چلسی مشتری عربستانی دارد

پس از برکناری آبراموویچ از ریاست باشگاه چلسی، اکنون یک فرد عربستانی مشتری جدی برای خرید این باشگاه است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس‌،‌ پس از آن که رومن آبراموویچ مالک روسیه‌ای باشگاه چلسه‌ای توسط دولت بریتانیا در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین از انگلیس اخراج و مالکیت او در باشگاه چلسی ممنوع اعلام شد، اکنون طبق اعلام سایت گل، محمد الخریبی از عربستان مشتری جدی آبی های لندنی است که باید دید او می‌تواند مالکیت قهرمان جهان را به دست آورد یا خیر.

سایت گل مدعی شد که یک شرکت سعودی به ریاست فردی به نام محمد الخریجی برای خرید چلسی دست به کار شده است است و نه تنها قصد تملک این باشگاه را دارد بلکه برنامه‌هایی برای توسعه ورزشگاه خانگی این تیم استمفوردبریج و تمدید قرارداد تعدادی از بازیکنان این تیم از جمله آنتونیو رودیگر و سزار آسپیلیکوئتا را هم در دستور کار قرار داده است.

ظاهراً مشتری جدید چلسی نه تنها دغدغه حفظ ترکیب فعلی تیم برای ادامه دادن به رقابت برای کسب مهمترین افتخارات داخلی و خارجی را دارد بلکه می‌خواهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای توسعه آکادمی باشگاه و تقویت تیم بانوان آن نیز انجام دهد.

الخریجی و فرزندان او همگی طرفدار چلسی هستند و به همین دلیل هم آنها نسبت به خرید این باشگاه تمایل دارند. او رئیس یک شرکت رسانه‌ای است که در حوزه کاری خود جزو قویترین شرکت‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. درآمد این شرکت در حدود یک میلیارد دلار در سال تخمین زده می‌شود.

در همین حال شرکت خودروسازی هیوندا کره جنوبی نیز به تازه‌ترین شریک تجاری باشگاه چلسی تبدیل شد که برای تحریم مالک روس این باشگاه، به شراکتش با آبی‌پوشان لندن خاتمه داد. پیش از این شرکت رسانه‌های «Three»، اسپانسر روی پیراهن باشگاه چلسی نیز به همکاری‌اش با این تیم خاتمه داده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید