همدردی با مردم اوکراین در سری A ایتالیا

مسابقات سری A برای همدردی با مردم اوکراین و جلب توجه جهانیان به حمله روسیه به این کشور با پنج دقیقه تاخیر آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمله روسیه به اوکراین با واکنش بسیاری از باشگاه‌ها و سازمان‌های فوتبالی در اروپا روبرو شده است.

یوفا ظهر امروز اعلام کرد که میزبانی فینال لیگ قهرمانان از شهر سن پترزبورگ روسیه گرفته شده و به ورزشگاه استادیو فرانس در شهر پاریس منتقل شد. یوفا پیش از این اعلام کرده بود که دیدارهای

باشگاه‎های اوکراین و روسیه در اروپا باید تا اطلاع ثانوی در زمین بی‌طرف برگزار شود و بازی‌های این دو تیم در پلی آف جام جهانی نیز در زمین کشور سوم برگزار خواهد شد. حالا نوبت به فوتبال ایتالیا رسیده که اعلام کند تمامی دیدارهای فوتبال که این هفته در این کشور برگزار می‌شود، از لیگ‌های غیرحرفه‌ای گرفته تا مسابقات سری A با پنج دقیقه تاخیر برگزار می‌شود. 

فدراسیون فوتبال ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد:« تمامی بازیکنان برای احترام به صلح و جلب آگاهی نسبت به زندگی انسانی و نیاز به یافتن راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین متحد خواهند شد.»

گابریلیه گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا، نیز در این باره اظهار داشت:« ارزش‌های جهانی ورزش از ما می‌خواهد که نسبت به این شرایط واکنش نشان دهیم. ما نمی‌خواهیم بی‌تفاوت باشیم. ما می‌خواهیم با این کار پیامی واضح برای همه ارسال کنیم: فوتبال ملی ایتالیا بسیار حساس است و از آنچه در این ساعات رخ می‌دهد نگران است. ورزش در سیاست دخالت نمی‌کند اما با صدای بلند خواهان صلح است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید