نشست خبری دربی 98| گل‌محمدی: زور رسانه ای بعضی تیم ها زیاد است/ مجیدی: جادوی من، دعای مادر پیرم است

سرمربیان استقلال و پرسپولیس در نشست خبری پیش از دربی 98 حاضر می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته بیست‌ و سوم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۷:۳۰ فردا(پنج‌شنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال است. مربیان دو تیم در نشست خبری پیش از بازی حضور یافتند.

گل محمدی: نباید گل بخوریم

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: قبل از این که درباره بازی صحبت کنم از همه مردم می‌خواهم در روزهای آخر سال به فکر دیگران باشیم چون شرایط اقتصادی سخت است. امیدوارم که کارهای خیرمان را در این روزهای آخر سال از یاد نبریم و در نهایت شرایط پیش بیاید که همه در رفاه باشند.

او ادامه داد: دربی همیشه حساس بوده و برای مردم جذاب و با احساسات همراه بوده است. در دربی هر تیمی تمرکز خوبی داشته باشد می‌تواند موفق باشد. ما تمرینات خوبی داشتیم و سعی کردیم ریکاوری خوبی داشته باشیم و امیدواریم که با توجه انگیزه زیادی که داریم عملکرد خوبی داشته باشم. تیم ما بیش‌تر به پیروزی نیاز دارد اما این تلاش برای بردن باید با تمرکز کامل باشد. باید کنترل خوبی در بازی داشته باشیم. فکر می‌کنم بازی خوبی از هر دو تیم شاهد خواهیم بود. استقلال تیم خوبی است و برایم من قابل احترام بوده است و امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم. کسب پیروزی اولین هدف پرسپولیس است.

یحیی گل محمدی

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت عیسی آل‌کثیر گفت: وضعیت او تغییری نکرده و برایش آررزوی سلامتی دارم. شرایطی که برای  او رخ داده خودش می‌تواند مدیریت کند. این موضوع در اختیار باشگاه نیست. می‌دانیم عیسی به تیم کمک کرده است اما برایش اتفاقی رخ داده و پذیرفتن آن سخت بود. به نظرم  خودش باید شرایط را مدیریت کند.

وی درباره دروازه‌بانان تیمش هم گفت: ما نسبت به امتیازگیری از سال‌های قبل بهتر بودیم. همه بازیکنان برای ما مهم هستند و از اول فصل مشکلات زیادی داشتند و همه با همه وجود کار کردند و مشکلات را تحمل کردند. کاری که باید بکنیم این است که انرژی مثبت بدهیم و بازیکنان را با انرژی به زمین بفرستیم. هواداران هم هوشمندانه از تیم حمایت کردند و مدیریت خیلی از مشکلات توسط هواداران بوده است.

گل‌محمدی درباره حضور هواداران هم گفت: تصمیم خوبی بود و ما استقبال می‌کنیم. تیمی که بیش‌ترین ضرر را از نبود هوادار برده، پرسپولیس بوده چون پر هوادارترین تیم است. از شانس من هم از وقتی آمدم فقط در یکی دو بازی تماشاگر بوده است. باید در شهرستان‌ها هم تماشاگر باشد. در اروپا هم بازی‌ها با تماشاگر برگزار می‌شود.

او هم‌چنین گفت: این بازی به خاطر شرایط جدول حساسیت بیش از اندازه دارد و به برنده بازی خیلی کمک می‌کند هم برای قهرمانی هم برای این که لیگ را با روحیه ادامه بدهد.

سرمربی پرسپولیس درباره شرایط مالی باشگاه هم گفت: تا الان اتفاقی رخ نداده است. قول داده‌اند ۱۰ درصد پرداخت کنند اما گفته‌اند قبل از بازی پرداخت می‌شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: بازی رفت را حتما ببینید. ما بازی خوبی ارائه کردیم. این که گفتن دربی کسل کننده بود چنین چیزی نبود. از طرف ما بازی خوبی بود. زور رسانه‌ای برخی تیم‌ها زیاد است و جو را به سمتی بردند که دربی کسل کننده بود. اما ما بازی خوبی انجام دادیم. از نظر مالکیت و ایجاد موقعیت، آمارش مشخص است. از طرف ما بازی خوبی انجام شد و بازی خوبی در حد دربی انجام دادیم.

او در ادامه گفت: بحث احتیاط در بازی‌های دربی امر ناخواسته است چون بازی حساسیت زیادی دارد و هر دو تیم می‌خواهند نبازند اما شرایط جدول طوری است که تیم ما احتیاج زیادی به برد دارد اما استقلال مهره‌های هجومی خوبی دارد. مهم است که اول گل نخوریم و بعد برنده بازی باشیم. اگر با تعداد زیادی حمله کنیم و به حریف فرصت گل بدهیم خوب نیست.

سرمربی پرسپولیس درباره قضاوت سید علی هم گفت: صحبت‌های زیادی درباره این که او چطور انتخاب شده شنده‌ام اما نمی‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم. بعد از بازی درباره آن می‌شود صحبت کرد. من نسبت به آقای سید علی الان نمی‌توانم قضاوت کنم و امیدوارم روز خوبی را داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد کمیته انضباطی و چشم‌پوشی از تخلفات برخی مربیان در کنار زمین، گفت: وارد این بحث‌ها نشویم بهتر است. همه بازی‌ها را می‌بینند و این که چه تصمیماتی می‌گیرند به خاطر جو حاکم بر فوتبال است. نمی‌خواهم بیش‌تر صحبت کنم.

مجیدی: جادوی من دعای پدر و مادرم است

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار برابر پرسپولیس حاضر شد. او صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: دربی هست و همیشه حساسیت های خاص خودش را داشته است. فردا با تیم بسیار خوبی بازی داریم. جدا از اینکه دیدار دربی است، پرسپولیس تیمی است که چندین سال است که روند خوبی داشته است. فکر می کنم مهمترین فاکتور این تیم، این است که ثبات داشته و بازیکنانش را حفظ کرده، آنها سال هاست در کنار هم بازی می کنند. هماهنگی بسیار خوبی دارند، تیم فوق العاده خوبی است ولی امیدوارم که درجه اول بازی خوبی شود و هواداران استقلال و پرسپولیس بتوانند شاهد بازی جذابی باشند. پیش بینی خودم این است که فردا بازی بسیار خوبی را از طرف هر دو تیم خواهیم دید.

وی درباره اینکه بازیکنان خارجی این تیم از جمله یامگا، آمانوف و سیلوا از بدو پیوستن به استقلال عملکرد خوبی داشته اند و کادرفنی در این زمینه چه کاری انجام داده است، گفت: من نکته ای را درباره انتخاب بازیکنان بگویم. بازیکنانی که به ایران می آیند توسط ایجنت ها معرفی می شوند و یک فیلم 20 دقیقه ای را نشان می دهند و بازیکنان را براساس رزومه ای که دارند، بررسی می کنند. ولی من در مورد هیچ بازیکنی این کار را نکردم. شاید باورتان نشود، زمانی که در ابتدای فصل قصد داشتیم کوین یامگا را جذب کنیم، من، آقای پین و مصطفوی حداقل 4 بازی نود دقیقه ای کامل از یامگا را نگاه کردیم. بازی های قبلی او را نیز مشاهده کردیم.
او ادامه داد: درباره سیلوا نیز گزینه های زیادی مطرح شد ولی ترجیح دادم بازیکنی بیاورم که در شرایط بازی باشد. آخرین بازی که ایشان انجام داده بود، یک ماه قبل بود. نکته مثبتی که در همه بازیکنان دیدیم این است که استقلال در آسیا شناخته شده است و به عنوان یک تیم بزرگ از این تیم یاد می کنند. همین آقای سیلوا زمانیکه رزومه باشگاه را دیده بود، شخصا به خود من گفت که خوشحالم به یک تیم بزرگ آسیایی می آیم. بنابراین بازیکنی که به این باشگاه بزرگ می آید، می داند که مسئولیت بزرگی دارد و می بینید که بهترین عملکرد را نیز از خودشان نشان می دهند

مجیدی در مورد وضعیت محمد دانشگر عنوان کرد: امروز آخرین جلسه تمرینی است و وضعیت بازیکنان را بررسی می‌کنیم و تصمم نهایی را خواهیم گرفت.

وی در واکنش به این سؤال که در 22 هفته گذشته شکست ناپذیر بوده و آیا با این شرایط در دربی به فکر تساوی است یا رویکرد دیگری دارد، گفت: مربی‌ای که با تفکر مساوی وارد زمین شود، مطمئناً می‌بازد. سه امتیاز بازی فردا برای من خیلی مهم است. در طول هفته با بازیکنان در این زمینه صحبت کردم. یکبار هم نشده به این قضیه فکر کنم که مساوی بگیرم. در صورت برد هم چیزی برای استقلال تمام نشده و باید برای قهرمانی بجنگیم. مهم این است که بازیکنان بدانند تا زمانی که جام بالای سر نرفته چیزی تمام نشده است، حالا می‌خواهد رکورد باشد یا هر چیز دیگری. برای من قهرمانی تیمم مهم است و به چیزی که شما گفتید فکر هم نکرده‌ام. تفکر من پیروزی است و پیش‌بینی‌ام این است یکی از دربی‌های خوب این چند سال اخیر خواهد بود.

وی درباره شایعه ارتباط با جادوگر گفت: همیشه می‌گویم خدایا! اگر لیاقت دارم به من بیشتر بده و اگر ندارم همینقدر کافی است که شما را به این روز می‌اندازد که این سوال را می‌پرسید. جادوی من دعای مادر پیرم است که هر روز برای من دعا می‌کند. جادوی من پدرم است و درست است که در قید حیات نیست اما برایم دعا می‌کند. جادوی من تلاش بازیکنانم است که با همه مشکلات و با تمام توان کار کردند. جادوی من حمایت هواداران است که با همه شیطنت‌هایی که شده نتوانستند تیم را به هم بریزند و مجبور شدم حرف بزنم تا نقاب‌شان برداشته شود. جادوی من حمایت کادرفنی است که شبانه‌روز تلاش می‌کند. در شأن یک خبرنگار نیست که چنین سؤالی را مطرح کند. برای من قبلاً هم از این حرف‌ها درآورده‌اند، این حرف‌ها تنها انگیزه من را بیشتر می‌کند. واقعاً از خدا ممنونم که اینقدر به من عزت داده که شما را به این روز می‌اندازد.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه اگر تیمش دربی را ببرد اختلاف با پرسپولیس 9 امتیاز می‌شود و خیلی‌ها لیگ را برای استقلال تمام شده می‌دانند و آیا این تفکر به استقلال ضربه نمی‌زند؟ گفت: شما می‌توانید از بازیکنان من بپرسید، در طول هفته به آنها گفتم در صورت برد در دربی هم باید تا هفته آخر تلاش کنند و هیچ چیزی تمام نمی‌شود. تیم ما تا هفته آخر باید این روند را ادامه دهد و بهترین نتیجه را بگیریم. برد دربی یک اپسیلون انگیزه ما را برای بازی آینده کم نمی‌کند.

مجیدی در خصوص صحبت‌هایی که درباره او مطرح می‌شود عنوان کرد: این صحبت‌ها به این دلیل است که خیلی‌ها از موفقیت استقلال خوشحال نیستند و این یک واقعیت است. من گفته‌ام در آخر فصل درباره تمام این مسائل صحبت می‌کنم. تنها چیزی که برایم اهمیت دارد این است که تمرکزم به هم نخورد. با هواداران استقلال در آخر فصل درباره همه کسانی که دوست ندارند استقلال با شخص دیگری قهرمان شود صحبت می‌کنم، به ویژه خودی‌ها. هیچ‌کس نیامد از توانایی و تلاش بازیکنان من حرف بزند. این نتایج با زحمت به دست آمده است.

وی اضافه کرد: اگر سال گذشته 3-4 ساعت کار می‌کردم الان 7 ساعت کار می‌کنم. این فوتبال چه چیزی برای من دارد؟ من به فوتبال آمدم که محبوبیتم یا قراردادم بیشتر شود؟ از زمان شفر تا الان قراردادم را کامل دریافت نکرده‌ام. از سال 90-91 مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون از استقلال طلب دارم. این کارها انگیزه من را بیشتر می‌کند و این چالش‌ها را دوست دارم و می‌خواهم به شما ثابت کنم که اینگونه نیست. متاسفانه برای تیم من خیلی مشکلات درست کردند. باز هم از بازیکنانم تشکر می‌کنم که بسیار حرفه‌ای و باهوش بودند و نگذاشتند که تیم به هم بریزد، به خاطر همین است که استقلال چند سال است قهرمان نمی‌شود. مفصل درباره همه این مسائل صحبت خواهم کرد.

مجیدی در واکنش به این موضوع که با توجه به صدرنشینی تیمش و فاصله 6 امتیازی با پرسپولیس، تیمش فشار بیشتری را در دربی تحمل می‌کند، گفت: در این خصوص با شما موافق نیستم چون تیمی که در صدر جدول است و فاصله 6 امتیازی با تیم دوم دارد فشار کمتری را متحمل می‌شود. تیم دوم جدول فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد، شاید هم من اشتباه می‌کنم.

فرهاد مجیدی در نشست خبری

وی در خصوص جنب و جوشی که در بازی‌های استقلال در کنار زمین دارد، تصریح کرد: مدل مربیگری من است و چیزی نیست که یک بازی انجام دهم و یک بازی هم انجام ندهم. فکر می‌کنم بعضی مواقع در شرایط بازی پیش می‌آید ولی در کل در 90 دقیقه بیشتر تمرکزم روی بازی است.

مجیدی در واکنش به اظهارات علیرضا منصوریان علیه او پس از دیدار با صنعت نفت آبادان گفت: اشکالی ندارد!

سرمربی استقلال در مورد اینکه چقدر امیدوار به قهرمانی تیمش است، گفت: من قول قهرمانی نداده‌ام. تنها قولی که به هواداران دادم این بود که همه تلاشم را برای قهرمانی استقلال انجام دهم. گفتم زمانی مطمئن می‌شوم قهرمان شده‌ایم که وریا غفوری جام را بالای سر ببرد. تا آن زمان نه به رکورد فکر می‌کنم نه چیز دیگری. تا این لحظه بیشترین سهم موفقیت‌ها به بازیکنان اختصاص دارد که با تمام وجود کار کردند و از آنها تشکر می‌کنم. بازیکنان به معنای واقعی تیم و پشت هم بودند. به چه علت نباید تیم من موفق باشد؟ متأسفانه به تیم من پرداخته نمی‌شود و برخی برنامه‌های تلویزیونی دنبال این هستند که از چه تیمی امتیاز کسر شده است. وقتی وریا غفوری کاپیتان من، دقیقه 80 استارت می‌زند مطمئن باشید تیمم برنده می‌شود. استقلال یک تیم است و بازیکنان پشت هم هستند و این موضوع به موفقیت ما کمک کرده است.

مجیدی در خصوص اینکه گل‌محمدی گفته دربی رفت خوب بازی کردند، یادآور شد: هواداران دو تیم دوست دارند کیفیت خوبی از تیم‌شان ببینند. وقتی کیفیت بازی پایین می‌آید به خاطر حساسیت‌ها است. پیش‌بینی من این است که فردا هواداران خوب استقلال و پرسپولیس بازی خوبی می‌بینند.

سرمربی استقلال در رابطه با تقابل تیمش با عنوان بهترین خط دفاعی با بهترین خط حمله لیگ یعنی پرسپولیس گفت: در مورد استراتژی بازی فردا نمی‌توانم صحبت کنم. اول صحبت‌هایم گفتم با تیم بسیار خوبی بازی داریم. پرسپولیس نه تنها در حمله بلکه در خط هافبک و دفاعی‌ از بهترین‌های لیگ است. بازی‌های استقلال و پرسپولیس حساس است. هر تیم از موقعیت‌هایش استفاده کند برنده بازی خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید