جلسه اینفانتینو با ایرانی ها درباره مشکل حضور زنان در استادیوم ها

پس از قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، سرپرست فدراسیون فوتبال با رئیس فیفا جلسه‌ای برگزار کرد تا درباره اتفاقات اخیر با اینفانتینو صحبت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مراسم قرعه کشی مسابقات جام جهانی 2022 شب گذشته در دوحه قطر برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران ورمان رقبای خود را در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان شناخت.

در حاشیه این مراسم، با توجه به درخواست مکرر سرپرست فدراسیون فوتبال از دبیرکل فیفا برای برگزاری نشستی خصوصی با جانی اینفانتینو، در نهایت رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با برگزاری این نشست موافقت کرد و این جلسه شبانه با حضور ماجدی، اسکوچیچ، کامرانی‌فر، استیلی، حمیرا اسدی و ... برگزار شد.

در این نشست مهم در خصوص مشکلات مالی فوتبال ایران و پول‌های بلوکه شده از سوی فیفا بحث و تبادل نظر صورت گرفت. رئیس فیفا با تایید مشکلات مالی فوتبال ایران و اینکه قبلاً نیز این مسائل به وی منتقل شده بود اعلام کرد حاضر است راهکارهایی را برای پرداخت مطالبات فوتبال ایران به شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهد.

اینفانتینو در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی ایران و لبنان و مشکلات به وجود آمده برای حضور بانوان از مسئولان فدراسیون فوتبال سؤالاتی را مطرح کرد که مسئولان فوتبال کشورمان اعلام کردند این مسابقه تا 3 روز مانده به شروع بازی قرار بود بدون حضور تماشاگران برگزار شود. ضمن آنکه مشکلات زیر ساختی نظیر اضافه شدن تعداد تماشاگران و همچنین نبود ورودی و خروجی مجزا و سرویس‌های بهداشتی برای بانوان باعث عدم حضور خانم‌ها در استادیوم امام رضا (ع) مشهد شده است. مسئولان فدراسیون فوتبال تأکید کردند با وجود این مشکلات در صورت برگزاری بازی‌ در ورزشگاه آزادی مشکلی برای حضور بانوان وجود نداشت همانطور که پیش از این مسابقاتی با حضور بانوان در این استادیوم برگزار شده بود.

در این نشست سرپرست فدراسیون فوتبال گفت که اجرای پروتکل‌های مد نظر فیفا از مسائل اساسی است که ایران به آن توجه جدی دارد. در مقابل اینفانتینو اطمینان خاطر داد که مشکلی فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند زیرا فیفا به دنبال این است که کشورهای مختلف از فوتبال لذت ببرند و با توسعه این ورزش صلح و دوستی بین مردم کشورها برقرار شود.

مسئولان فدراسیون از رئیس فیفا و  فاطیما سامورا دبیرکل این نهاد درخواست کردند هر سؤالی در خصوص مسائل مختلف دارند به صورت مستقیم از فدراسیون فوتبال بپرسند و این فدراسیون پاسخگوی آنها خواهد بود. دبیرکل فیفا نیز عنوان کرد آماده همه گونه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران است و در صورت به وجود آمدن شائبه‌ای، به صورت مستقیم با فدراسیون فوتبال ایران مکاتبه خواهد کرد.

در پایان این نشست اینفانتینو  ابراز امیدواری کرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 عملکرد خوبی داشته باشد و گفت که برای موفقیت این تیم در آسیا و مسابقات پیش‌رو آمادگی همه گونه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید