نشست خبری پیمان فخری سرپرست کاروان ایران

کشتی و والیبال با تیم اصلی به بازی های آسیایی می روند/ تحویل لیست اولیه ورزشکاران توسط فدراسیون ها

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: یکی از نقاط ضعف این دوره بازی ها وجود پنج دهکده فرعی است که با شهر هانگژو فاصله زیادی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پیمان فخری در نشست خبری با اهالی رسانه گزارشی از فعالیت‌های ستاد بازی‌های آسیایی ارائه کرد و گفت: نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۱۹ شهریور آغاز می‌شود و تا ۳ مهر ادامه دارد. در ۱۵ دوره حاضر و در سه دوره غایب بودیم. پیش بینی می شود در ۵۲ رشته بیش از ۱۰ هزار ورزشکار حضور خواهند داشت. استرالیا و نیوزلند به صورت مهمان در این دوره حضور خواهند داشت و اگر صاحب مدال شوند، این مدال‌ها افتخاری خواهد بود.

او ادامه داد:  به دلیل شرایط جوی تلاش شده مسابقات به اواخر تابستان منتقل شود و امکان تغییر در برنامه مسابقات هم وجود دارد. چینی‌ها تجربه خوبی در برگزاری بازیها دارند و سه دهکده را برای بازی ها تعریف کرده اند. یکی از نقاط ضعف این بازی ها وجود پنج دهکده فرعی است که فاصله زیادی تا شهر هانگژو  دارند.

حذف و اضافه رشته ها در بازی های آسیایی

فخری در مورد اضافه شدن رشته های جدید به بازی ها گفت: ۶ رشته جدید به بازی ها اضافه شده اند که دو رشته شطرنج و بازی های الکترونیکی برای ما خوب است و بقیه رشته ها برای خود چین است. پنج رشته هم حذف شده که ما خوشبختانه در آنها مدال نداشتیم. در دوو میدانی و شنا هر ۴۵ کشور آسیایی حضور دارند و بعد از آنها بوکس، کاراته و وزنه‌برداری بیشترین شرکت کننده را دارند.

او ادامه داد: رشته‌ها در ستاد عالی بازی ها به سه دسته دارای مدال، شانس کسب مدال و بدون شانس مدال تقسیم بندی شدند. تصمیم گرفته شد که رشته هایی که دارای مدال یا شانس مدال هستند اعزام شوند اما رشته هایی که شانسی برای مدال ندارند، اعزام نشوند. البته رشته های بدمینتون، اسکواش، تنیس، والیبال بانوان، هندبال بانوان، بسکتبال سه نفره بانوان و سه گانه قابلیت اعزام دارند.

*دلیل اعزام برخی رشته هایی که مدال نمی گیرند

فخری در پاسخ به این پرسش که چرا رشته هایی که مدال نمی گیرند، اعزام می شوند؟ تاکید کرد:  تمام این رشته ها فدراسیون دارند و میلیاردها برای آن خرج می شود و حالا اگر اعزام نکنیم شاید ۵۰۰ میلیون به نفع ما باشد اما آن ۵ میلیارد هزینه شده توسط فدراسیونها را دور ریخته‌ایم. حالا قرار است در جلسه ستاد عالی بازی ها در این مورد تصمیم گیری شود. این بازی ها فرصت خوبی  است رشته هایی مثل هندبال و بسکتبال بانوان را ارتقاء دهیم در هر صورت در مورد تکلیف اعزام این رشته ها شنبه تصمیم گیری می‌شود.

*حضور  روانشناس در کاروان

سرپرست کاروان ایران در مورد دیگر کارهای انجام شده برای حضور در بازی ها گفت: کارگروه روانشناسی را برای این دوره از بازیها راه اندازی کردیم و روانشناس ها را به تیم ها اعزام می کنیم و حتما در این دوره جزو کاروان خواهند بود. تیم ها هم باید ۴ تست آمادگی جسمانی در چهار فصل پاییز، زمستان، بهار و تابستان انجام دهند. البته زمان دقیق آن برعهده کادرفنی تیم ها گذاشته شد. ما دائما شرایط تیم ها و ورزشکاران را بررسی می کنیم.  


*حضور والیبال و کشتی با تیم اصلی در بازی های آسیایی

او در مورد همزمانی مسابقات جهانی کشتی و والیبال با بازی های آسیایی گفت: مسابقات دو رشته همزمان است اما خوشبختانه مسئولان فدراسیون به اهمیت بازی ها واقف هستند و تقریبا به این نتیجه رسیدیم اهمیت بازیهای آسیایی بیشتر است و به این جمع بندی رسیدیم که با تیم های اصلی در بازی های آسیایی شرکت کنند.
او در مورد کمک به فدراسیونها گفت: برخی فدراسیون ها پولی که به آنها داده می شود را در بخش دیگر هزینه می کنند و از فدراسیونها بخواهید که دیگر این کار را انجام ندهند.

او در مورد اینکه برخی فدراسیون ها وعده های عجیب و غریب برای مدال آوری بازی های آسیایی می دهند اما مدالی نمی گیرند و چه تضمینی از آنها گرفته شده است، تاکید کرد: خودمان قبلش ارزیابی داریم و سوال می کنیم که متوجه می‌شوند به شرایط واقف هستیم. هر چیزی که بگویند را قبول نمی‌کنیم.

تحویل لیست اولیه ورزشکاران برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ توسط فدراسیون ها

کادر سرپرستی بازی های آسیایی در نامه‌ای به فدراسیون ها اعلام کرده است که لیست ورزشکاران خود را اعلام کنند.

از آنجا که باید ثبت نام اولیه برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ انجام شود، فدراسیون ها نیز باید لیست اولیه ورزشکاران خود را تحویل کمیته ملی المپیک دهند و تا ۲۰ دی هم فرصت دارند این کار را انجام دهند.

آنها در این لیست، دو برابر نفراتی که می توانند به بازی ها اعزام کنند، اسامی می دهند.

بازسازی آکادمی با ۵ میلیارد و ارائه خدمات رایگان به قهرمانان

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در دیدار با اهالی رسانه و در نشست خبری در مورد فعالیت‌های آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: آکادمی ملی المپیک سال 81 توسط رئیس وقت کمیته بین المللی المپیک افتتاح شد. ساختار آکادمی به این صورت دارد که دو معاونت آموزش و پژوهش و اجرایی و چند دپارتمان تخصصی داریم و فعالیت‌های تخصصی را انجام می‌دهند.  ما دو مرحله طرح بورسیه امیدها و ستاره‌ها داشتیم.

 

او ادامه داد: در زمان شیوع کرونا مجبور به برگزاری کمپ‌های مجازی و مشاوره‌های آنلاین شدیم. مهم‌ترین دستاورد مرکز پزشکی  آکادمی ملی المپیک تاسیس دپارتمان قلب و ورزش و دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی است. دپارتمان پیشگیری  از آسیب‌های ورزشی کمک می‌کند که فدراسیون‌ها متوجه شوند کدام ورزشکار آنها مستعد آسیب است و پس از آن پیشگیری کنیم. مرکز روانشناسی ما بسیار فعال است و 4511 مورد مشاوره برای ورزشکاران داشتیم.

 

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به فعالیت‌های مختلف آکادمی، خاطرنشان کرد: دپارتمان قلب ما فعالیت‌های زیادی داشته و 2 وبینار بین‌المللی برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی داشتیم. روانشناسی ما هم فعالیت‌های گسترده‌ای داشت و بیش از 4 هزار مورد جلسات مشاوره‌ای برگزار کردیم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید