 15-10 سال خاک اردوها را خورده و در این اردوها در شرایط سخت تمرین کرده و بزرگ شده است، به تیم ملی دعوت نشود. 

وی افزود: دست کم باید بازیکنان قدیمی را به اردو دعوت می‌کردیم تا با هم رقابت می‌کردند و اگر حقش نبود، او را خط می زدند نه اینکه در کل او را کنار بگذاریم. از حضور بازیکنان دو تابعیتی در المپیک تشکر می‌کنیم اما حاضرم شرط ببندم اگر الان آنها را دعوت کنیم، به اردوی تیم ملی نمی‌آیند و فقط به خاطر المپیک آمدند. هرکسی آرزوی حضور در این رقابت‌ها را دارد. خودم دو بار در المپیک بازی کردم. خیلی ها هم آرزو داشتند در این مسابقات بازی کنند اما فرصتی به آنها داده نشد تا در اردو رقابت کنند. شاید انتخاب شوند یا شاید هم خط بخورند.

ملی پوش بسکتبال کشورمان درباره اینکه آیا می‌تواند تعداد حضورهایش در المپیک را به سه دوره برساند، پاسخ داد:  در اردیبهشت به 37 سالگی می‌روم و فکر نمی‌‌کنم دیگر این اتفاق بیفتد. سعی دارم به این نسلی که آمده کمک کنم. اگر قسمت باشد در المپیک بعدی هم هستم و تا جایی که می‌توانم کمک کنم.

حدادی درخصوص وضعیت فعلی تیم ملی بسکتبال، گفت: در کل جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون در تابستان کار خیلی سختی دارد. امیدوارم همه جامعه بسکتبال دست به دست هم بدهند و به او کمک کنند. خودش به تنهایی نمی‌تواند کاری کند و ما هم باید کمکش کنیم. امیدوارم تابستان خیلی خوبی داشته باشیم زیرا سه تورنمنت خیلی مهم پیش رو داریم. تیم‌های دیگر هم قوی هستند و کار کرده‌اند. از آنها خیلی عقب‌تر هستیم و باید کار کنیم زیرا کارمان در این تابستان خیلی شلوغ سخت است. 

وی در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم درباره علاقه‌اش به فوتبال و اینکه امسال در لیگ برتر کدام تیم قهرمان می‌شود، گفت: برای سپاهان و فولاد که اکنون در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند، آرزوی موفقیت دارم. فولاد تیم شهر ما است. البته بار قبلی که گفتم استقلالی‌ هستم بچه‌های خوزستان مقداری ناراحت شدند(باخنده) البته استقلالی ام با این حال طرفدار تیم‌های خوزستانی فولاد و نفت آبادان هم هستم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید