شاهین‌طبع: در یک رشته‌ ۵ بازیکن دورگه می‌آورد اما برای بسکتبال مشکل وجود دارد

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: یک رشته‌ای در کشورمان ۵ بازیکن دورگه از سراسر جهان می‌آورد اما برای بسکتبال این اتفاق نمی‌افتد و ما مشکل داریم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مهران شاهین‌طبع پس از برتری ایران مقابل فیلیپین در انتخابی جام جهانی بسکتبال در نشست خبری اظهارداشت: بازی خوبی بود، هرچند فیلیپینی‌ها چند بازیکنشان محروم بود اما در مجموع بسیار خوب کار کردند، فکر می‌کنم تنها بازیکنی که می‌توانست در این بازی برای آنها مؤثر باشد آندره بلچ می‌توانست باشد. آنها از بازیکنان تبعه به خوبی استفاده می‌کنند و من پاسپورت بازیکنان آنها را که امروز دیدم ۵-۶ مورد آمریکایی بود. مربی‌شان هم حرف خوبی زد و گفت از تمام بازیکنانی که مد نظرشان باشد استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما هم این شرایط را داریم و می‌توانیم از دو رگه‌ها استفاده کنیم همانند تیم ملی فوتبال اما این اتفاق نمی‌افتد، نمی‌خواهم وارد حاشیه شوم اما یک رشته‌ای ۵ بازیکن دو رگه را از سراسر جهان جمع می‌کند اما برای ما اینطور نیست، یک بازیکن دورگه را خودم پایان خدمتش را گرفتم اما برای آرون گرامی‌پور با وجود اینکه ۲۶ سالش به پایان رسیده فعلاً نمی‌تواند به ایران بیاید و حتی گفته‌اند شاید دیگر آن قانون ۹۰ روز در ایران هم وجود نداشته باشد با این وجود شنیده‌ام خانواده و وکیلش دنبال کارهایش هستند تا همه چیز به خوبی تمام شود. او فعلاً گفته است شاید بتوانم تیم ملی را در ژاپن همراهی کنم اما نمی‌توانم با این شرایط فعلاً به ایران بیایم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد وضعیت مایک رستم‌پور عنوان کرد: متأسفانه او برای بازی در تیم ملی پول می‌خواهد اما ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، برای تورنمنت چین حتی برایش بلیت گرفتیم که بیاید اما مدیر برنامه‌هایش اعلام کرد که باید ۵ هزار دلار به آژانس مربوطه و ۵ هزار دلار هم به خود این بازیکن بدهید که این منطقی نبود.

شاهین‌طبع در مورد بازی امروز مقابل فیلیپین ادامه داد: فشار دفاعی خوبی آوردیم، فیلیپینی‌ها بسکتبال بلد بودند و همیشه بسکتبال آنها پویا است و بازی کردن مقابلشان می‌تواند سخت باشد، کنترل بازی را در اختیار داشتیم اما در ضد حملات خوب نبودیم، باید روی پنالتی‌ها دقت می‌کردیم چون ۹ پنالتی ما گل نشد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود شاید حدادی مقابل ژاپن بازی نکند، گفت: او سالهاست که به تیم ملی کمک می‌کند و الان آسیب دیده است و سلامتی‌اش برای ما بسیار مهم است. از سوی دیگر باشگاه سال آینده‌اش مشخص نیست و قرار نیست به هر صورتی برنده باشیم. او امروز در کوارتر سوم اصرار داشت به بازی برود اما من وضعیت پای او را می‌دانم، باید به جایی برسیم که به بازیکنانی که به استراحت نیاز دارند استراحت بدهیم. بچه‌های دیگر هم باید حس مسئولیت داشته باشند و اگر حدادی مصدوم شد جای او را به خوبی پر کنند. ما باید به بازیکنان جوان بها بدهیم و فدراسیون هم باید برنامه‌ریزی خوبی برای جوان‌ترها داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید