گزارش جی پلاس

ورزشکارانی که در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست دادند؛ مرگ یک ایرانی در لاس وگاس+عکس

برخی از بزرگان جهان ورزش در سال ۲۰۲۱ درگذشتند و حوادث جان بعضی از ورزشکاران جوان را گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در سال ۲۰۲۱ جهان ورزش بزرگان زیادی را از دست داد. ستارگان بازنشسته و شخصیت های برجسته رشته های مختلف به خاطر بیماری یا کهولت سن درگذشتند و برخی از ورزشکاران جوان در عین ناباوری در حوادث جان خود را از دست دادند. 

 

دیگر مطالب را بخوانید:

لحظات جنجالی جهان ورزش/ فوتبالیست های گاز گیر! +تصاویر

ورزشکارانی که در سال ۲۰۲۱ بازنشسته شدند

شکست های تحقیرآمیز سال 2021 فوتبال جهان؛ 20 صفر!+تصاویر

گزارش تصویری جی پلاس (۱)؛ عکس های برتر جهان ورزش در سال ۲۰۲۱

گزارش تصویری جی پلاس (۲)؛ عکس های برتر جهان ورزش در سال ۲۰۲۱

گرد مولر

ورزشکاران

اسطوره فوتبال آلمان و بایرن مونیخ پانزدهم آگوست در ۷۵ سالگی درگذشت. مولر که در ۷۷۱ بازی توانست ۷۲۳ گل به ثمر برساند هفت بار بهترین گلزن بوندسلیگا شد و برای ژرمن ها در ۶۲ بازی ۶۸ بار گلزنی کرد. او همچنین بهترین گلزن جام جهانی ۱۹۷۰ و یورو ۱۹۷۲ شد. مولر تنها بازیکنی است که در سه فینال جام جهانی، یورو و جام باشگاه های اروپا گلزنی کرد و همه را با قهرمانی به پایان رساند. او از سال ۲۰۱۵ از بیماری آلزایمر رنج می برد و در کنار خانواده اش جان سپرد. 

ژاک روگ

ورزشکارانروگ، رییس کمیته بین المللی المپیک در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ در ۷۹ سالگی درگذشت. جراح ارتوپد، بازیکن سابق تیم راگبی بلژیک و شرکت در سه دوره المپیک به عنوان قایقران، جانشین آنتونیو سامارانش شد و هشتمین رییس المپیک لقب گرفت. او پس از ۱۲ سال ریاست جای خود را به توماس باخ داد. بزرگترین دست آوردش در آن دوره برگزاری نخستین دوره المپیک در آمریکای جنوبی بود: ریو ۲۰۱۶. همچنین المپیک جوانان را پایه گذاری کرد. بیماری پارکینسون مشکلات زیادی را برای روگ ایجاد کرد و او بیست و نهم آگوست درگذشت. 

مانولو سانتانا

ورزشکاراناسپانیا در آخرین ماه سال ۲۰۲۱ یکی از اسطوره های ورزشی اش را از دست داد. سانتانا اولین تنیسور اسپانیایی بود که قهرمان گرند اسلم شد. او فاتح رولان گاروس ۱۹۶۱ و ۶۴، ویمبلدون ۱۹۶۶ و اپن آمریکا ۱۹۶۵ شد. مانولو تنها ستاره جهان تنیس بود که فاتح اپن استرالیا نشد چون هرگز در این گرند اسلم بازی نکرد. سانتانا مرد شماره یک جهان شد و در المپیک ۱۹۶۸ مکزیک مدال طلا را بر گردن آویخت. او یازدهم دسامبر به دلیل بیماری درگذشت.

فرانک ویلیامز

ورزشکارانبنیان گذار تیم ویلیامز فرمول یک و باتجربه ترین مدیر این رشته در ۷۹ سالگی درگذشت. سر ویلیامز یکی از افراد تاثیرگذار در تاریخ فرمول یک بود. تیم ویلیامز تحت مدیریت او در سال های ۱۹۸۰ تا ۹۷ درخشید و ۹ قهرمانی به دست آورد. هفت راننده توانستند جام را بالای سر ببرند. ویلیامز در سال ۱۹۸۶ دچار سانحه رانندگی شد و از آن پس نتوانست راه برود. او در سال ۲۰۱۲ از هیئت مدیره تیم ویلیامز کناره گیری کرد و دخترش جانشین او شد. ویلیامز بیست و ششم نوامبر در بیمارستان بستری شد و دو روز بعد درگذشت. 

اوگو مارادونا

ورزشکارانتنها سه روز به پایان سال مانده بود که برادر مارادونا به دلیل سکته قلبی در ایتالیا جان سپرد. اوگو هم فوتبالیست بود. او در سال ۱۹۸۵ فوتبالش را با آرخنتینیوس جونیورز شروع کرد، زمانی که ۱۶ سال داشت. دو سال بعد با ناپولی قرارداد امضا کرد و به صورت قرضی با پیراهن آسکولی بازی کرد. او در سال ۱۹۸۸ به رایو واکانو رفت. اوگو همچنین در اتریش، کلمبیا، اروگوئه، ژاپن پا به توپ شد و دوباره به کشورش بازگشت. او یک سال پس از برادرش دیگو در ۵۲ سالگی درگذشت. 

ماروین هاگلر

ورزشکارانهاگلر متولد نیوجرسی یکی از بهترین میان وزن های تاریخ بوکس به حساب می آید. او که استعداد زیادی در این رشته داشت کمی بعد عضو گروه "چهار فوق العاده" شد و نامش در کنار روبرتو، توماس هرنز و سرگی لئونارد قرار گرفت. بوکسور آمریکایی در رینگ مانند یک طوفان بود که از هوش سرشاری برخوردار بود و مشت های سنگینی داشت. هاگلر هفت سال قهرمان جهان شد و بیشترین درصد ناک اوت (۷۸ درصد) را در قهرمانی هایش داشت. اسطوره بوکس آمریکا در ۶۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. 

لی الدر

ورزشکارانالدر نخستین گلف باز آفریقایی آمریکایی بود که در مسترز شرکت کرد و نامش در تاریخ این رشته و ورزش آمریکا ماندگار شد. این اتفاق در سال ۱۹۷۵ رخ داد. به دلیل موفقیتش در اپن مونسانتو از او برای شرکت در مسترز دعوت شد. همچنین توانست در رایدر کاپ ۱۹۷۹ رقابت کند. الدر در تور PGA چهار عنوان به دست آورد. تایگر وودز از او به عنوان یک اسطوره یاد کرد چون توانست راه را برای ورزشکاران سیاه پوست باز کند.  

مایک آغاسی

ورزشکارانامانوئل آغاسیان با ایران در مسابقات بوکس المپیک ۱۹۴۸ لندن و ۱۹۵۲ هلسینکی حاضر شد. دو شکست در دور نخست موجب شد به رویایش نرسد و تبدیل به یک تنیسور شود. او پس از مهاجرت به شیکاگو نامش را به مایک آغاسی تغییر داد و با الیزابت دادلی ازدواج کرد که صاحب چهار فرزند شد. مایک تمام وقتش را برای یکی از پسرانش یعنی آندره گذاشت و توانست او را مرد شماره یک جهان تنیس کند. مایک در ۹۰ سالگی در لاس وگاس در گذشت. 

لئوپولدو لوکه (قهرمان جام جهانی ۱۹۷۸ با تیم ملی فوتبال آرژانتین)، لی اوانس آمریکایی (قهرمان دو ۴۰۰ متر المپیک ۱۹۶۸ مکزیک)، دوسان ایکوویچ (مربی برجسته تیم های بسکتبال اروپایی)، جیمی گریوز (قهرمان جام جهانی ۱۹۶۶ با تیم ملی فوتبال انگلیس)، پاچین (ستاره رئال مادرید در دهه ۶۰) و فائوستو گرسینی ایتالیایی (قهرمان دو دوره موتور سواری) از دیگر بزرگان جهان ورزش بودند که در این سال درگذشتند.

ورزشکاران

متاسفانه چند ورزشکار جوان هم در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست دادند. عبدالله هارون، برنده مدال برنز دو ۴۰۰ متر رقابت های جهانی در ۲۴ سالگی به دلیل سانحه رانندگی درگذشت. اگنس تیروپ که دو بار در مسابقات جهانی دو ۱۰ هزار متر مدال کسب کرد به ضرب چاقو در خانه اش کشته شد. دونده کنیایی تنها ۲۵ سال داشت. متیس کیولنیکس، دروازه‌بان تیم هاکی روی یخ کلمبوس بلو جاکتس به دلیل جراحت قفسه سینه به خاطر انفجار مواد آتش بازی در ۲۴ سالگی درگذشت.

ورزشکاران

حادثه در جریان مسابقات جان چند ورزشکار را گرفت. اوگو میلان، موتور سوار ۱۴ ساله اسپانیایی در رقابت های European Talent دچار حادثه شد و جان سپرد. دین برتا وینیالس دیگر موتور سوار اسپانیایی که تنها ۱۵ سال  داشت در تعیین خط رقابت های جهانی سوپربایک در خرس اسپانیا تصادف کرد و جان خود را از دست داد. جیسون دوپاسکی، موتور سوار ۱۹ ساله سوییسی در جایزه بزرگ ایتالیا دچار حادثه شد و به علت جراحات شدید در بیمارستان درگذشت. 

ورزشکاران

دیدگاه تان را بنویسید