نتایج مهم ترین مسابقات فوتبال اروپا

عصبانیت رونالدو و کامبک تاتنهام در انگلیس؛ اتلتیکو تخته گاز رو به زوال

خفاش‌ها در یک دیدار خانگی برابر میهمان آندلسی‌شان موفق به کسب یک امتیاز شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌و‌یکم لالیگا، بامداد امروز (پنجشنبه) تیم‌های فوتبال والنسیا و سویا از نخستین دقیقه بامداد در ورزشگاه مستایا به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. اشتباه دیاخابی بازیکن تیم والنسیا برای باز کردن دروازه خودی در دقیقه 7، سویا را پیش انداخت اما یک دقیقه به پایان نیمه نخست، گوئدس گل تساوی والنسیا را زد تا این تیم بازنده به رختکن نرود. در نیمه دوم اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و به این ترتیب امتیازات میان دو تیم تقسیم شد. خوسه گایا بازیکن والنسیا در دقیقه 89 این بازی با دریافت کارت زرد دومش اخراج شد. سویای رده دومی که در صورت پیروزی در این بازی می‌‌توانست به فاصله دو امتیازی رئال مادرید صدرنشین لالیگا برسد، حالا با 45 امتیاز در رده دوم قرار دارد. والنسیا هم با 29 امتیاز تیم نهم جدول است.

جام حذفی ایتالیا 

در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا، شب گذشته (چهارشنبه) دو بازی انجام شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال اینتر در خانه با نتیجه 3 بر 2 از سد امپولی گذشت. اینتر در حالی جواز صعود گرفت که تا نخستین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی را باخته بود. نراتزوری با گلزنی الکسیس سانچس در دقیقه 13 پیش افتاد، اما ندیم بایرامی بازیکن تعویضی تیم میهمان در دقیقه 61 گل تساوی را برای امپولی به ثمر رساند. در دقیقه 76 با اشتباه آندری رادو دروازه‌بان اینتری‌ها برای گشودن دروازه خودی، امپولی پیش افتاد و تا دقیقه نخست وقت‌های تلف شده هم از میزبان خود جلو بود تا اینکه آندره‌آ رانوکیا با پاسی از ادین ژکو اینتری‌ها را از شکست خانگی نجات داد و دومین گل را برای این تیم به ثمر رساند. به این ترتیب بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و در دقیقه 104 استفانو سنسی سومین گل اینتر را زد تا موجب پیروزی و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی شود، جایی که باید مقابل برنده بازی امشب تیم‌‌های رم و لچه (آخرین بازی مرحله یک هشتم نهایی که از ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار می‌شود) قرار بگیرد. پیش از این بازی ساسولو در دیداری خانگی برابر کالیاری به میدان رفت و میهمانش را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. عبدور هرویی در دقیقه 18 تنها گل تیم ساسولو را در این بازی به ثمر رساند. ساسولو در مرحله بعدی باید به مصاف یوونتوس مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها برود.

1400103002004091524573104

لیگ برتر انگلیس

در یکی دیگر از دیدارهای معوقه هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال منچستریونایتد موفق شد میزبان خود تیم برنتفورد را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد. منچستری‌ها با گل‌های آنتونی الانگا در دقیقه 55، میسون گرینوود در دقیقه 62 و مارکوس رشفورد در دقیقه 77، از حریف خود پیش افتادند و پنج دقیقه به پایان مسابقه مانده بود که ایوان تونی یکی از گل‌های خورده را برای برنتفورد جبران کرد. در این بازی سامان قدوس هافبک ایرانی تیم برنتفورد، تنها از روی نیمکت شاهد تلاش نافرجام هم‌تیمی‌هایش برای کسب امتیاز بود. با این نتیجه منچستریونایتد که 21 بازی انجام داده است، 35 امتیازی شد و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به آرسنال، در رده هفتم جدول باقی ماند. تیم برنتفورد که برای یازدهمین بار در این فصل شکست خورد هم با 23 امتیاز همچنان در رده چهاردهم جدول است.

1400103001250039424572734

در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال تاتنهام میهمان لسترسیتی بود که این بازی با پیروزی 3 بر 2 شاگردان آنتونیو کونته خاتمه یافت. در این مسابقه ابتدا پتسون داکا در دقیقه 24 لسترسیتی را پیش انداخت و هری کین کاپیتان تاتنهامی‌ها در دقیقه 38 گل تساوی را زد. روباه‌ها‌ها مجدداً با گلزنی جیمز مدیسون در دقیقه 76 پیش افتادند و تا دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم پیش بودند. در حالی که همه برای شنیدن سوت پایان بازی و اعلام شکست تاتنهام آماده شده بودند، استیون برگوین تعویض طلایی آنتونیو کونته که در دقیقه 79 به جای سرخیو رگیلون به میدان رفته بود، در پنجمین دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم تاتنهام را از شکست نجات داد. او اما دو دقیقه بعد دومین گل خود و سومین گل تیمش را هم به ثمر رساند تا شبی رؤیایی را برای هواداران میهمان لندنی بسازد. تاتنهام با این نتیجه دهمین پیروزی در نوزدهمین بازی فصل خود را کسب کرد و با 34 امتیاز به رده هفتم جدول صعود کرد. لسترسیتی اما با قبول هفتمین شکست فصلش با 26 امتیاز در رده دهم جدول باقی ماند.

1400103001031973524572714

جام حذفی آلمان

در آخرین شب از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی آلمان، شب گذشته (چهارشنبه) چهار دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها تیم لایپزیش با نتیجه 2 بر صفر بر میهمان دسته دومی‌اش تیم هانزاروشتوک غلبه و به دور بعدی مسابقات صعود کرد. یوسف پولسن در دقیقه 6 و دنی اولمو در دقیقه 82 گل‌های این بازی را برای لایپزیش به ثمر رساندند. همزمان با این بازی تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ که در مرحله قبلی بایرن مونیخ را با تحمیل شکستی سنگین حذف کرده بود، میهمان تیم دسته دومی هانوفر بود و با نتیجه 3 بر صفر به میزبانش باخت. ماکسیمیلیان بیر در دقایق 4 و 51 و سباستین کرک در دقیقه 36 از روی نقطه پنالتی گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. به این ترتیب یکی دیگر از تیم‌های دسته اولی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی آلمان حذف شد. پس از این بازی‌ها دو دیدار همزمان دیگر برگزار شد که در یکی از آنها در دربی پایتخت، تیم یونیون برلین با نتیجه 3 بر 2 بر رقیب همشهری‌اش هرتابرلین غلبه کرد. در بازی دیگر هم فرایبورگ که میهمان هوفنهایم بود، تیم میزبان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و از گردونه مسابقات حذف کرد. پیش از این صعود تیم‌های کارلسروهه، هامبورگ، سن‌پائولی و بوخوم به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها مسجل شده بود. قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان روز یکشنبه هفته پیش رو و بازی‌های این مرحله هم از روز اول مارس برگزار خواهند شد.

1400103001160744024572724

جام حذفی اسپانیا

در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل ری، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال اتلتیکومادرید در ورزشگاه آنوئتا میهمان رئال سوسیه‌داد بود و این بازی را با نتیجه 2 بر صفر به میزبان باسکی خود واگذار کرد تا از صعود به مرحله بعدی مسابقات بازماند. عدنان یانوزای در دقیقه 33 و الکساندر سورلوت در دقیقه 47 گل‌های تیم آبی‌و‌سفیدپوش باسک را به ثمر رساندند تا این تیم در جمع هشت تیم برتر کوپا دل ری قرار بگیرد. این دومین ناکامی شاگردان دیه‌گو سیمئونه برای کسب جام در فصل جاری پس از شکست مقابل دیگر تیم منطقه باسک، اتلتیک بیلبائو در نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا بود.

1400103001331350524572744

لژیونرها 

در ادامه بازی‌های  هفته بیست‌ودوم سوپرلیگ ترکیه تیم آلتای 2 بر یک در خانه فنرباغچه شکست خورد. عرفان (37) و دورسون (73) برای فنرباغچه گل زدند. گل آلتای را هم رایان دقیقه 14 به ثمر رساند. محمد نادری در بازی آلتای نیمکت‌نشین بود.تیم آلتای در جدول رده‌بندی 20 تیمی سوپرلیگ ترکیه با 18 امتیاز هجدهم است.

در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی یونان (چهارشنبه) تیم‌های پائوک و آاِک آتن به تساوی بدون گل رسیدند. بازی برگشت هفته آینده برگزار خواهد شد. میلاد محمدی حضور کاملی در ترکیب آاِک داشت. کریم انصاری‌فرد دقیقه 87 جای خود را در ترکیب این تیم به احسان حاج‌صفی داد.

1400091513502845124211404

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید