جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| مظاهری جریمه شد/ احضار شبانه دو رقیب به کمیته انضباطی

نشست کمیته انضباطی مظاهری و باشگاه استقلال همین امروز برگزار و این دروازه بان با جریمه پنج درصدی از مبلغ قراردادش مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخبار باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در 11 دی ۱۴۰۰ در اینجا مشاهده می کنید.

اخبار باشگاه استقلال

بازگشت احتمالی کاپیتان استقلال پس از 5 هفته غیبت

 کاپیتان تیم فوتبال استقلال که ۵ بازی اخیر این تیم را به دلیل مصدومیت از دست داده است، با شرکت در تمرینات گروهی تیمش برای بازگشت به میدان اعلام آمادگی کرد و احتمال اینکه از هفته سیزدهم بتواند بار دیگر برای آبی پوشان بازی کند وجود دارد.آخرین باری که غفوری برای استقلال به میدان رفت هفته هفتم و دیدار مقابل صنعت نفت بود که در دقیقه ۷۹ تعویض شد و جای خود را به یک بازیکن جوان به اسم سبحان خاقانی داد.پس از آن کاپیتان استقلال ۵ بازی پیاپی مقابل پرسپولیس، پیکان، سپاهان، پدیده و فولاد را از دست داد تا در صورت استفاده از او مقابل آلومینیوم، وی پس از ۵ بازی بار دیگر برای آبی پوشان بازی کرده باشد.غفوری تا پیش از مصدومیت به جز یک بازی مقابل نساجی در هفته پنجم، در سایر دیدارها در ترکیب ثابت تیمش قرار گرفته بود و مقابل نساجی هم به عنوان بازیکن جایگزین از دقیقه ۵۴ جای امیر حسین حسین زاده را در ترکیب آبی پوشان گرفت.دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم از ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۱۳ دی به میزبانی آلومینیوم در اراک برگزار می‌شود و غفوری امیدوار است یکی از بازیکنان تیمش در این بازی باشد.

استقلال با آسیایی شدن شباب الاهلی ۳۰۰ هزار دلار می‌گیرد

 علی کریمی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم الاهلی امارات را هم دارد، توضیحاتی درباره قرارداد مهدی قایدی با تیم شباب الاهلی داد.قایدی در پایان فصل گذشته به تیم شباب الاهلی ترانسفر شد و اخبار مختلفی از رقم قرارداد او و دریافتی استقلال منتشر شد.کریمی در این خصوص در برنامه تلویزیونی گفت: در صورتی که الاهلی سهمیه آسیایی بگیرد، مبلغ انتقال قایدی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.وی افزود: الاهلی ابتدا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به استقلال داد و ۳۰۰ هزار دلار هم بعد از کسب سهمیه آسیایی می‌دهند. این چیزی است که بچه‌های الاهلی به من گفتند و اگر اشتباه است گردن من نباشد.پیش از این اصغر ملکیان رئیس وقت هیات مدیره استقلال گفته بود که قرارداد قایدی با الاهلی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار است که با آپشن ها به ۲ میلیون دلار می‌رسد.

 آجورلو پیشنهاد حضور باران چشمه در پرسپولیس را مطرح نکرده است

سردار مهرعلی باران چشمه روز گذشته (جمعه) در مصاحبه‌ای گفت که مدیرعامل باشگاه استقلال، پیشنهاد حضور او در پرسپولیس را مطرح کرده و گفته است که به او در این جایگاه کمک خواهد کرد.

در پی این اظهارات، باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای به شرح فوق صادر کرد:«در پی مصاحبه آقای باران چشمه که موجب سوءبرداشت و انتساب یک موضوع نادرست به مدیرعامل باشگاه استقلال شده، ارائه توضیحات زیر لازم است:

جناب آقای آجورلو نه مداخله‌ای درباره معرفی گزینه مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس داشته و نه پیشنهادی به آقای باران چشمه مبنی بر مدیریت این باشگاه مطرح کرده است؛ بلکه اساساً تمرکز خود را بر مسائل باشگاه استقلال قرار داده‌اند.

درباره آنچه از قول آقای باران چشمه گفته شده، باید به چند نکته اشاره شود؛

آقای باران چشمه طی تماسی در روز دوشنبه، خواستار ملاقات حضورى با مدیرعامل باشگاه استقلال شدند که منجر به برگزارى نشست مشترک شامگاه سه‌شنبه گذشته گردید.ایشان در این جلسه بیان نمودند که پس از پیشنهاد مسئولان مربوطه به ایشان جهت پذیرش مسئولیت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس، کلیه مراحل و اقدامات لازم حتى دریافت موافقت مسئولان ذی‌ربط جهت دریافت حکم مدیرعاملى را طی کردند و از آقای آجورلو خواستند تا پیرامون این موضوع مشورت بدهند. به این جهت که گویا دوستانی به ایشان توصیه کردند که حتماً به واسطه پیچیدگی‌ها و دشواری‌های مدیریت در استقلال و پرسپولیس با آقای آجورلو مشورت نمایید.لذا انتساب اینکه آقای آجورلو، آقای باران چشمه را به‌عنوان مدیرعاملی پرسپولیس معرفی کرده، نادرست و خلاف واقعیت است.

زمان برگزاری جلسه کمیته انضباطی مظاهری مشخص شد

رشید مظاهری در تمرین روز پنجشنبه تیم فوتبال استقلال حضور داشت اما رفتارهای وی باعث شد تا فرهاد مجیدی او را در اختیار کمیته انضباطی قرار بدهد. مجیدی رفتار مظاهری را نوعی نافرمانی خطاب کرده و به همین دلیل از کمیته انضباطی این باشگاه خواست تا برخورد لازم با این بازیکن صورت بگیرد.نشست کمیته انضباطی مظاهری و باشگاه استقلال همین امروز برگزار خواهد شد تا تکلیف این بازیکن قبل از بازی با آلومینیوم اراک مشخص شود.تیم فوتبال استقلال روز دوشنبه در ورزشگاه امام خمینی(س) به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت.

استعلام مهاجم استقلال از فدراسیون

امین قاسمی نژاد مهاجم تیم فوتبال استقلال در دودیدار گذشته این تیم مقابل پدیده و فولاد در لیست 18 نفره این تیم قرار نگرفت. بعد از بازی با پدیده بود که فرهاد مجیدی اعلام کرد به دلیل شکایت باشگاه پدیده از این بازیکن و برای جلوگیری از شائبه‌های احتمالی این بازیکن را از لیست تیم خارج کرده است.با این وجود قاسمی‌نژاد طی روزهای اخیر با مراجعه به فدراسیون فوتبال پیگیر شایعات شد و در نهایت با استعلام از فدراسیون فوتبال متوجه شد مشکلی برای همراهی تیمش در دیدارهای آینده ندارد و در صورتی که فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال صلاح بدانند او می‌تواند تیمش را همراهی کند.

مظاهری جریمه شد

با اعلام کمیته انضباطی باشگاه استقلال؛ رشید مظاهری به دلیل تخلف انضباطی در تمرینات این تیم، به کسر ۵ درصد از قرارداد خود محکوم شد.

بعد از حضور مظاهری در جلسه امروز کمیته انضباطی؛ با موافقت کادرفنی تیم استقلال، این دروازه‌بان از فردا در تمرینات این تیم شرکت خواهد کرد.

اخبار باشگاه پرسپولیس

شانس کم هافبک تاثیرگذار پرسپولیس برای بازی با تراکتور

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی مقابل سپاهان اصفهان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید که امید عالیشاه در دقیقه ۴۴ دچار مصدومیت شد تا مهدی ترابی جای او را در ترکیب سرخپوشان بگیرد.عالیشاه که پس از پایان مسابقه، لنگان لنگان از زمین خارج شد امروز مورد معاینه پزشکان تیم قرار می‌گیرد تا برنامه تمرینی اختصاصی خود را دریافت کند. هافبک تأثیرگذار پرسپولیس در حالی نمی‌تواند تیمش را برای دیدار با تراکتور تبریز همراهی کند که در هفته‌های گذشته نیز مهدی ترابی، احسان پهلوان و محمد شریفی دچار آسیب دیدگی شدند و از ترکیب تیم خارج شدند.البته گل محمدی دغدغه‌ای برای پر کردن جای خالی این بازیکن ندارد چون که ترابی و پهلوان به فرم ایده آل رسیده اند و می‌توانند برای سرخپوشان بازی کنند.تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۱۷ دوشنبه هفته جاری میزبان تراکتور تبریز در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال است.

وزیر ورزش تکلیف پرسپولیس را مشخص کرد

هفته گذشته خبری به دستمان رسید که حکایت از تماس تلفنی حمید سجادی با مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس داشت. در آن تماس تلفنی وزیر ورزش و جوانان به صدری گفته بود به شایعات توجه نکرده و با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه دهید!این تماس تلفنی درست زمانی انجام شد که خبری منتشر شد مبنی براینکه مدیرعامل اسبق باشگاه سایپا یکی از گزینه‌های جدی برای حضور در راس مدیریت باشگاه پرسپولیس است! برهمین اساس از انتشار آن خودداری کردیم چرا که مطمئن نبودیم وزیری که دنبال مدیرعامل جدید برای پرسپولیس است از سرپرست فعلی باشگاه حمایت کند!رضا درویش که پیش از این سابقه مدیریت در باشگاه سایپا را هم داشت به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس مطرح شد.قرار بود وزارت ورزش و جوانان اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را معرفی کند و در ادامه درویش نیز به عنوان یکی از گزینه‌های جدی هیات مدیره این باشگاه برای مدیرعاملی معرفی شود اما واکنش منفی هواداران پرسپولیس این وزارتخانه را منصرف کرد.به نظر می رسد در همان مقطع و پس از واکنش منفی پرسپولیسی‌ها نسبت به رضا درویش باعث شد حمید سجادی بار دیگر به یاد مجید صدری افتاده و از او تلفنی حمایت کرده است.تکمیل آن حمایت هم مصاحبه اخیر حمید سجادی بود. وزیرورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا اتفاق جدیدی قرار است در باشگاه پرسپولیس رخ دهد ادامه داد: در حال بررسی هستیم. با مشورت سرپرست باشگاه کار را پیش می‌بریم. هیات مدیره قرار بود هفته گذشته تقویت شود و یکی دو نفر اضافه شوند و یکی دو نفر از هیات مدیره کسر شوند تا شکل هیات مدیره تقویت شود. بعد هیات مدیره به عنوان مرکز مشورتی تصمیم بگیرد تا سرپرستی ادامه پیدا کند یا مدیرعامل جدید معرفی شود. ما با صدری و همکاری هیات مدیره کار پرسپولیس را جلو می‌بریم و مشکلی وجود ندارد. هر روز با صدری در تماس هستم. دو شب پیش هم در دفتر ما جلسه مفصلی برگزار کردیم. با هماهنگی او کارها را پیش می‌بریم. پرسپولیس مشکلی ندارد. استقلال هم کار خودش را می‌کند و هر دو باشگاه مورد حمایت ما هستند.به نظر می‌رسد درحال حاضر وزارت ورزش و جوانان گزینه مناسبی برای جانشینی صدری نداشته باشد و فعلا او مورد حمایت حمید سجادی است. البته شاید تا اطلاع ثانوی!/ خبرورزشی

4 پرسپولیسی بازی مقابل تراکتور را از دست دادند

 علیرضا حقیقت درباره آخرین وضعیت امید عالیشاه پس از آسیب دیدگی چهارسر ران اظهار داشت: تصویر برداری انجام شده از موضع آسیب‌دیده و گزارش پزشکی آن موید این نکته بود که امید عالیشاه از ناحیه چهارسر ران دچار آسیب شده است.وی ادامه داد: با توجه به این که این بازیکن باید چند روزی استراحت کند، امکان حضور وی برای بازی با تراکتورسازی نیست. البته تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم و این بازیکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار کادر فنی قرار خواهد گرفت.پیش از این غیبت محمد شریفی، وحدت هنانوف و حامد پاکدل هم در بازی هفته سیزدهم پرسپولیس برابر شاگردان زونیمیر سولدو قطعی شده بود.

احضار استقلال و پرسپولیس به کمیته انضباطی

 نمایندگان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فراخوانده شدند.

به گزارش ایسنا، در پی بیانیه نویسی های اخیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روزهای گذشته که منجر به بروز حواشی مختلفی میان ارکان دو باشگاه و همینطور هواداران تیم شده بود، اعضای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کردند به این ماجرا ورود خواهند کرد و اجازه بیانیه نویسی و حاشیه سازی به طرفین را نخواهند داد.

در همین راستا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به طور رسمی از هر دو باشگاه برای پاسخگویی دعوت به عمل آورد و نوشت: «در پی صدور بیانیه‌های مدت اخیر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و حاشیه‌های به وجود آمده در این مورد، مدیران سرخابی‌های پایتخت دعوت شدند تا به همراه وکیل در جلسه روز دوشنبه مورخ 13/10/1400  ساعت 14 حاضر شوند.»

علت اصلی بروز مشکل میان این دو رقیب دیرینه، کسر امتیاز از باشگاه گل گهر سیرجان به علت استفاده از بازیکن غیر مجاز است که منجر به اضافه شدن دو امتیاز به اندوخته های استقلال شده است و پرسپولیس این رای را ناعادلانه می داند. در نتیجه استقلالی ها دخالت پرسپولیس در پرونده ای که مربوط به این تیم نیست, بی جواب نگذاشتند.

دیدگاه تان را بنویسید