مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان؛

صالحی امیری: طاهره طاهریان از زنان تاثیرگذار ورزش ایران است/ طاهریان: آنچه در ورزش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته با حمایت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر فائزه هاشمی است

مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان، نایب رییس کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مراسم تقدیر از طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک و رونمایی از سردیس او در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.  

در این مراسم رضا صالحی امیری و کیکاووس سعیدی رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، علی رغبتی، علی دادگر، مجید شایسته و علیرضا رحیمی، اعضای هیات اجرایی، محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، سعید فائقی، مهدی علی نژاد و نصراله سجادی ، حسن طباطبایی حضور داشتند. 

رییس کمیته ملی المپیک در مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان گفت: امروز روز تاریخی برای زنان ایران زمین است، برای مفهوم اخلاق و فضیلت.در هر جامعه انسان های ممتازی هستند که وجودشان باعث غرور است ،انسان هایی که در مسیر توسعه گام برداشته و خاطرات شیرینی ثبت می کنند.در جامعه ایران از سرمایه های سیاسی و اقتصادی زیاد گفته می شود اما سرمایه انسانی بزرگ‌ترین ارزش جامعه است و این سرمایه به سرمایه نمادین تبدیل می شود. 

وی ادامه داد:طاهره طاهریان را بارها بانوی ورزش ایران نامیده ام نمی توان از ورزش زنان سخن گفت و نقش این بانو را انکار کرد.در میان زنان تاثیرگذار ورزش ایران نام خانم طاهریان می‌درخشد. او بدون حاشیه و جنجال به دنبال توسعه ورزش زنان بود. طی نیم قرن گذشته از فراز و نشیب های زیادی عبور کرد و به نیکی از او یاد می شود .

وی ادامه داد: این مراسم تقدیر از منش اخلاق و انسانیت ایشان است و نامشان ماندگار خواهد شد.اگر شرایط ‌کرونا اجازه میداد در شرایط بهتری این مراسم را برگزار می کردیم و این پیام را به دختران میدادیم که شما می توانید طاهره طاهریان باشید.افتتاح تالار چهره های ماندگار را امروز خواهیم داشت از این پس شخصیت های بدیعی که نقش وسیعی در ورزش زنان و مردان خواهند داشت معرفی می شوند.

وی در پایان گفت:در این سالن ده ها شخصیت وجود دارند که برای ورزش گام برداشتند.طاهریان جامعه بزرگ ورزش زنان را مدیریت می کند و زنان ایران زمین منشا غرور و عزت هستند.اگر طاهریان در ورزش ایران درخشید بخاطر همسر و فرزندان اوست که همیشه در کنارش هستند.بانوان ورزش ایران بدانند که انسان های زیادی سختی های زیادی کشیدند تا شما به این سکو برسید.

 طاهره طاهریان در مراسم رونمایی از تندیس خود که امروز برگزار شد، ضمن تشکر از صالحی امیری که برگزارکننده این مراسم بود و دیگر مدیران حاضر در مراسم گفت: از ریاست کمیته به دلیل خلق نونگری در کمیته تشکر می کنم و همچنین تشکر ویژه ای دارم از آقای خسرو وفا به دلیل همراهی و رعایت عدالت جنسیتی در ورزش معلولان.

وی با بیان اینکه نمی خواهم امروز در مورد عملکرد کمیته صحبت کنم چون اصلا ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: اما باید تاکید کنم که راه اندازی موزه ملی ورزش، توجه به تاریخ شفاهی و تشکیل و فعال کردن کمیسیون ها از دستاوردهای مهم کمیته بوده است.

مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان

طاهریان با اشاره برگزاری مراسم امروز تاکید کرد: باید بگویم آنچه در ورزش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته حاصل تلاش همه بانوان بوده و البته حمایت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، خانم دکتر فائزه هاشمی و مدیران کل ورزش همه استان ها و شهرستان ها که در توسعه ورزش بانوان تاثیر گذار بوده است. در این میان بنده به عنوان خدمتگزار فعالیت کرده ام.

وی تصریح کرد: من به عنوان عضوی کوچک در ورزش بانوان فعالیت کرده، به همین دلیل برای این مراسم و اینکه اولین مدیر زن برای برگزاری آن باشم، مقاومت زیادی کردم. امیدوارم این روند در مورد دیگر مدیران زن هم ادامه داشته باشد.

مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان

مراسم رونمایی از سردیس طاهره طاهریان

دیدگاه تان را بنویسید