جی پلاس

یک گل و چند دروغ؛ زندگی چقدر می ارزد؟

گل جنجالی دیدار تیم های پرسپولیس و هوادار همچنان واکنش ها را به دنبال دارد اما درباره آن دروغ های زیادی گفته شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس در حالی دو امتیاز حساس را در دیدار برابر هوادار از دست داد که یکی از گل های شاگردان عنایتی با ضربه دست و به سبک مارادونا به ثمر رسید اما با وجود این که در عصر دوربین های تلویزیونی جایی برای هیچ شک و شبهه ای نیست درباره آن همچنان دروغ پردازی می شود! 

ابهام اول در مصاحبه غلامرضا عنایتی سرمربی هوادار است. در شرایطی که دوربین ها کاملا واضح نشان می دهد که بازیکن این تیم با دست به توپ ضربه زده عنایتی محکم می گوید که بازیکن ما جوگیر شده و توپ به دست او برخورد نکرده است. به عبارت دیگر سرمربی هوادار وکیل وصی آدم زنده شده و کسی که خود به خطایش اعتراف می کند را تبرئه می کند! چنین حرکتی مسلما با بازخورد مثبتی از سوی فوتبال دوستان روبرو نخواهد شد.

جواد محمدی زننده گل جنجالی که پس از بازی به خطای هند خود اعتراف کرد نیز (احتمالا پس از عتاب کادر فنی) 180 درجه تغییر نظر داده و دیگر به هند خود اعتراف نمی کند. محمدی در مصاحبه ای عنوان کرده نفهمیدم توپ به کجایم خورد و وارد دروازه شد. البته بازیکن هوادار جرات نکرده با قطعیت بگوید توپ به دستم نخورد چرا که همان گونه که گفته شد خطای هند در تصاویر کاملا آشکار و واضح است. اما تمام موجودات زنده از جمله انسان دارای حسی به نام لامسه یا بساوایی هستند که برخورد یک جسم خارجی به هر بخشی از بدن خود را بدون دیدن متوجه می شوند. این که محمدی می گوید نفهمیده توپ به کجاش خورده و گل شده با واقعیت همخوانی ندارد.

نکته بعدی مصاحبه حامد لک است که او نیز بخشی از واقعیت را پنهان می کند. حامد لک در جریان ضربه کرنر هرگز متوجه نشد توپ به چه شکل وارد دروازه شد و مات و مبهوت مانده بود. سرعت و زاویه صحنه به شکلی بود که نه فقط لک بلکه سایر بازیکنان پرسپولیس هم متوجه خطای هند نشدند. لک در پایان بازی گفته بود نفهمیدم توپ چه طور گل شد. اما پس از گذشت چند ساعت که ویدیوی صحنه را دیده و متوجه خطای هند بازیکن هوادار شده در مصاحبه جدیدش می گوید دیدم هند شدم اما اعتراض نکردم که تیمم ضرر نکند!

این بخش از صحبت لک هم با واقعیت همخوانی ندارد. چه طور می شود یک بازیکن خطای هند آشکار را دیده باشد و تیمش بابت این خطا گل دریافت کرده باشد و صدایش در نیاید و حتی یک اعتراض ساده هم نکند! لک می توانست به جای این مساله خیلی واضح بگوید در آن صحنه متوجه خطای هند حریف نشدم اما سرسختانه می گوید که متوجه هند شده اما خویشتنداری کرده و به داور حرفی نزده که با هیچ عقل سلیمی جور درنمی آید.

دیدار تیم های هوادار و پرسپولیس به پایان رسیده، نتیجه اش ثبت شده و گل محمدی نیز به درست یا غلط دیگر قابل تغییر نیست. اما این که فوتبال و برد و باخت آن چه اندازه ارزش دارد که این قدر برایش دروغ گفته می شود واقعا جای تامل دارد. بدتر از همه رسانه هایی که در واکنش به این دروغ های آشکار واکنش جدی ندارند و بدون این که فرد دروغگو را در مخمصه قرار دهند هر چه مصاحبه شونده بر زبان می آورد را بدون هیچ مشکلی منتشر می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید