گرندپری روسیه لغو شد؛ اعتراض رانندگان سرشناس فرمول یک به جنگ در اوکراین

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی اعلام کرد امکان برگزاری گرندپری روسیه وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فدراسیون جهانی اتومبیلرانی اعلام کرد امکان برگزاری گرندپری روسیه در مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان در سال 2022 وجود ندارد.

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و تیم‌های حاضر در مسابقات فرمول یک به همراه سهامداران F1 به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط فعلی و در حالی که روسیه و اوکراین درگیر مناقشات نظامی هستند، روسیه نمی‌تواند میزبان گرندپری فرمول یک باشد.

پیش از این سباستین فتل راننده آلمانی رقابت های جایزه بزرگ در کشور روسیه را تحریم کرده بود. این راننده آلمانی روسای فرمول ۱ را به چالش کشید تا در مسابقات جایزه بزرگ روسیه امسال شرکت نکنند خود نیز از این رقابت ها کناره گیری کرد. او در نشست خبری خود گفت: برای خودم می توانم تصمیم بگیرم و نظر خودم این است که نباید به این رقابت ها بروم و قطعا نخواهم رفت. به نظر من مسابقه دادن در آن کشور اشتباه است. متاسفم برای مردم بی گناهی که جان خود را از دست می دهند و به دلایل احمقانه کشته می شوند. من از مدیران و روسا در سازمان فرمول یک درخواست دارم که این رقابت ها را تحریم کنند و این مسابقات نروند. رانندگان دیگر نیز بهتر است چنین تصمیمی بگیرند.

مکس ورشتاپن همچنین گفته بود که معتقد است رقابت های گرندپری روسیه نباید برگزار شود. قهرمان جدید جهان گفت: فکر می‌کنم زمانی که کشوری در حال جنگ است، مسابقه دادن در آنجا صحیح نیست، اما این تنها چیزی نیست که من فکر می‌کنم، کل سازمان فرمول یک تصمیم می‌گیرد در آینده چه کاری انجام دهیم.

با این حال فرناندو آلونسو خاطرنشان کرد که تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مسابقه باید برگزار شود یا خیر، دست آنها نیست. راننده آلپاین گفت: من فکر می کنم در نهایت تصمیم فرمول یک خواهد بود من فکر نمی‌کنم که ما راننده‌ها نظر خود را داشته باشیم و ما قدرت تصمیم گیری نداریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید