ورزشکار زن اوکراینی: اینجا جهنم است!

ورزشکار زن اوکراینی در پیامی اینستاگرامی، به توصیف شرایط سخت این کشور در جنگ با روسیه و از ناراحتی خود پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین طی یک هفته - 10 روز گذشته، بسیاری از ورزشکاران جهان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند که در تازه‌ترین اخبار، یولیا لوچنکو زن ورزشکار اوکراینی که در رشته دوومیدانی (پرش از ارتفاع) فعال است، نسبت به جنگ و درد تحمیل شده به مردم کشور خود واکنش نشان داد و پیامی دردناک را در صفحه رسمی خود منتشر کرد.

یولیا لوچنکو، نایب قهرمان پرش ارتفاع جهان در بخش زنان گفت در حالی که نیروهای روسی به دنبال تصرف پایتخت کشورش هستند، هنوز در کیف است: «من هیچ حرفی ندارم. اینجا درد و جهنم است. ممنون از تمام دنیا، ممنون از کسانی که ساکت نمی‌مانند. من می‌خواهم در خانه‌ام زندگی کنم! در خانه، در کیف، در اوکراین. من دارم از درون میمیرم. مردم ما، خیابان‌های ما در حال مرگ هستند. من در کیف هستم و باور کنید اینجا هر صحنه وحشتناکی را می‌توانید ببینید.» او این جملات را در صفحه اینستاگرام خود نوشت.

لوچنکو یک ورزشکار مشهور اهل اوکراین است. او در سن ۲۴ سالگی موفق شد در رشته تخصصی خود در لندن ۲۰۱۷ نایب قهرمان جهان شود. دو سال بعد، قبل از همه‌گیری کرونا، او موفقیت خود را در مسابقات اروپایی که در گلاسکو، اسکاتلند برگزار شد، تکرار کرد. همچنین در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که سال گذشته برگزار شد، این ورزشکار پرش ارتفاع به فینال این رشته راه یافت و با پرشی ۱٫۹۶ متری در جایگاه هشتم قرار گرفت.

خون ما تا ابد روی دست آنهاست

این ورزشکار ۲۴ ساله گفت: «روز ۲۴ فوریه روسیه به ما حمله کرد و حالا زندگی ما مثل همیشه نیست. من عاشق اوکراین هستم! من مردمم را دوست دارم، به کشورم ایمان دارم. من به قدرت تمام دنیا ایمان دارم. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد بزرگترین حماقت و جنایت است، اینکه در این قرن به جنگ مردم بروید. چگونه می‌توانند ما را بکشند؟ اگر من و خانواده‌ام بمیریم، خون ما تا ابد روی دست آن‌ها خواهد بود.»

لوچنکو برای پایان حرف‌های خود به پوتین، رئیس جمهور روسیه، اشاره و از او انتقاد کرد: «این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که انسان فکر کند خودش خدای قادر مطلق است. وقتی یک نفر دیوانه می‌شود. این همان چیزی است که پوتین به آن تبدیل شده است.»

نمی‌خواهم کسی را بکشم اما...

اولکساندر یوسیک

سایر ورزشکاران اوکراینی نیز در مورد جنگ صحبت کردند. در مورد مردان، بسیاری از آنها در ارتش کشور خود نام‌نویسی کردند تا به نیروهایی بپیوندند که سعی در مهار تهاجم روسیه دارند. یکی از نمادین‌ترین موارد مربوط به قهرمان بوکس جهان، اولکساندر اوسیک بود که به تازگی عملکردی درخشان در سطح جهان داشته، اما تصمیم گرفت حرفه خود را برای دفاع از وطنش کنار بگذارد.

این بوکسور ۳۵ ساله با علم به اینکه ممکن است جان خود را در نبرد برای استقلال اوکراین از دست بدهد، به زیرزمین کیف پناه می‌برد: «وقتی بخواهند جان من یا بستگانم را بگیرند، من باید برای دفاع از کشورم این کار را انجام دهم. من نمی‌خواهم تیراندازی کنم، نمی‌خواهم کسی را بکشم، اما اگر بخواهند من را بکشند، چاره‌ای ندارم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید