جی پلاس، در فینال پل آف اروپا پرتغال به مصاف مقدونیه رفت و تیم شگفتی ساز که ایتالیا را حذف کرده بود با دبل برونو فرناندس از پیش رو برداشت و به جام جهانی صعود کرد.

در دیگر مسابقه نیز که میان لهستان و سوئد برگزار شد، لهستانی ها با گل های لواندوفسکی و زیلینسکی پیروز و مسافر قطر شدند.

تیم های آفریقایی جام جهانی مشخص شد

تیم ملی سنگال در بازی برگشت با یک گل مصر را شکست داد تا دو تیم در مجموع دو بازی یک بر یک شوند و بعد از بسته ماندن دروازه ها در وقت های اضافه، این سنگال بود که در پنالتی ها با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و سهمیه جام جهانی را به دست آورد. مصر حدود دو ماه قبل هم در چنین وضعیتی در فینال جام ملت های آفریقا در ضربات پنالتی مغلوب سنگال شد و جام قهرمانی را به این تیم واگذار کرد.

غنا با تساوی یک - یک مقابل نیجریه و به لطف گل زده در خانه حریف راهی جام‌جهانی شد تا بعد از دو دوره غیبت، بالاخره به این رویداد بزرگ صعود کند.

تونس هم که بازی رفت با یک گل به خودی مقابل مالی به برتری رسیده بود در بازی برگشت مقابل حریف به تساوی بدون گل رسید و مسافر جام جهانی شد. مراکش نیز با نتیجه 4 بر یک کنگو را برد و به جمع تیم های حاضر در قطر اضافه شد. بازی رفت دو تیم یک یک شده بود.

کامرون هم در 90 دقیقه با یک گل الجزایر را برد تا با توجه به نتیجه رفت بازی به وقت اضافه برود. در دقیقه 118 احمد طوبا گل تساوی را زد تا الجزایر تیم صعود کننده باشد. در ادامه این بازی زیبا اکامبی دقیقه 124 دروازه الجزایر را باز کرد تا شیرهای رام نشده به خاطر گل زده در خانه مسافر قطر شوند. دیدار دو تیم در مجموع دو بازی 2-2 شد.

تیم ملی پرتغال مقدونیه

تیم ملی پرتغال مقدونیه

تیم ملی پرتغال مقدونیه کریستیانو رونالدو

تیم ملی لهستان سوئد

تیم ملی لهستان سوئد

تیم ملی لهستان روبرت لواندوفسکی

تیم ملی لهستان تیم ملی سوئد

تیم ملی لهستان

 

گل اول سنگال به مصر توسط دیا

گل دوم پرتغال به مقدونیه شمالی توسط برونو فرناندس

گل اول پرتغال به مقدونیه شمالی توسط برونو فرناندس

گل اول لهستان به سوئد توسط لواندوفسکی

 

 

دیدگاه تان را بنویسید