دفاع مطهری از رفتار عجیب گل محمدی: اتفاقات دربی زشت و غیرقابل توصیف بود/شما جای یحیی بودید از داور تشکر می کردید؟

مربی پرسپولیس درباره رفتار عجیب گل محمدی در دربی 98 گفت: هر کسی جای او بود نمی‌توانست این همه آزار و اذیت و رفتارهای نابرابر و ناجوانمردانه را تحمل کند اما به عشق پرسپولیس تحمل کرد. اتفاقی که در دربی روز پنج شنبه افتاد زشت و غیرقابل توصیف است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از حواشی دیدار استقلال و پرسپولیس جنجالی بود که یحیی گل محمدی بعد از گل تساوی استقلال ایجاد کرد.

در همین رابطه حمید مطهری گفت وگویی با خبرورزشی داشت که در ادامه می خوانید:

 این میزان از عصبانیت را از یحیی گل محمدی ندیده بودیم. او معمولا مربی آرامی است. در این رابطه توضیح می‌دهید؟

 شما باید درآن لحظات خودتان را جای یحیی گل محمدی بگذارید و بعد قضاوت کنید.

 ما که پای گیرنده‌های تلویزیونی نشسته بودیم و فقط شنیدیم عصبانیت یحیی گل محمدی به دلیل ممانعت از تعویض بوده است. به همین خاطر گفتیم از شما بپرسیم؟

 شما دقت کرده باشید وقتی سعید آقایی مصدوم شد ما سید جلال حسینی و حامد پاکدل را فرا خواندیم تا با سعید آقایی و شرزود تمیروف تعویض کنیم. برگه تعویض را هم به موقع نوشتیم و هر دو هم کنار زمین آمدند، بازی هم لحظه ای متوقف شد اما آقای سیدعلی اجازه تعویض نداد!

 چرا؟

نمی‌دانم! باید خودش توضیح بدهد. سعید آقایی از زمین بیرون رفته و تیم ما ۱۰ نفره شده بود. در چنین شرایطی داور مسابقه باید دقت کند تا تعویض زودتر انجام شود نه اینکه هول هولکی دستور به ادامه بازی دهد تا تیم ۱۰ نفره گل بخورد! این اقدام هیچ توجیهی نداشت و دیدید از همان ناحیه هم ما گل خوردیم چون داور اجازه تعویض به پرسپولیس نداد.

 آیا این موضوع رفتار و عصبانیت یحیی گل محمدی را توجیه می‌کند؟

لطفا با دقت به حرف من گوش کنید. وقتی شما ۱۰ نفره می‌شوید، داور اجازه تعویض نمی‌دهد و بلافاصله هم از ناحیه بازیکن مصدوم خود که از زمین خارج شده گل می‌خورید مثل این است که درخیابان جیب شما را زده باشند. چه کار می‌کنید؟ محترمانه و آرام می‌گویید «ببخشید مردم جیب من را زدند؟» یا اینکه به هرحال عصبانی و ناراحت می‌شوید؟ این برد متعلق به پرسپولیس بود و مطمئن باشید استقلال به تیم ۱۱ نفره پرسپولیس نمی‌توانست گل بزند اما یک اشتباه یا لجبازی داور پیروزی را از تیم ما گرفت.

 

 شما برگه تعویض را داده بودید و تأخیری نداشتید؟

 بله، حتی تابلوی تعویض را هم لب خط آورده بودند اما داور مسابقه توجهی نکرد و دستور به شروع سریع بازی در شرایطی نابرابر داد تا ما ۱۰ نفره گل بخوریم.

 شما اعتراضی هم نسبت به انتخاب سید علی برای دربی داشتید؟

 من فقط پرسیدم چرا از هر داوری می‌خواهند تقدیر کنند یا اینکه خداحافظی اش شیک شود قضاوت دربی یا فینال یک مسابقه ای را به او می‌سپارند؟ اگر داور قابل و بزرگی بوده باشد در طول دوران قضاوتش دربی را هم سوت زده است. در غیر این صورت دادن چنین جایزه ای توجیهی ندارد. داور دربی باید بهترین و آماده ترین داور لیگ باشد و نه داوری که درآستانه بازنشستگی است. امیدوارم این رسم نادرست یک جایی اصلاح شود. حرف من همین بود و بس!

 حالا در این شرایط فکر می‌کنید باز هم بتوانید برای قهرمانی با استقلال رقابت کنید؟

 برای ما فقط یک گزینه باقی مانده است. جنگیدن در مستطیل سبز و تسلیم نشدن تا هفته پایانی لیگ برتر. با شناختی که از بازیکنان غیرتمند پرسپولیس دارم شکی ندارم تسلیم نشده و تا سوت پایانی هفته سی ام دست از مبارزه نخواهند کشید.

 در پایان از استوری خداحافظی یحیی گل محمدی بگویید؟ او استعفا داده است؟

 اجازه بدهید اول با خود آقا یحیی صحبت کنم و بعد جواب سئوال شما را بدهم. فقط همین قدر بگویم که یحیی گل محمدی عاشق پرسپولیس است و هر کسی جای او بود نمی‌توانست این همه آزار و اذیت و رفتارهای نابرابر و ناجوانمردانه را تحمل کند اما به عشق پرسپولیس تحمل کرد. اتفاقی که در دربی روز پنج شنبه افتاد زشت و غیرقابل توصیف است.

 

دیدگاه تان را بنویسید