جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| مالک جدید سرخابی ها مشخص شد؛ قرمزها به وزارت اقتصاد رسیدند؛ آبی ها به صمت!

فیفا برای پرداخت طلب شیخ دیاباته به باشگاه استقلال ۴۵روز فرصت داده است و حالا باشگاه تا پنجشنبه 9دی یعنی 3روز دیگر فرصت دارد این پول را پرداخت کند تا مجددا پنجره این باشگاه بسته نشود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخبار باشگاه های استقلال و پرسپولیس را در 6 دی ۱۴۰۰ در اینجا مشاهده می کنید.

اخبار باشگاه استقلال

باز شدن حساب باشگاه و امیدواری بازیکنان به دریافت پول

 با وجود نزدیک شدن فصل بیست و یکم به نیمه راه خود، باشگاه استقلال هنوز نتوانسته مبلغ قابل توجهی از قرارداد بازیکنان را پرداخت نماید که بخشی از آن به مسدود بودن حساب‌های باشگاه باز می‌گشت تا دست مدیران این باشگاه از این بابت بسته باشد.با باز شدن حساب‌های باشگاه انتظار می‌رود به زودی کارگزار ۵۰۰ میلیاردی استقلال بخش قابل توجهی از پیش قرارداد خود را به حساب باشگاه نشانده تا مدیران باشگاه هم بتوانند بخشی از مبلغ پیش قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی را پرداخت نمایند.تیم فوتبال استقلال در پایان هفته یازدهم رقابتهای لیگ برتر با ۲۵ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است و گفته می‌شود متوسط دریافتی بازیکنان این باشگاه در حدود ۱۵ درصد از مبلغ قراردادشان می‌باشد.مدیران استقلال به جز پرداخت مبالغی از قرارداد بازیکنان، باید بخشی از بدهی‌های خارجی خود از جمله بدهی به شیخ دیاباته و بخشی از قرارداد گابریل پین را هم از همین منابع پرداخت نمایند.

مهلت 3 روزه استقلال برای پرداخت طلب شیخ یا بسته شدن پنجره

چندی‌پیش باشگاه استقلال اعلام کرد شکایت ۵۳۷ هزار دلاری دیاباته بابت مطالبات گذشته‌اش، با پیگیری معاونت حقوقی باشگاه استقلال درنهایت منجر به صدور حکم نهایی کمیته وضعیت فیفا به مبلغ ۱۷۵ هزار دلار شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که معاونت حقوقی باشگاه استقلال بدون استخدام وکیل بین‌المللی، طی دو مرحله از طریق لوایح دفاعیه مستدل و مستند به ادعای بازیکن نامبرده پاسخ داد و از حقوق باشگاه استقلال دفاع کرد که درنهایت کمیته وضعیت فیفا با پذیرش استدلال‌های باشگاه استقلال، این باشگاه را صرفا به مبلغ ۱۷۵هزار دلار محکوم کرد که با سود دیرکرد این پول، باشگاه استقلال باید حدود 181هزار دلار به این بازیکن پرداخت کند.فیفا برای پرداخت این پول به باشگاه استقلال ۴۵روز فرصت داده است و حالا باشگاه استقلال تا پنجشنبه 9دی یعنی 3روز دیگر فرصت دارد این پول را پرداخت کند تا مجددا پنجره این باشگاه بسته نشود، البته طبق اطلاعات رسیده، باشگاه شماره‌حساب شیخ را از وکیل او گرفته تا مطالبات وی را در همین روزهای آینده و تا قبل از پنجشنبه پرداخت کند.

اعلام آخرین وضعیت مصدومیت کاپیتان پیش از دیدار با فولاد

تیم فوتبال استقلال روز چهارشنبه در هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد خوزستان می‌رود که در این مسابقه ووریا غفوری تیمش را همراهی نخواهد کرد. این بازیکن از ناحیه دوقلو دچار آسیب دیدگی است و این روزها دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد.غفوری که پیش از دربی پایتخت دچار مصدومیت شده بود چند هفته از مسابقات را از دست  داد. وی در تمرین وزنه روز گذشته آبی پوشان هم حضور نداشت.البته وی در تمرینات پیش رو شرکت خواهد کرد و رفته رفته برای حضور در مسابقات آماده می‌شود اما با توجه به دوری این بازیکن از تمرینات گروهی وی به دیدار روز چهارشنبه تیمش نمی‌رسد.

غیبت دوباره یامگا و تمرین اختصاصی مطهری و غفوری

پیش از شروع این تمرین بازیکنان در جلسه فنی شرکت کردند و آنالیزی از تیم فولاد به آن‌ها ارائه شد.بازیکنان استقلال پس از گرم کردن و کار ساده با توپ، به مرور یک تاکتیک تیمی و در ادامه فوتبال درون تیمی مشغول شدند.وریا غفوری و ارسلان مطهری در این تمرین به صورت اختصاصی کار کردند.رشید مظاهری با پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت، در کارهای گروهی این تمرین شرکت داشت.کوین یامگا به دلیل سرما خوردگی در این تمرین غایب بود.محمد دانشگر و ابوالفضل جلالی در کارهای گروهی این تمرین شرکت کردند.

فرصت دو هفته‌ای استقلال برای دفاع از شکایت میلیچ

هرویه میلیچ مدافع چپ و سابق آبی پوشان که بعد از اتمام قراردادش در نیم فصل دوم فصل گذشته از استقلال جدا شد و به کشورش بازگشت، اخیراً به منظور دریافت مطالباتش از این باشگاه شکایتی را در کمیته انضباطی فیفا طرح کرده است.در این خصوص کسب اطلاع کردیم مبلغ درخواستی میلیچ در شکایت علیه استقلال در حدود ۶۰۰ هزار دلار است و مسئولان این باشگاه تا ۲۰ دی ماه فرصت دارند لایحه دفاعی خود نسبت به این موضوع را به کمیته انضباطی فیفا ارسال نمایند. آبی‌ها بسیار امیدوارند همانطور که رای انضباطی دیاباته بعد از دفاع خوب شکست و در حدود دو سوم آن کم شد، بتوانند از میزان مطالبات میلیچ هم بکاهند و مبلغی پایین‌تر از درخواستی وی پرداخت کنند.میلیچ در ابتدای فصل نوزدهم به استقلال پیوست و با ۳ سرمربی کار کرد. بهترین دوران او در زمان استراماچونی بود و در زمان مربیگری محمود فکری و فرهاد مجیدی جایگاه چندان ثابتی در ترکیب آبی پوشان نداشت. این بازیکن کروات در مدت حضورش در ایران در مجموع دیدارهای لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ۳۴ بار به میدان رفت و ۳ بار موفق به گلزنی شد.

اخبار باشگاه پرسپولیس

 ضرب‌الاجل برای پرداخت مطالبات ۹۶ هزار دلاری

ظاهراً مهلت قانونی باشگاه پرسپولیس پس از اعلام حکم کمیته انضباطی فیفا برای اعتراض به این پرونده در دادگاه CAS تمام شده و حالا سرخپوشان باید در چند روز آینده مطالبات 96 هزار دلاری این بازیکن نیجریه‌ای را پرداخت کنند.در صورت عدم پرداخت مطالبات اوساگونا، باشگاه پرسپولیس باید در چند روز آینده منتظر نامه جدید کمیته انضباطی فیفا باشد و با این شرایط احتمال بسته شدن مجدد پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سرخپوشان زیاد خواهد بود. با این حال این امکان نیز وجود دارد که فیفا ضرب‌الاجل چند روزه‌ای به باشگاه پرسپولیس برای پرداخت این مطالبات تعیین کند.

بازگشت مهاجم مغضوب پرسپولیس به ترکیب اصلی

یحیی گل محمدی سرمربی در جریان دیدار پرسپولیس با ذوب آهن اصفهان اجازه زدن پنالتی به عیسی آل کثیر را نداد تا مهدی ترابی پشت توپ بایستد و بار دیگر آن را گل کند.با این حال آل کثیر در شادی پس از گل ترابی شرکت نکرد و با ناراحتی در پایان بازی، زمین مسابقه را ترک کرد تا نسبت به عدم حضور در جمع پنالتی‌زن‌های تیم واکنش نشان دهد.همین موضوع باعث شد تا گل محمدی در تمرینات روزهای جاری جلسه‌ای را با او ترتیب داده و او را بابت رفتار داخل زمین بازخواست کند. در این جلسه بار دیگر پنالتی زن‌های اول تا سوم تیم مشخص شدند که طی آن آل کثیر در صورت نبودن ترابی و عالیشاه می‌تواند پنالتی‌های جریان بازی را بزند.مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس استرس ناشی از لحظه بازی و اشتیاق به گلزنی را دلیل رفتار خود عنوان کرد و بابت آن نیز از کادر فنی عذرخواهی کرد.گل محمدی نیز اولتیماتوم جدی داد در صورت تکرار این رفتار با جریمه‌های انضباطی سنگینی روبرو خواهد شد.از این رو سرمربی پرسپولیس به آل کثیر اجازه داد تا همچنان با پرسپولیس تمرین کند و شانس ماندن در ترکیب تیم را در آستانه بازی با سپاهان اصفهان پیدا کند.تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۱۶ چهارشنبه هفته جاری مقابل سپاهان اصفهان در هفته یازدهم لیگ برتر بازی می‌کند.این دیدار با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل تنش‌های هواداران این تیم‌ها در فصل نوزدهم در زمین بی طرف ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار می‌شود.

مالک جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد

بحث حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به سوژه داغ این روزهای فوتبال ایران تبدیل شده است. دو تیمی که برای دریافت مجوز آسیایی و شرکت در نسخه آتی ACL 2022 با مشکلات بزرگی نظیر مالکیت مشترک، بدهی ها به بازیکنان داخلی و خارجی و مسائل مربوط به حسابرسی و مالیاتی روبرو بودند.

چند روز پیش بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به این دو باشگاه، خواستار شفاف سازی بیشتر در این زمینه شد. این دو تیم مدارکی را برای AFC ارسال کرده بودند که کمیته صدور مجوز حرفه ای نیز در این نامه ایرادات خود را مطرح کرد و به مدت 5 روز (تا دوشنبه) به سرخابی ها زمان داد تا مشکلات خود را حل کرده و مدارک و دفاعیات جدید را مجددا بارگذاری کنند.

در حالیکه ایراد اصلی کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس بحث مالکیت مشترک بود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و رئیس مجمع این دو تیم بزرگ پایتخت به دنبال حل مشکلات پیش آمده بود تا بتواند با واگذاری مالکیت دو تیم، مانع از حذف آنها از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.پس از اینکه بحث مشکلات مالیاتی دو تیم به میان آمد، مذاکرات و جلسات متعددی با سازمان امور مالیاتی برگزار شد تا در نهایت این معضل بزرگ حل شده و وزارت ورزش در پی حل مشکل مالکیت دو تیم باشد که به نظر می رسد این مسئله نیز امور حل و فصل شده باشد. با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک دو باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند، اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود.

با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است.حالا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید تا پیش از ساعت 24 امروز مدارک و مستندات خود را بارگذاری کنند و با ارائه دفاعیات جدید، در انتظار تصمیم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص صدور مجوز حرفه ای جهت شرکت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سال 2022 بمانند.

کاظم اولیایی، عضو کمیته استیناف در واکنش به این واگذاری گفت: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا توقع دارند که باشگاه‎‌ها بعنوان بنگاه اقتصادی و تجاری فعالیت کنند.امیدواریم این تفکیک را کنفدراسیون فوتبال آسیا بپذیرد.

آخرین تلاش‌ها برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا

باشگاه استقلال در دفاعیات خود اعلام کرده که رفتار صادقانه‌ای داشته و پیش از این تمام مدارکی که دارای اصالت بوده را بارگذاری کرده است. این باشگاه همچنین در توضیحات خود اعلام کرده که بدهی قطعی به اشخاص نداشته و پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته نبوده و نواقص مدارک هم در مهلت سه ماهه‌ای که کمیته استیناف فدراسیون داده برطرف شده است.

پرسپولیس نیز مدارک لازم را جمع آوری و بارگذاری کرده است. صحبت‌هایی مبنی بر اینکه حسابرسی مربوط به این باشگاه آماده وارسال نشده مطرح شد اما مسئولان این باشگاه اعلام کردند چنین موضوعی صحت ندارد و همه مدارک لازم به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

اکنون باید منتظر تصمیم نهایی AFC بود تا مشخص شود پرسپولیس و استقلال مجوز حضور در لیگ قهرمانان را به دست می‌آورند یاخیر.

دیدگاه تان را بنویسید