در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

مربی سابق تیم ملی: چرخه انتخابی همینطور باشد کشتی می میرد/ سرمربی حق تمام مربیان را به نام خود ثبت کرد

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت: اگر انتخابی تیم ملی نباشد کشتی می‌‌میرد چون همه مربیان و کشتی گیران به این مسابقه امید دارند.

لینک کوتاه کپی شد

محمد علی چمیانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص انتقادات جامعه کشتی به چرخه انتخابی محمد بنا اظهار کرد: انتخابی نباشد کشتی می‌میرد چون  همه  مربیان و کشتی گیران به این رقابت امید دارند. کشتی گیری که حتی یک روز از تمرینش در باشگاه می‌گذرد هیجان و امید این را دارد که سال‌های بعد می‌خواهد قهرمان المپیک شود ولی وقتی می‌بینند انتخابی در کار نیست و یا چند مرحله در انتخابی اول یا دوم می‌شود اما نفر دیگر جایگزین او شده خودش، خانواده‌اش و مربی‌اش دلسرد و کشتی زده می‌شوند بنابراین انتخابی حتما باید برگزار شود.

 

ورزشکارانی که در سال ۲۰۲۱ بازنشسته شدند

عکس های برتر جهان ورزش در سال ۲۰۲۱

 

او افزود: زمانی که کشتی گیرانی مانند قاسم رضایی، سعید عبدولی و امید نوروزی در اوج بودند به قهرمانان جهان و المپیک تندر و سالتو می‌زدند و از قبال همین تندر و سالتو زدن یک نفر به شورا می‌رفت و موقعیت اجتماعی خوبی کسب می‌کرد اما سرمربی تمام حق و حقوق مربیان و همه دست اندرکاران را به نام خود ثبت می‌کرد. زمانی که این ورزشکاران روی دور بودند بنا حرف‌های قبلی ها را قبول نمی‌کرد و الان هم چند نفر دیگر هستند که حرف‌های آنها را قبول ندارد. چرخه انتخابی همینطور باشد کشتی نابود می‌شود؛ نگاه نکنید الان قهرمان‌های خوبی داریم وقتی نگاه به پشتوانه‌ها کنیم می‌بینیم آرام آرام ضعیف می‌شوند بنابراین وقتی انتخابی معدود باشد کشتی ضرر می‌کند؛ کشتی نباید مایل به فرد باشد مخصوصا اینکه آن فرد سرمربی باشد.

چمیانی در ادامه تصریح کرد: یکی از کمک‌ها به کشتی همین کمک‌های چند قهرمان گذشته جهان و المپیک است. چرا همه می‌خواهند جلوی این قهرمانان را بگیرند؟ مگر نظرشان غیر کارشناسی است و از طیف دیگر هستند که وارد کشتی شدند؟ نظری  که یک قهرمان المپیک می‌دهد به بقیه نظرها ارجحیت ندارد؟ این‌ها افرادی هستند که سال‌ها این موارد را لمس کردند و درد دلشان است. اگر می‌خواهند کشتی به جایی برسد از نظرات قهرمانان سابق استفاه کنند. چرا همه جبهه گیری می‌کنند چون منافعشان به خطر می‌افتد. قهرمان جهان و المپیک احتیاجی به سفر رفتن ندارد چون سفرهایش را رفته و الان هم به نظرم باید به زور هم شده ببرند که کنار تیم باشند؛ باید به زور التماس کنند که کنار کادر فنی کمک کنند!

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه ورزشکار خودش باید انتخاب شود گفت: وظیفه سرمربی انتخاب کشتی گیر نیست بلکه کشتی گیر باید خودش انتخاب شود یعنی باید در رقابت‌ها انتخابی شرکت کند تا انتخاب شود و بقیه مسائل اردو به عهده سرمربی است. کشتی که فوتبال نیست؛ در ورزش انفرادی انتخاب ورزشکار با خودش است .

محمد علی چمیانی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد علیرضا دبیر تصریح کرد: نتایج فعالیت‌‌های فدراسیون در چهار سال بعد مشخص می‌شود که ظرفیت پشتوانه سازی‌ها به چه صورت بوده است. در کل کارهای خوبی انجام شده و قوانین و فرایندی در کشتی آزاد گذاشتند که در همه بندها ذکر شده شرایط به چه صورت است اما در کشتی فرنگی همان قوانینی هم که نوشتند در آخر آمده که سرمربی نتیجه گیری می‌کند.  

 

دیدگاه تان را بنویسید