به منظور حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو؛

نشست کادر سرپرستی با مسئولان فدراسیون‌های اسکواش، تنیس و بدمینتون

در ادامه نشست‌های کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی هانگژو چین با مسئولان رشته‌های نامزد حضور در این بازی ها، روز گذشته (سه شنبه ۱۴ دی ماه) نشستی با مسئولان اسکواش، تنیس و بدمینتون در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در این نشست پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان، علیرضا رحیمی عضو هیئت اجرایی، برخی از مدیران کمیته به همراه مسئولان و کادر فنی رشته‌های اسکواش، تنیس و بدمینتون حضور داشتند.

نشست نخست کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی هانگژو با فدراسیون اسکواش بود که مسعود سلیمانی رئیس، بابک فقیر و شهناز شهربانیان نواب رئیس و امیر عزیزی پور دبیر این فدراسیون به همراه فاطمه سادات حیدری و مجید روحانی سرمربیان تیم ملی این رشته حضور داشتند.

در این دیدار سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش گفت: دوره ای برای ورزشکاران اسکواش مسابقه با کشور‌های آسیایی آرزو بود اما آنقدر برنامه ریزی و کار کردیم کسب مدال و عنوان در بازی های آسیایی دور از دسترس نیست.

در ادامه روحانی و حیدری سرمربیان تیم ملی اسکواش نیز با اشاره به استعداد‌های خوب و پتانسیل لازمی که در ملی پوشان وجود دارد مشکلشان را کمبود مسابقه و  برگزاری اردو‌های منظم اعلام کردند.

همچنین پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در این نشست با تاکید بر سیاست‌های فنی در اعزام کاروان کیفی افزود:ملاک ما توسعه و پیشرفت شماست و در صورت موفقیت در مسابقات پیش رو می‌توانید به اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو امیدوار باشید و تلاش برای کسب نتیجه خوب از شما و متقاعد کردن ستاد عالی بازی ها برای موافقت با اعزام اسکواش بازان باماست.

در ادامه کادر سرپرستی دومین نشست خود را با فدراسیون تنیس برگزار کرد که داوود عزیزی رئیس، مهرافزا منوچهری نایب رئیس فدراسیون تنیس، فرشاد صفتی دبیر کمیته فنی، فرناز فصیحی و اکبر طاهری سرمربیان تیم ملی این رشته نیز اعضای حاضر در این نشست بودند.

عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در نشست با کادر سرپرستی هانگژو گزارش کاملی از لیگ تنیس، جام حذفی و پایین آمدن میانگین سنی تنیسور‌ها و در عین حال ارتقاء رنک آنان ارائه کرد.

در ادامه منوچهری با تاکید بر جایگاه تنیس در دنیا و انتظار هواداران این رشته و با اشاره به اینکه هم اکنون در حال ارتقاء رنکینک ملی پوشان در رده بندی های جهان هستیم خواستاراعزام تنیسورها به بازی های آسیایی هانگژو شد. 

وی گفت اعزام تنیسورهای کشورمان به بازی های آسیایی  باعث بالارفتن انگیزه ورزشکاران و مربیان و ارتقاء این رشته در کشور می شود.

همچنین طاهری سرمربی تنیس با اشاره به بالارفتن سطح کیفی تنیس در دنیا با گروه بندی‌های جدید تاکید کرد: پتانسیل ورزشکاران ما بالاست و در جام حذفی تنیس چهره‌های خوبی شناسایی شدند؛ تجربه ثابت کرده است هر وقت از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حمایت شدیم رشد بیشتری کردیم و در حال حاضر نیز به حمایت شما نیاز داریم.

پیمان فخری نیز در ادامه گفت: جاکارتا یک فرصت طلایی برای تنیس بود اما  می خواستیم اقدامات خوب شما را بشنویم و هم اکنون هم موفقیت حاصل شده در ارتقاء رنک ورزشکاران کشورمان را تبریک می‌گویم .

وی گفت اعزام تنیسورها به بازی های آسیایی در جلسه ستاد عالی بازی ها مطرح و تصمیم گیری خواهد شد و مطمئن باشید از حضور شما حمایت می کنیم.

در نهایت سومین نشست کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی هانگژو با مسئولان فدراسیون بدمینتون برگزار شد که محمدرضا پوریا رئیس، فریبا مددی نایب رئیس فدراسیون و سوزان جلالیان دبیر کمیته تیم‌های ملی و سید بهادر زکی زاده سرمربی تیم ملی بدمینتون در این دیدار حضور داشتند.

در این نشست ابتدا زکی زاده سرمربی تیم ملی بدمینتون با اشاره به اینکه ساختار باشگاه‌های این رشته وضعیت خوبی پیدا کرده‌ است، گفت: مربیان بسیار به روز شدند و توانستیم مربیان را فعال‌تر از گذشته کنیم، همچنین تعداد استان‌های فعال در این رشته نیز افزایش پیدا کردند اما از آنجایی که اعزام‌ها کم شده است متاسفانه ضربه می‌خوریم و نیاز به حمایت داریم.

در ادامه پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون تاکیدکرد: اگر به بازی‌های آسیایی اعزام نشویم بدمینتون نابود می‌شود چرا که رشته‌های فعال و رو به پیشرفت در صورتی که حمایت نشوند انگیزه شان را از دست میدهند.

همچنین مددی نایب رئیس بدمینتون گفت: با اعزام بدمینتون به المپیک انتظارات از این رشته به شدت بالا رفته است و نیاز به حمایت داریم.

در ادامه پیمان فخری افزود: نگاه ما به رشته بدمینتون حمایتی است، ثریا آقایی الگوی خوبی برای بدمینتون کار‌های کشورمان است و این رشته وارد فاز دوم شده است و باید تمام تلاشتان را در رقابت های قهرمانی آسیا انجام دهید چون د تا تغییرات ملموسی  صورت نگیرد اعزام به بازی‌های آسیایی امکان‌پذیر نیست.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید