جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس|اعتراض سرخ پوشان به عدم رعایت قانون ۱۰-۹۰ روی سکوها/ آبی ها به دنبال ثبت کلین شیت دهم

حامد پاکدل، وحدت هنانوف و محمد شریفی به دلیل مصدومیت در دیدار امروز پرسپولیس مقابل سپاهان حضور ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخبار باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در 8 دی ۱۴۰۰ در اینجا مشاهده می کنید.

اخبار باشگاه پرسپولیس

پرسپولیس با سه غایب به مصاف سپاهان می رود

در آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار با سپاهان برگزار شد که حامد پاکدل، وحدت هنانوف و محمد شریفی سه بازیکن این تیم به دلیل مصدومیت در تمرینات گروهی حضور نداشتند و به صورت اختصاصی تمرین کردند. به این ترتیب این سه بازیکن در دیدار با سپاهان غایب خواهند بود.

درگیری پیروانی و سپاهانی‌ها در جلسه هماهنگی!

 رضا فتاحی مدیر تیم سپاهان اصفهان، خواستار استفاده ۱۰۰ درصدی از ظرفیت ورزشگاه اراک برای چسباندن پوستر، بنر، پرچم و ... شد اما افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس به شدت معترض شد.پیروانی عنوان کرد که طبق قانون سپاهانی‌ها به عنوان میزبان می‌توانند ۹۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه را با استفاده از نمادهای خود پوشش دهند اما ۱۰ درصد به عنوان مهمان حق پرسپولیس است.رضا فتاحی نیز دیدار قبلی دو تیم در ورزشگاه آزادی را مثال زد که پرچم‌های سپاهانی‌ها جمع آوری شده بود. اقدامی که حراست ورزشگاه آزادی انجام داده و ربطی به باشگاه پرسپولیس نداشت.جالب آن که استعلام افشین پیروانی و دوستان از سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ نیزبه سود سپاهان اصفهان تمام شد! مهدی به حضار جلسه هماهنگی اعلام کرد سپاهانی‌ها می‌توانند از ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده کنند!

واکنش پرسپولیس به اقدام سازمان لیگ و سپاهان

باشگاه پرسپولیس اطلاعیه‌ای درباره قرار نگرفتن 10 درصد ظرفیت ورزشگاه امام خمینی اراک در اختیار این تیم برای بازی با سپاهان به شرح زیر صادر کرد:

" طبق مقررات و آیین‌نامه اجرایی برگزاری مسابقات لیگ برتر، سکوهای تماشاگران به نسبت ۹۰ درصد به ۱۰ درصد در اختیار میزبان و میهمان قرار دارد. قوانینی از این دست سال‌ها است به عنوان امری بدیهی در دنیا اجرا می‌شود ولی اکنون در بیست و یکمین دوره لیگ برتر برای انجام آن با مشکل مواجه هستیم.

در نشست هماهنگی بازی هم که شب گذشته در هتل امیر کبیر برگزار شد، ناظر مسابقه و نماینده سازمان لیگ که مسوول برگزاری رقابت و اجرای قانون و حفظ حقوق دو تیم بر مبنای آن است تاکید کرد؛ باید ده درصد سکوهای ورزشگاه آلومینیوم اراک برای استقرار طرح‌های هواداری پرسپولیس خالی شود. به نظر می‌رسید با این اعلام همه چیز حل شده باشد اما امروز وقتی پرسپولیس پیگیر این موضوع شد، مسوولان سپاهان مخالفت خود را بر خلاف آن چه در جلسه رسمی هماهنگی مقرر شده بود، اعلام کردند و خواستار در اختیار داشتن صد درصد سکوها شدند. نمایندگان پرسپولیس از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در ورزشگاه آماده اجرای طرح هواداری بودند اما تیم میزبان ده درصد سکوهای مربوط به پرسپولیس را خالی نکرد.

متاسفانه در این ارتباط سازمان لیگ نیز نسبت به اجرای قانون و حفظ حقوق قانونی پرسپولیس اقدام موثری را انجام نداد.

در نهایت باشگاه پرسپولیس از حق خود کوتاه نیامد و آخرین تصمیم این شد که موضوع صورتجلسه شود و در آن بیاید باشگاه سپاهان از در اختیار گذاشتن ده درصد سکوها به پرسپولیس امتناع کرده و متقابلا در بازی برگشت بازی در هر جایی و تحت هر شرایطی، چه با حضور تماشاگران و چه بدون حضور آنها برگزار شود، صد در صد سکوها در اختیار پرسپولیس خواهد بود.

باشگاه سپاهان در سال‌های گذشته در جریان یکی از بازی‌های جام حذفی برابر پرسپولیس نیز حاضر به اجرای قانون مالکیت ۵۰ درصدی سکوها برای هر یک از دو تیم نشده بود."

کارت بازی تاجیکستانی‌های پرسپولیس صادر شد

سازمان لیگ فوتبال ایران با توجه به طی شدن همه مراحل قانونی و اداری از سوی باشگاه، در روزهای گذشته،  امروز (چهارشنبه) نسبت به صدور کارت بازی وحدت هنانوف و منوچهر صفروف، ملی‌پوشان تاجیکستانی پرسپولیس، اقدام کرد.به این ترتیب این دو بازیکن از این پس مجوز همراهی پرسپولیس در کلیه رقابت‌ها را خواهند داشت.

دردسر جدید مدیران سرخ‌ها؛ شکایت کورتریک

هنوز چند روزی از حل پرونده گابریل کالدرون نگذشته که بحث شکایت کریستین اوساگونا مطرح شد. به جز این پرونده، ماجرای آنتونی استوکس و شکایت احتمالی بوژیدار رادوشوویچ هم از باشگاه پرسپولیس وجود دارد و حالا خبر شکایت باشگاه کورتریک بلژیک از پرسپولیس هم رسانه‌ای شده است.یکی دو روز قبل بود که اعلام شد اشگاه کورتریک بلژیک که دو فصل پیش محمد نادری را به باشگاه پرسپولیس قرض داد بابت مطلاباتش از این باشگاه شکایت کرده و توانسته از فیفا حکم بگیرد. به نظر می رسد مدیران فعلی پرسپولیس برنامه‌ای برای اعتراض به این حکم دارند چرا که آن قرارداد طوری تنظیم شده که جای دفاعی برای پرسپولیس باقی نمی‌گذارد و حالا باید دید قرمزها چقدر باید به باشگاه بلژیکی پرداخت کنند؟

 

اخبار باشگاه استقلال

استقلال به دنبال ثبت کلین شیت دهم

تیم فوتبال استقلال تا بدین جای فصل آمار فوق العاده‌ای در خط دفاع به ثبت رسانده‌است و آبی ها در ۱۱ بازی فقط ۲ گل دریافت کرده اند که این بهترین آمار تاریخ لیگ برتر در پایان هفته یازدهم است. البته در این آمار تیم آلومینیوم اراک هم با استقلال شریک است و این تیم هم فقط ۲ گل دریافت کرده است.استقلالی ها امیدوار هستند در بازی با تیم فولاد بتوانند آمار فوق العاده دفاعی خود را حفظ کنند، چون تیم فولاد در طول ۱۱ بازی گذشته فقط ۸ گل زده‌است و شرایط خوبی در خط حمله ندارد. استقلال در صورتی که بتواند فردا فولاد را شکست بدهد، صدرجدول را حفظ میکند و شاگردان نکونام هم امیدوار به کسب نتیجه مناسب در این بازی هستند تا بتوانند به کورس رقابت برای کسب سهمیه آسیایی اضافه شوند.

ترکیب احتمالی آبی پوشان برای دیدار با فولاد خوزستان

از هفته دوازدهم لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی به مصاف فولاد خوزستان می رود. استقلال در حال حاضر در صدر جدول رده بندی قرار دارد و با پیروزی در این بازی می تواند گام بزرگی برای رسیدن به قهرمانی بردارد.فرهاد مجیدی در این بازی هم تصمیم دارد از زوج آرمان رمضانی و ژستد استفاده کند. ترکیب آبی ها در این بازی به شرح زیر است:سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، عارف آغاسی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، امیرحسین حسین‌زاده، آرمان رمضانی، رودی ژستد

دیدگاه تان را بنویسید