جی پلاس

حواشی لیگ بسکتبال زودتر از موعد/ دور زدن قانون به خاطر حامد حدادی؟

لیگ برتر بسکتبال در حالی از آبان ماه آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد حواشی این رقابت‌ها قرار است زودتر از موعد از راه برسد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور از 15 آبان ماه آغاز می‌شود و تیم‌های حاضر در مسابقات در حال جذب بازیکن‌‌های مد نظر خود هستند. شنیده‌ها حاکی از آن است حامد حدادی سنتر با سابقه تیم ملی بسکتبال ایران و بهترین پست پنج آسیا قرار است در فصل جدید مسابقات به عنوان سهمیه ایرانی بازی کند و از طرفی حتی شنیده شده با شروع لیگ چین قرار است به عنوان بازیکن کمکی در این لیگ شرکت کند.

طبق تبصره ماده 47 آیین نامه فدراسیون بسکتبال، بازیکنان ایرانی که در یکی از باشگاه‌های خارج از کشور مشغول بازی می‌باشند در صورت مراجعت و قصد بازی در یکی از باشگاه‌های داخلی به عنوان سهمیه بازیکن خارجی محسوب می‌شوند و مقررات بازیکن خارجی با رعایت قوانین مربوطه برای او اجرا می‌گردد.

همچنین طبق ماده 49 آیین نامه بازیکنان در طول یک فصل فقط می‌توانند با یک باشگاه قرارداد داشته باشند، به استثناء بازیکنانی که به خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند که از زمان اعزام به خدمت وظیفه عمومی بازیکن تیم نظامی محسوب می‌شوند.

با توجه به آیین نامه رسمی فدراسیون این اقدام قانونی نیست و بازیکنی که به عنوان لژیونر به کشور دیگری می‌رود در زمان بازگشت بازیکن خارجی شناخته می‌شود. اگر این اتفاق رخ دهد قطعا باشگاه‌ها در برابر آن موضع گیری خواهند کرد و این شروع یک حاشیه قبل از شروع رقابت‌ها می شود؛ بنابراین باید دید واکنش و تدابیر مسئولان فدراسیون در این باره چیست و آیا فدراسیون بسکتبال آیین نامه مورد تایید و تصویب شده خود را زیر سوال می‌برد؟ 

شایان ذکر است خبرنگار جی پلاس با  مسئول کمیته مسابقات و دبیر فدراسیون بسکتبال تماس برقرار کرد اما هیچ کدام پاسخ گو نبودند.

دیدگاه تان را بنویسید