سعید محمدپور در گفت و گو با جی پلاس

قهرمان المپیک لندن: علی مرادی بدتر از ترامپ شد/ وزنه برداری با این همه افتخار رها شده است

قهرمان المپیک لندن گفت: احساس می‌کنم از بیرون ورزش به وزیر فشار وارد می‌کنند که تکلیف وزنه برداری را مشخص نمی‌کند؛ خدا کند این طور نباشد وگرنه باید به حال ورزش تاسف خورد.

لینک کوتاه کپی شد

سعید محمدپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص حضور غیرقانونی علی مرادی (پس از اعلام بازنشستگی او) در فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: به نظرم علی مرادی بدتر از ترامپ شده؛ نمی‌دانم فدراسیون چه چیزی دارد که این گونه به صندلی ریاست چسبیده است و با این حال که همه می‌دانند بازنشسته شده دست بردار نیست. در این چند سال  دیدیم مرادی سودی برای وزنه برداری نداشت اما متاسفانه نمی‌دانم چه چیز شیرینی است که دل کندن از آن سخت است.

او با اشاره به افرادی که روز بازگشت غیرقانونی علی مرادی به فدراسیون در کنارش بودند و ابراز خوشحالی می‌کردند گفت: این افراد قابل احترام هستند  اما اگر توجه کنید اغلب اشخاصی هستند که رزومه‌ای در وزنه برداری نداشتند و با تمام احترامی که برای آنها قائل هستم ولی لیاقت آن جایگاه را ندارند. اگر این افراد از علی مرادی حمایت می‌کنند فقط به خاطر  این است که می‌دانند قطعا هر شخص دیگری بجز او رئیس فدراسیون باشد نمی‌توانند در این رشته جایگاهی داشته باشند؛  بنابراین خوشحال شدند اما خودشان هم می‌دانند مرادی بازنشسته شده و این کارها را می‌کنند شاید فرجی شود.

محمدپور با بیان اینکه از بیرون ورزش به وزیر فشار وارد می‌کنند تصریح کرد: احساس  می‌کنم که وزیر ورزش از بیرون ورزش تحت فشار است. اگر وزیر خیلی جدی تر ورود کند و توجه بیشتری داشته باشد مسئله حل می‌شود. وزنه برداری بلاتکلیف است و این ورزش یکی از رشته‌هایی است که همیشه کشورمان را سربلند کرده بنابراین انتظار داریم وزیر جدیت بیشتری نشان دهد ولی اگر احساسم درست باشد و قرار باشد با این فشارها در اول راه بخواهد از مطالبات و مواضع خود کوتاه بیاید و چیزی که به صلاح ورزش نیست را انجام دهد واقعیتش نمی‌تواند جایگاهی داشته باشد چون در آینده مشکلات زیادی در ورزش خواهیم داشت بنابراین باید مدیریت کند.

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در ادامه افزود: ما هیچ دشمنی با کسی نداریم و زمانی که علی مرادی در زمان انتخابات وعده و وعید می‌داد دوست داشتیم باشد و تمام قول‌ها عملی شود اما عملی نشد. وقتی می‌بینیم نمی‌تواند کمکی به وزنه برداری کند باید برود. ما دوست داریم ورزش کشورمان موفق و ورزشکارانمان آینده روشنی داشته باشند اما با این شرایط آینده جوانان را نابود می‌کنیم. من خودم به شخصه به عنوان کسی که به این سیستم انتقاد می‌کنم و هیچ وقت انتقادش شنیده نشد مشکلی با شخصی ندارم؛ مشکل با این موضوع دارم که وزنه برداری ایران در حال نابود شدن است.  دقت کنید ببینید از کجا به کجا رسیدیم؛ با کشورهایی مثل چین و روسیه رقابت می‌کردیم و خیلی مواقع از آنها جلو می‌زدیم اما الان متاسفانه  در مسابقات جهانی  نتایج ضعیفی کسب کردیم.

محمدپور در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: وقتی حکمی صادر می‌شود قطعا وزیر ورزش در حوزه اختیاراتش است که سریع برای فدراسیون سرپرست انتخاب کند ولی وقتی اتفاقاتی که رخ می‌دهد را کنار هم می‌گذاریم احساسم می‌گوید تحت فشار است اما خدا کند که این گونه نباشد. چون در غیر این صورت باید به حال ورزش تاسف خورد. بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را در پیش داریم اما حتی اردوی درست و حسابی برگزار نمی‌شود و وزنه برداری بلاتکلیف مانده است . رشته‌ای که این همه افتخار کسب کرده به امان خدا رها شده است و اهالی وزنه برداری از وزیر ورزش انتظار دارند فکری به حال این ورزش کند.  

 

دیدگاه تان را بنویسید