انصراف رسمی سوئد از بازی با روسیه در انتخابی جام جهانی!+ عکس

تیم ملی سوئد هم مانند لهستان به طور رسمی اعلام کرد که در مسابقات انتخابی جام جهانی با تیم ملی روسیه دیدار نخواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پس از تصمیم لهستان برای خودداری از دیدار با تیم ملی روسیه در انتخابی جام جهانی 2022 قطر، فدراسیون فوتبال سوئد هم به این کشور پیوست و اعلام کرد به علت حمله نظامی روسیه به اوکراین، این تصمیم اتخاذ شده است.

در بیانیه فدراسیون فوتبال سوئد آمده است:

هیات رئیسه اتحادیه فوتبال سوئد تصمیم گرفته است که تیم ملی مردان سوئد در بازی پلی آف احتمالی مقابل روسیه - صرف نظر از اینکه بازی در کجا برگزار می شود - برگزار نخواهد کرد.

هیئت فدرال همچنین از فیفا می خواهد که بازی های پلی آف در ماه مارس را که روسیه در آن شرکت می کند، لغو کند. - تهاجم غیرقانونی و عمیقاً ناعادلانه به اوکراین در حال حاضر همه مبادلات فوتبال با روسیه را غیرممکن می کند. بنابراین ما از فیفا می خواهیم تصمیم بگیرد که مسابقات پلی آف در ماه مارس که روسیه در آن شرکت می کند، لغو شود.

کارل-اریک نیلسون، رئیس فدراسیون فوتبال سوئد، می‌گوید فارغ از اینکه فیفا چه کاری را انجام می‌دهد، ما در ماه مارس مقابل روسیه بازی نخواهیم کرد. - باورمان سخت است که فیفا به درخواست ما عمل نکند. تا زمانی که این جنون ادامه دارد روسیه نمی تواند به آن بپیوندد.

طبق برنامه فعلی، روسیه در 24 مارس در مسکو با لهستان بازی خواهد کرد. سوئد در همان تاریخ در فرندز آرنا با جمهوری چک دیدار خواهد کرد. در صورت پیروزی روسیه، تیم برنده در 29 مارس در مسکو دیدار خواهد کرد. علاوه بر دلایل اخلاقی که به خودی خود بیش از حد کافی است، می توان این سوال را نیز مطرح کرد که چگونه می توان در شرایط کنونی بازی با روسیه درگیر را از نظر امنیتی تضمین کرد - حتی اگر قرار باشد به سطح بی طرفی منتقل شود.

photo_2022-02-26_18-28-11

دیدگاه تان را بنویسید