گزارش جی پلاس

پشت پرده شکایت سه میلیون یورویی جدید؛ ایرانی ها به جان هم افتادند!

در پشت پرده شکایت سه میلیون یورویی علیه فدراسیون فوتبال، باید رد پای دو دسته از گروه های ایرانی را جست و جو کرد که به این شکل قصد تسویه حساب با همدیگر را دارند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شکایت سه میلیون یورویی یک شرکت هلندی از فدراسیون فوتبال که بررخی به آن ویلموتس 2 می گویند، نگرانی ها برای شروع یک پرونده جدید را در فوتبال ایران ایجاد کرده است. با این حال به نظر می رسد این پرونده بیش از آن که یک ماجرای حقوقی باشد، بیشتر یک خصومت شخصی است که این روزها با تسویه حساب‌های شخصی مدیران گره خورده است.

 

جرقه اختلاف دوباره علی کریمی و علی دایی

 

ماجرا از این قرار است که یک شرکت که امور هماهنگی مسابقات را انجام می‌دهد، در قراردادی که برای هماهنگی دیدار دوستانه ایران و ونزوئلا در سال 2017 و آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه با فدراسیون فوتبال ایران داشته و ارزش آن 197 هزار یورو بوده، با طرح شکایت در دادگاه حکمیت ورزش مدعی دریافت غرامت 3 میلیون یورویی است.

در این شکایت ادعا شده که فدراسیون فوتبال وقت برخلاف قرارداد، سیگنالی را بدون اجازه شرکت هماهنگ کننده در اختیار فدراسیون فوتبال قرارداد که در نتیجه یک شبکه ونزوئلایی هم بدون اجازه این سیگنال را به نمایش گذاشته و مانع از دستیابی این شرکت به درآمد سه میلیون یورویی شده است!

اما یک سوال همچنان در این پرونده بدون پاسخ است. چرا این شرکت بعد از گذشت 4 سال برای دریافت حق و حقوق خود به دادگاه مراجعه کرده است؟

 

سفر جادویی و اشرافی فرزندان رونالدو با هزینه جورجینا؛ شبی ۱۵۰۰ پوند برای دیدن بابانوئل در فنلاند!+ عکس

 

برخلاف چیزی که از ظاهر قرارداد و این شرکت هلندی بر می‌آید، طرف‌های ایرانی که روزگاری دوستان و مشاوران همدیگر بودند، این روزها به علت خصومت شخصی به دنبال تسویه حساب از همدیگر افتاده اند.

علی خطیر، نامی آشنا برای اهالی فوتبال و کسی که برنامه اقتصادی و مدیریتی عزیزی خادم را برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال نوشته بود و این روزها به دشمن او تبدیل شده، جزو افرادی است که پشت این شکایت قرار دارد.

1-‌در واقع هماهنگی بازی ایران و ونزوئلا در آن زمان از طریق دوستان علی خطیر انجام شده بود که در آن مقطع معاون محمدرضا ساکت، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال بود. با اقدامات خطیر، شرکت هلندی که از نزدیکان خطیر به شمار می‌رود، مقدمات برگزاری این بازی را انجام می‌دهد و مسابقه هم بدون مشکل برگزار و با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌ روش تمام می‌شود.

2-‌ اندکی بعد از این بازی، علی خطیر با اوسیانو کروز، دستیار کارلوس کی‌روش درگیر می‌شود و در نهایت با خواسته سرمربی تیم ملی، خطیر از فدراسیون فوتبال بیرون می‌رود.

3-‌ خطیر با ائتلافی که با عزیزی‌خادم تشکیل می‌دهد، آماده بازگشت به فوتبال می‌شود. با برگزاری انتخابات و روی کار آمدن عزیزی خادم، تلاش‌های او برای انتخاب خطیر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال به جایی نمی رسد و در نهایت خطیر از جمع یاران عزیزی خادم دور می‌ماند.

4- با گذشت 10 ماه از انتخابات، خطیر و عزیزی خادم با اظهارات تند خود علیه همدیگر، نشان می‌دهند که اوضاع رو به وخامت گذاشته و دو طرف سنگ های خود را با همدیگر وا می‌کنند.

5- مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال که این روزها مشغول برگزاری جلساتی است تا به طور مستقیم یا غیر مستقیم به فوتبال بازگردد و آب رفته به جوی را بازگرداند، به علی خطیر نزدیک می‌شود و دو طرف اکنون نزدیک ترین افراد برای برنامه بازگشت به فوتبال هستند. از طرفی به علت انتقادهای تند و تیز عزیزی خادم – که روزگاری نقش خطیر را برای تاج ایفاد می‌کرد -  علیه فدراسیون قبلی، تاج هم برای اعاده حیثیت آستین های خود را برای ورود  مجدد به فوتبال بالا زده است.

6- شرکت هلندی برگزار کننده بازی ایران و ونزوئلا که ریاست آن رابطه نزدیکی با خطیر داشت، بعد از چهار سال از فدراسیون فوتبال شکایت می کند.

7- فدراسیون فوتبال عزیزی خادم و بخش رسانه‌ای او که متوجه اقدامات تاج و خطیر شده‌اند، با کلید واژه «ویلموتس 2» پرونده را متوجه فدراسیون وقت می‌کنند و به این شکل از موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اند، علیه تاج و خطیر استفاده می‌کنند.

8- فدراسیون فوتبال علی خطیر را که به تندی از عزیزی خادم انتقاد کرده بود، به مدت پنج سال از هر گونه فعالیتی محروم می‌کند.

همانطور که گفته شد این ماجرا بیشتر از این که یک ماجرای حقوقی بود، یک درگیری شخصی میان دو دسته فوتبالی است که به دلایلی که گفته شود، چشم دیدن همدیگر را ندارند و ترکش های این ماجرا متحمل فوتبال ایران شده است.

دیدگاه تان را بنویسید