اشتباه عجیب در دوومیدانی ایران؛ کاوه موسوی گل کاشت!+عکس

رئیس فدراسیون دوومیدانی به خبر نایب رییس قلابی کنفدراسیون دوومیدانی اروپا که به ایران آمده بود واکنش نشان داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هشتم ماه گذشته (آذر) بود که ایوان تیخن، چهره نامدار و معروف دوومیدانی جهان به ایران آمد. وی که ریاست فدراسیون دوومیدانی بلاروس را به عهده دارد در شرایطی مهمان کشورمان بود که در خبر فدراسیون دوومیدانی از عبارت «نایب رئیس کنفدراسیون دوومیدانی اروپا» برای وی استفاده شده بود؛ اما نکته عجیب و باورنکردنی اینکه تیخن نایب رئیس دوومیدانی اروپا نیست.

میزان نوشت؛ مسئولان فدراسیون دوومیدانی حتی زمینه دیدار تیخن با وزیر ورزش و همچنین دبیرکل کمیته ملی المپیک را هم فراهم کردند و وی علاوه بر این دیدار‌ها از موزه ملی ورزش هم بازدید کرد. این که مسئولان فدراسیون دوومیدانی ایران تا این حد در خصوص مسائل بین‌الملل دچار ضعف هستند به هیچ عنوان باورنکردنی نیست. حتی کار به جایی رسید که به بهانه حضور تیخن در ایران نشست سه جانبه منطقه آزاد کیش، فدراسیون دو و میدانی و کنفدراسیون دو و میدانی اروپا در جزیره کیش به منظور برگزاری ماراتن کیش و همچنین برگزاری اردوهای مشترک دو و میدانی کاران کشورمان با دیگر قهرمانان از سایر کشورها هم برگزار شد.

با توجه یه موارد گفته شده این سوال مطرح شود که چرا رئیس فدراسیون ملی یک کشور تحت عنوان مسئول اروپایی به ایران می‌آید و حتی به عنوان نماینده کنفدراسیون اروپا هم در نشست‌های متعدد شرکت می‌کند. شنیده می‌شود افرادی خارج از فدراسیون در حضور تیخن در ایران نقش داشته‌اند و این افراد تیخن را به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون دوومیدانی اروپا به فدراسیون دوومیدانی ایران معرفی کرده‌اند؛ هر چند این موضوع نمی‌تواند مسئولیت فدراسیون دوومیدانی ایران را در این گاف بزرگ کمتر کند.

3398759_4423398761_126

 

هاشم صیامی در خصوص گزارش منتشر شده گفت: اول اینکه از همان ابتدا ما با تیخن به عنوان رئیس فدراسیون بلاروس دیدار داشتیم و نه نایب رئیس کنفدراسیون دوومیدانی اروپا. ضمن اینکه وی مربی سال های دور کاوه موسوی بوده و وی عنوان کرد که تیخن نایب رئیس دوومیدانی اروپا است و روابط عمومی فدراسیون هم به حرف‌های موسوی استناد کرده بود.

وی افزود: حتی تفاهم‌نامه‌ای که با تیخن داشتیم هم این بود که ورزشکاران بلاروس در فصل زمستان در ایران اردو بزنند و ما هم در ازای این اردو دوومیدانی‌کارانمان را به بلاروس اعزام کنیم. هیچ تفاهم‌نامه‌ای که بین کنفدراسیون دوومیدانی اروپا و فدراسیون ایران باشد با تیخن امضا نشد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: در صحبتی که با موسوی داشتم وی همچنان اصرار دارد که تیخن نایب رئیس دوومیدانی اروپا است. او در ملاقات‌های ما مترجم تیخن هم بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید