جی پلاس،

حواشی دربی 98| فقط اعتراض و دیگر هیچ/ طلسم شکنی استقلال بعد از 53 سال + عکس و ویدیو

دربی 98 استقلال و پرسپولیس با تساوی یک یک به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های پرسپولیس و استقلال از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی از چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی یک یک به پایان رسید.

حواشی کامل این مسابقه را در این گزارش بخوانید:

با گلی که رودی ژستد به تیم فوتبال پرسپولیس زد طلسم عدم گلزنی بازیکنان خارجی استقلال در دربی بعد از 53 سال شکسته شد.

بعد از تعویض محمد دانشگر با نیک نفس هواداران استقلال دانشگر را تشویق کردند. فرهاد مجیدی هم به سمت این بازیکن رفت و دستش را روی سر دانشگر کشید. این بازیکن بعد از اینکه تعویض شد در اقدامی جالب پتویی را روی سر خود کشید و کنار نیمکت ذخیره ها نشست.

در دقیقه ۶۲ بعد از هدر رفتن موقعیت استقلال، رامین رضاییان با عصبانیت فریاد بلندی سر علی نعمتی کشید و برخی نکات را به او متذکر شد.

 یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در یک صحنه شدیدا به داور برای نگرفتن هند بازیکن استقلال اعتراض کرد. درست چند دقیقه بعد گل محمدی نسبت به خطایی که علیه رامین رضاییان گرفته شد معترض شد و با عصبانیت بر سر داور فریاد کشید. در ادامه گل محمدی در اعتراض به تصمیم داور با دست به سر خود می کوبید.

هواداران استقلال بعد از اعتراضات گل محمدی علیه وی شعار دادند.

ابتدای بازی با حواشی و هیجان منحصر به فردی همراه بود. در دقیقه ۲، داور بازی صحنه‌ای را به نفع استقلال خطا اعلام کرد. این تصمیم باعث درگیری کوتاهی میان بازیکنان تیم شد اما در نهایت بازی ادامه پیدا کرد.

در دقیقه ۸ بازی، موقعیت حساسی برای استقلالی‌ها به وجود آمد که در نهایت باعث برخورد سنگین یامگا و دروازه‌بان پرسپولیس شد. استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور مسابقه تصمیم به ادامه بازی گرفت. این مساله واکنش شدید کادرفنی استقلال را هم به همراه داشت و مجیدی هم برای لحظاتی با داور چهارم مسابقه صحبت کرد. این در حالی است که کادرفنی پرسپولیس هم در  یکی دو صحنه به تصمیم‌های داور اعتراض کردند. 

رافائل سیوا طی چند حرکت خود که باعث  دفاع موقعیت‌های پرسپولیس شد، مورد تشویق هواداران استقلال قرار گرفت.

تمیروف در دقیقه ۱۵ مسابقه، خطای شدیدی روی محمد دانشگر انجام داد و این اتفاق باعث شد تا این بازیکن ازبکستانی از سوی داور کارت زرد دریافت کند.

فرهاد مجیدی در کنار خط شور و هیجان زیادی داشت و بازیکنان تیمش را هدایت کرد و این در حالی بود که یحیی گل‌محمدی با آرامش بیشتری مسابقه را دنبال می‌کرد.

در دقیقه ۲۱ این بازی، داور پشت محوطه جریمه پرسپولیس برای استقلالی‌ها خطا اعلام کرد و این تصمیم داور، باعث خوشحالی هواداران استقلال شد. مهدی ترابی بازیکن خاطی این صحنه بود و  از سوی داور کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه ۳۲، روی وحید امیری خطایی انجام شد و داور به سود سرخ‌ها خطا اعلام کرد. پس از این اتفاق کاپیتان پرسپولیس واکنش عصبی عجیبی داشت و باعث تعجب تماشاگران شد.

در دقیقه ۳۴، یحیی گل‌محمدی در یکی از صحنه‌های بازی، اعتراض شدیدی به داور داشت. این مساله در ادامه با واکنش داور چهارم مسابقه همراه شد و او سرمربی سرخ‌ها را آرام کرد.

این دیدار تماشاگران ویژه‌ای داشت؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران و محمد مومنی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی آمده‌اند تا این داربی را از نزدیک تماشا کنند.

پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۴۱ مسابقه به گل اول رسیدند و این گل خوشحالی کادر فنی و بازیکنان این تیم را به همراه داشت. هواداران پرسپولیس پس از این گل خوشحالی زیادی کردند و حتی احمد گوهری به سمت داوود فنایی آمد و او را در آغوش گرفت.

پس از گل پرسپولیس سکوت قابل توجهی میان هواداران استقلال شکل گرفت و آن‌ها بدون تشویق تیم محبوب‌شان به تماشای ادامه بازی پرداختند.

پس از پایان بازی، فرزاد مجیدی و برخی از اعضای تیم استقلال به سمت داور بازی رفتند و اعتراضاتی را به سیدعلی مطرح کردند.

محمد مومنی عضو هیات مدیره استقلال و سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس در جایگاه ویژه حضور پیدا کردند.

مهدی مهدیخانی مهاجم پرسپولیس که در لیست این تیم قرار ندارد در جایگاه ویژه حضور پیدا کرد.

پس از ورود دراگان اسکوچیچ و دستیارانش به داخل ورزشگاه، سرمربی تیم ملی بدون اینکه همراهانش متوجه شوند وارد بخش CCIP استادیوم آزادی شد. در این لحظه هاشمیان و سایر مربیان تیم ملی در جایگاه ویژه نشسته بودند اما اسکوچیچ  پشت در CCIP  ایستاده و منتظر ورود به این جایگاه بود که ناگهان متوجه شد در جایی نشسته که دستیارانش در آنجا حضور ندارند.

دراگان اسکوچیچ

پیش از شروع بازی یک گروه سرود اقدام به اجرای برنامه برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه کرد.

یکی از تماشاگران که 500 هزار تومان برای تهیه بلیت هزینه کرده است پشت جایگاه ویژه به پر شدن شماره صندلی اش اعتراض کرد.

حامد لک به هنگام ورود به زمین با بهزاد غلامپور مربی دروازه بان استقلال خوش و بش کرد.

محمد پنجعلی در استادیوم آزادی تماشاگر دیدار دو تیم است.

احمد گوهری بعد از ورود به زمین برای گرم کردن راهی دروازه شد اما بعد از تشویق هواداران پرسپولیس نزد آنها رفت و برایشان دست تکان داد.

فرهاد مجیدی از روزبه چشمی بعد از مدت ها در خط هافبک استفاده کرده و زبیر نیک نفس و آمانوف را روی نیمکت قرار داده است.

هنگام ورود پرسپولیس به زمن هواداران استقلال بازیکنان سرخپوش را هو کردند.

حسین حسینی اولین بازیکن استقلال بود که وارد زمین شد. وی مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفت و لوگوی استقلال را بوسید. در ادامه علیرضا رضایی همین کار را تکرار کرد.

روی نیمکت استقلال علیرضا رضایی، صالح حردانی، سعید مهری، زبیر نیک نفس، آرمان رمضانی، آمانوف، ژستد، سبحان خاقانی و ابوالفصل جلالی حضور دارند.

روی نیمکت تیم پرسپولیس حامد لک، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، مهدی عبدی، علی شجاعی، حامد پاکدل، منوچهر صفروف و وحدت هنانوف نشسته اند.

هنگام ورود بازیکنان تیم استقلال این بار تماشاگران پرسپولیس واکنش نشان داده و آبی پوشان را هو کردند.

 

زمانی که حامد پاکدل قبل از شروع بازی قصد مصاحبه با رسانه‌ها را داشت فرشاد فرجی با کشیدن پیراهن مهاجم پرسپولیس مانع از گفت‌وگوی وی شد.

4096698

4096672

4096670

4096668

4096667

هواداران پرسپولیس پس از ورود اعضای این تیم به ورزشگاه به شدت تیم محبوب خود و یحیی‌ گل‌محمدی را تشویق کردند البته سرخ‌پوشان توسط هواداران تیم رقیب هو شدند.

اتوبوس تیم استقلال حدود 20 دقیقه پس از پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه آمد و  بازیکنان اعضای کادر فنی این تیم مورد تشویق هواداران تیم خود قرار گرفتند.

 باز شدن یک پرچم بزرگ در جایگاه هواداران پرسپولیس سبب واکنش منفی و فحاشی استقلالی‌ها شد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همراه با محمود خوردبین مشاور خود و سعید راد هنرمند پرسپولیسی به ورزشگاه آمدند و مورد تشویق قرار گرفتند. همچنین سعید فتاحی معاون اجرایی و معاون اقتصادی باشگاه استقلال نیز با حضور در ورزشگاه توسط هواداران تشویق شدند. سعید راد و درویش دقایقی با فتاحی خوش و بش کردند.

14001226000629_Test_NewPhotoFree

در حاشیه دربی 98 اتفاق عجیبی رخ داد تا باردیگر ثابت شود که بلیت فروشی الکترونیکی هیچ کمکی به از بین بردن بازار سیاه یا ورود غیرمجاز تماشاگران نمی کند. طبق مشاهده و پیگیری خبرنگار جی پلاس یک فرد حدود 40-45 ساله جلوی ورودی ورزشگاه آزادی ایستاده و افرادی که بلیت ندارند را در ازای دریافت 150 هزار تومان وارد استادیوم می کند. او برای جلب اعتماد به هواداران اعلام کرده که بعد از گذر از گیت پول دریافت می کند و به راحتی و در ملاعام این کار را انجام می دهد و اتفاقا چندین گروه 5-6 نفره را هم با موفقیت به سمت دیگر گیت برده است!

ورودی گیت ها اجازه حضور افراد بدون ماسک داده نمی شود و همین سبب شده بعضی با فروش ماسک درآمد خوبی کسب کنند. پیگیری های خبرنگار جی پلاس نشان می دهد که ماسک در ورزشگاه آزادی دانه ای 15 هزارتومان به فروش می رسد!

نکته قابل توجه دیگر اینکه با وجود اعلام باز بودن پارکینگ ها فقط دو پارکینگ غربی و شرقی باز است و از ماشین ها 10 هزارتومان ورودی دریافت می کنند. همین دریافت پول سبب شده که ترافیک زیادی ایجاد شود تا مامور پارکینگ هزینه آن را از راننده ها دریافت کند!

موضوع  دیگر مربوط به پرینت بلیت ها است. افرادی که با اسکرین شات و نه پرینت بلیت به ورزشگاه رفتند باید به اتاقی که برای پرینت قرارداده شده مراجعه کنند. به جای پرینت قبض به افراد داده می شود و همین باعث شده که بعضی بتوانند به راحتی بلیت خود را به شخص دیگری بفروشند. به این صورت که قبض صادر شده نصیب دیگری می شود!

با فرا رسیدن ایام شعبانیه، در محوطه بیرون از استادیوم، مولودی‌ها و مداحی‌های مختلفی پخش شد. همچنین به مناسبت این ایام، ایستگاه صلواتی برپا شده است و چای و شیرینی توزیع می‌شود.

حدود ۷ هزار تماشاگر به استادیوم آزادی آمده‌اند تا داربی ۹۸ را از نزدیک تماشا کنند. تماشاگران همچنان از درب‌های شرقی و غربی و از طریق گیت‌های مربوطه در حال ورود به استادیوم هستند. در ساعات اولیه باز شدن درب‌های استادیوم، جمعیت زیادی در گیت‌ها وجود داشت اما در حال حاضر جمعیت کمتری وجود دارد.

حدود ۱۰۰ نفر هوادار به ورزشگاه آزادی آمده‌ بودند اما به علت نداشتن بلیت، از حضورشان ممانعت شد و در حال حاضر در بیرون از استادیوم ایستاده‌اند. همچنین بازار عکس‌های سلفی بیرون از استادیوم توسط هواداران داغ است و هواداران برای ثبت حضور خود در داربی، عکس‌های یادگاری می‌گیرند.

بلیت دربی

به مناسبت ایام نیمه شعبان، پرچم بزرگی روی سکوها قرار داده شده است.

تا اینجای کار، تعداد استقلالی‌های حاضر در استادیوم بیشتر از پرسپولیسی‌ها است و هواداران دو تیم با حضور خود در ورزشگاه‌ کری‌خوانی‌های خود را شروع کردند.

همچنین در جایگاه ویژه تعدادی تماشاگر حضور پیدا کرده‌اند که طبق اطلاعات به دست آمده بلیت این جایگاه با مالیات بر ارزش افزوده، مبلغی حدود ۵۴۵ هزار تومان شده است.

* آخرین دربی قرن در فاصله سه روز مانده تا سال 1401 و ورود به قرن جدید با پوشش بیمه‌ای شرکت بیمه رازی برگزار می‌شود.  در این مسابقه حساس، ورزشگاه آزادی، تماشاچیان و داوران مسابقه تحت پوشش بیمه این شرکت قرار دارند.

* به دلیل اینکه سیستم گیت‌های ورودی با بارکد بلیت‌ها همخوانی ندارد، تعداد زیادی از تماشاگران دو تیم برای ورود به ورزشگاه آزادی با مشکل روبه‌رو شدند.

حواشی دربی

حواشی دربی

* به دلیل وزش شدید باد امروز تهران عوامل اجرایی در نصب پرچم و نمادهای تبلیغاتی با مشکل مواجه هستند.

در شرایطی که حدودا درهای پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی از ساعت 10:55 امروز برای ورود هواداران پرسپولیس و استقلال در این مجموعه باز شد با گذشت حدود یک ساعت از این زمان همچنان حدود 1500 طرفدار دو تیم منتظر مانده اند تا پس از استقرار عوامل کنترل بلیت هواداران و بررسی مشخصات تماشاگران مجوز به ورود به ورزشگاه را کسب کنند.

حاشیه دربی

حواشی دربی

بعضی از هواداران استقلال با کری‌خوانی برای بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده،‌حسین کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی دو مدافع آبی‌پوشان یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که برای گذراندن خدمت سربازی از استقلال جدا شده‌اند را تشویق کردند.

مأموران انتظامی برای جلوگیری از ازدحام در خیابان ورزشگاه از هواداران خواستند در این محل تجمع نکنند و در فضای سبز بلوار روبه‌روی سالن 12 هزار نفر استراحت کنند.

*تعدادی از هواداران پرسپولیس که از مازندران به تهران سفر کردند از یحیی گل‌محمدی خواستند با بازی دادن به مهدی عبدی بازیکن مازنی پرسپولیس شانس گلزنی تیمش را در این مسابقه را افزایش بدهند.

*مسؤولان انتظامی برای ایجاد نظم در ورزشگاه از پلیس اسب‌سوار استفاده کردند. آنها همچنین از هواداران خواستند ماسک‌های خود را از روی صورت‌شان برندارند تا پروتکل‌های بهداشتی به شکل دقیق‌تری رعایت شود.

حواشی دربی

حواشی دربی

 

 

photo_2022-03-17_12-09-25

 

دربی

در شرایطی که گفته بودند قرار است درهای ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۲ باز شود تعداد زیادی از هواداران دو تیم ساعت ها قبل از این زمان پشت درهای  پارکینگ های ورزشگاه برای ورود به استادیوم منتظر ماندند. بسیاری از هوادارانی که قبل از باز شدن پارکینگ ها خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند شهرستانی بوده و از شهرهایی مثل سنندج، شیراز، تاکستان، چابهار، قزوین، بابلسر، مشهد، اراک و ... به تهران سفر کردند.

حضور هواداران سرخابی  مقابل ورزشگاه آزادی در ساعت اولیه صبح

photo_2022-03-13_17-27-52 پوستر پرسپولیس برای دربی
photo_2022-03-17_11-51-56 پوستر استقلال برای دربی

*

دیدگاه تان را بنویسید