جریمه قهرمان المپیک توکیو به خاطر حرکت زشت در مکزیک+عکس

قهرمان تنیس المپیک توکیو به خاطر رفتار زشت در تورنمنت آکاپولکو مکزیک جریمه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، الکساندر زورف، تنیس‌باز مشهور آلمانی به علت ضربه زدن با راکت تنیس خود به صندلی سرداور در تورنمنت آکاپولکو، به مبلغ ۴۰ هزار دلار جریمه شد. او همچنین باید پاداش ۳۰ هزار دلاری خود بابت حضور در این مسابقات را پس بدهد.

صحنه عصبانیت خشونت‌آمیز تنیس‌باز مطرح آلمانی و نفر سوم جدول رده‌بندی تنیس‌بازان برتر جهان، الکساندر زورف، علیه سرداور در پایان دیدار تنیس دونفره در تورنمنت اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای جهان (ATP) در آکاپولکو مکزیک، روز چهارشنبه ۲۳ فوریه (۴ اسفند) تعجب محافل ورزشی بین‌المللی را برانگیخت.

حمله برنده مدال طلای تنیس یک نفره المپیک ۲۰۲۱ توکیو با راکت به صندلی سرداور مسابقه، حال منجر به اعمال مجازات سنگینی برای او شده است. اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای جهان الکساندر زورف را به پرداخت ۴۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرده است.

زورف همچنین موظف شده است که مبلغ ۳۰ هزار دلار پاداش برای حضور در تورنمنت آکاپولکو را به برگزارکننده این مسابقات پس دهد. این تنیس‌باز ۲۴ ساله با کسر امتیاز در جدول رده‌بندی تنیس‌بازان برتر جهان نیز مورد مجازات قرار می‌گیرد.

زورف با هم‌تیمی برزیلی خود، مارسلو ملو، در تنیس دونفره مقابل هلیووارا از فنلاند و گلسپول از بریتانیا به میدان رفت و در پایان سه ست، با نتیجه ۱ بر ۲ (۲ بر ۶، ۶ بر ۴ و ۶ بر ۱۰) شکست خورد.

پس از پایان این مسابقه، بازیکنان به یکدیگر دست دادند و سپس نوبت به تشکر از سرداور رسید. در حالی که همه منتظر "دست دادن عادی" زورف با سرداور بودند، این تنیس‌باز با راکت خود ضربات بسیار محکم و خطرناکی را به صندلی داور زد تا جایی که داور بازی از ترس برخورد کردن راکت، پاهای خود را جمع کرد.

زورف پس از نشستن بر روی صندلی خود هم با الفاظی رکیک به سرداور توهین کرد.

این مسئله باعث شد که علی نیلی، ناظر ارشد ایرانی‌تبار این مسابقات، الکساندر زورف را از تورنمنت آکاپولکو حذف کند.

الکساندر زوروف

دیدگاه تان را بنویسید