شوکی که جواب نداد/ یحیی در دوراهی بد و بدتر!

اقدام سرمربی پرسپولیس در نیمکت نشین کردن سنگربان اصلی تیمش به ضرر سرخپوشان تمام شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حامد لک این روزها با اوایل حضورش در پرسپولیس تفاوت بسیار زیادی دارد. افت فاحش لک و دریافت گل های بد باعث شده تا دروازه پرسپولیس ناامن ترین نقطه این تیم باشد. لک در دیدار با گل گهر با خروجش اشتباهش باعث از دست رفتن دو امتیاز حساس در سیرجان شد. در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان هم با اشتباه وحشتناکش گل زودهنگام دریافت کرد و باعث باخت و پر پر شدن سه امتیاز دیگر پرسپولیس شد. 5 امتیازی که اگر از دست نمی رفت، پرسپولیس در یک امتیازی استقلال بسیار امیدوارتر از اکنون به دربی فکر می کرد.

گل محمدی برای سامان بخشیدن به اوضاع دروازه اش تصمیم به ایجاد یک شوک گرفت. او پس از اشتباه مهلک لک او را در بازی هفته گذشته پرسپولیس نیمکت نشین کرد و احمد گوهری را به زمین فرستاد. با این امید که هم بازیکن جدیدش شرایط بازی را پیدا کند و هم لک خیالش از فیکس بودن راحت نباشد. اما شرایط به دلخواه او پیش نرفت.

گوهری درون دروازه به شدت متزلزل نشان داد و هرچند پرسپولیس سه امتیاز را گرفت اما او نشانی از دروازه بان مطمئن حداقل در این یک بازی از خود بروز نداد و بارها اشتباهاتی در حد دروازه بان های مبتدی داشت. به این ترتیب گوهری بار دیگر به نیمکت فرستاده شد تا لک به بازی گرفته شود، اما این شوک به جای تغییر مثبت تاثیر روانی منفی داشت و حامد لک ضعیف تر از گذشته نشان داد.

معتقدان به فرضیه کارما شاید بر این باور باشند که وضعیت این روزهای پرسپولیس نتیجه کاری باشد که باشگاه در قبال دروازه بانی مانند رادوشوویچ انجام داده است. سنگربان خارجی پرسپولیس با وجود این که مدت های مدید نیمکت نشین دروازه بانانی چون بیرانوند و لک بود هیچ گاه حاشیه ای از خود بروز نداد و در اندک فرصت هایی که بازی کرد هم مطمئن نشان داد. باشگاه تا می توانست در پرداخت هایش تاخیر داشت و در نهایت باعث خروج و شکایت او به فیفا شد.

انتقاد دیگر به داوود فنایی وارد است که دروازه بانان پرسپولیس با آمادگی وارد زمین نمی شوند. حامد لک مسلما دروازه بان ضعیفی نیست و توانایی هایش را در اوایل دوران حضورش در پرسپولیس و در لیگ قهرمانان ثابت کرده است. این که چنین افتی چرا و چگونه نصیبش شده می تواند ریشه در تمرینات او هم داشته باشد.

مهم تر از 5 امتیازی که لک در دو بار حضور پیاپی اش در دروازه از پرسپولیس گرفته، 9 بازی پیش رو از جمله دربی است که گل محمدی را سر دو راهی بدی قرار داده است. از طرفی لک قصد بازگشت به روزهای اوج را ندارد و با این حساب با هر توپ روی دروازه تن و بدن هواداران خواهد لرزید. از سوی دیگر گوهری از نظر روانی و حتی فنی آمادگی بازی ندارد و نمی توان در روز مهمی مانند دربی روی او حساب کرد.

با این حال گل محمدی یک شانس دارد و این که تا قبل دربی یک بازی دیگر فرصت دارد. او می تواند بار دیگر به گوهری فرصت بدهد و در صورت جواب مثبت گرفتن با ریسک بسیار بزرگ در دربی او را روانه میدان کند و یا در فرصت باقیمانده لک را از این حال و هوای بدی که دارد خارج کرده و بار دیگر دروازه تیمش را صاحب سنگربانی مطمئن کند.

دیدگاه تان را بنویسید