منچستر با سرمربی جدید خود به توافق رسید

منابع غیر رسمی از توافق منچستر یونایتد با اریک تن هاخ برای قبول هدایت این تیم به توافق رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از کنار رفتن توماس توخل و یولیان ناگلزمن از فهرست گزینه‌های منچستریونایتد به دلیل در دسترس نبودن آن‌ها، سرمربی ۵۲ ساله آژاکس در کنار مائوریسیو پوچتینو، لوییز انریکه و جولین لوپتگی جزو چهار گزینه نهایی شیاطین سرخ بود. حالا در منچستر اجماع لازم برای انتصاب تن هاخ به عنوان سرمربی آینده تیم حاصل شده است و در آمستردام هم، سرمربی پیشین اوترخت آماده است تا در پایان فصل سراغ چالش جدیدی در اولدترافورد برود.

بنابر گزارش ESPN، جان مرتاف به عنوان مدیر ورزشی و درن فلچر به عنوان مدیر فنی تیم، مأمور شده بودند تا فرایند یافتن مربی جدید را پیش ببرند و قرار بود تصمیم نهایی به رأی ریچارد آرنولد (مدیر اجرایی) و جوئل گلیزر (یکی از مالکان باشگاه) بستگی داشته باشد. در حالی که برخی از اعضای هیئت مدیره طرفدار همکاری با پوچتینو بودند، آرنولد و گلیزر معتقدند که تن هاخ بهترین فرد برای روی کار آمدن پس از رالف رانگنیک است. این خبر توسط تلگراف و دیلی میل هم تایید شده است.

در نهایت انتخاب یونایتد بین تن هاخ و پوچتینو بود ولی مشکلات سرمربی آرژانتینی در طول فصل جاری در PSG و هزینه بالای جذب او به خاطر قرارداد داشتن با طرف فرانسوی موجب شد تا تن هاخ برنده این نبرد باشد. در واقع پوچتینو پس از برکناری اوله گونار سولسشر بر حسب علاقه دیرینه خود به حضور در اولدترافورد، انتخاب اول منچستریونایتد بود اما حذف از لیگ قهرمانان اروپا با وجود برتری ۲-۰ در دیدار رفت مقابل رئال مادرید، موجب تجدید نظر سران یونایتد شد چون آن‌ها نمی‌خواستند با کسی همکاری کنند که در آخرین تجربه‌اش ناکام بوده است. در مورد هزینه همکاری با پوچتینو هم باید گفت که فسخ قرارداد فعلی او به ۱۵ میلیون پوند نیاز دارد، در حالی که این رقم در مورد تن هاخ فقط ۱.۷ میلیون پوند است.

خبرنگاران می‌گویند امکان دارد رنه مولنستین، دستیار پیشین سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳، جزو دستیاران تن هاخ باشد. از تیم استخدامی باشگاه هم خواسته شده است تا گزینه‌های مد نظر خود برای هر پست را در اختیار سرمربی جدید باشگاه قرار دهد؛ هر چند که او مجاز خواهد بود تا اهداف خاص خودش را به باشگاه معرفی کند.

دیدگاه تان را بنویسید