صالحی امیری: مجمع چالش جدی نداشت/ انتظار دبیر به جا است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: مجمع کمیته ملی المپیک بدون چالش جدی به پایان رسید و بحث‌هایی که انجام شد در همه مجامع وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز چهارمین سال عمر کمیته ملی المپیک در دوره من است. گزارشی از عملکرد کمیته در چهار سال ارائه شد. معیار و مبنای ما در عملکرد شفافیت و قانون گرایی و تلاش برای کاهش تهدیدها و برگزاری عزت مندانه رویدادها بود. همچنین برای این بود تا بودجه را افزایش دهیم. برای عادلانه کردن توزیع منابع شاخص گذاری شد. کشتی در صدر قرار دارد.

او ادامه داد: از اعضا خواستیم نسبت به روند اعلام نظر کنیم و بیش از ۹۰ درصد رویکرد مثبت داشتند. تصویب اساسنامه سه سال زمان برد و حداقل برای یک دهه دیگر کمیته ملی المپیک اساسنامه مصوب دارد و ابهامی نخواهد داشت. برگزاری انتخابات هم مورد رای گیری قرار گرفت که نظر اکثریت بر این بود انتخابات بعد از بازی های آسیایی برگزار شود. مسائل داخلی کمیته ملی المپیک و توزیع بودجه هم بحث شد. سیاست ما شفاف سازی است و آن چیزی وارد کمیته شده و سپس خارج شده همه در سایت کمیته وجود دارد و نهادهای نظارتی دائم رصد می کنند. سیکل توزیع منابع در کمیته بر اساس قوانین جاری کشور و تایید نهایی نهادهای نظارتی بوده است. تا پایان سال سعی می کنیم تخصیص خود را به ۱۵۰ درصد برسانیم و این در شرایط مشکلات حال حاضر کشور دارد انجام می شود. خدا را شاکرم اعضای مجمع ضمن ابراز محبت به من، ابراز رضایت داشتند و از همه تقدیر می‌کنم. مجمع بدون چالش جدی به پایان رسید و این بحث ها در همه مجامع است. مهم  رای مجمع است که به تمام بندهای گزارش مالی و برنامه ها رای مثبت داد.

صالحی امیری در مورد مشکل دبیر با هیات اجرایی و بودجه کم کشتی  گفت: بودجه مصوب کشتی ۴ میلیارد بوده اما تخصیص ما ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون است. ما حق می دهیم، نیازهای فدراسیون بیشتر است اما ظرفیت ما بیشتر از این نیست. تلاش کردیم منابع را عادلانه توزیع کنیم. همه فدراسیون ها برای کمیته شرایط برابر دارند. انتظار دبیر به جا است اما افراد در هنگام ورود به انتخابات می‌گویند که از منابع خارج از دولت استفاده می‌کنند و خواهش می‌کنم که آنها یکبار سخنرانی خود را گوش کنند. کسانی که این صحبت را دارند که منابع مالی آنها محدود است کسانی هستند که هنگام ورود به انتخابات گفته اند که از منابع مالی خارج از دولت استفاده می‌کنند. ما به همه ۵۰ فدراسیون براساس امتیاز منابع می دهیم نه براساس نیازها.

صالحی امیری در مورد اینکه دبیر عنوان کرده با تیم سوم خود در بازی ها شرکت می کند، تصریح کرد: در مورد مسائل فنی به ستاد عالی دعوت می‌شود و تصمیم‌گیری توسط ستاد عالی انجام خواهد شد.

صالحی امیری در پایان درباره درخواست دبیر برای تغییر اعضای هیات اجرایی کمیته المپیک گفت: این نکته را دقت کنید ما باید بر اساس اساسنامه صحبت کنیم. اساسنامه کمیته المپیک تاکید دارد تا برگزاری انتخابات بعدی، رییس، نایب رییس و اعضای هیات اجرایی باید به کارشان ادامه بدهند. این اساسنامه ۳ سال طول کشید تا تصویب شود ما که نمی توانیم بر اساس صحبت یک عزیزی اساسنامه را تغییر بدهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید