گزارش جی پلاس

مروری بر هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا| فاجعه ای به نام بارسلونا و خداحافظی درخشان هالند

بارسلونا با شکست دوباره برابر بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و مهاجم دورتموند با یک دبل از این رقابت ها خداحافظی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۲-۲۰۲۱ به پایان رسید و چهره تیم های راه یافته به یک هشتم نهایی مشخص شد. بارسلونا ناکام بزرگ هفته پایانی بود.

آبی اناری ها برابر بایرن مونیخ حرفی برای گفتن نداشتند و با سه گل مغلوب میزبانشان شدند. توماس مولر که به گربه سیاه بارسا تبدیل شده است گل نخست را به ثمر رساند و پنجاهمین گلش را در لیگ قهرمانان به ثبت رساند. سپس سانه گل دیگری را وارد دروازه آبی اناری ها کرد تا عملکرد خوبش در این فصل لیگ قهرمانان تکمیل شود. هافبک آلمانی در شش بازی پنج گل به ثمر رساند و چهار پاس گل داد. گل جمال موسیالا پایانی برای تیم کاتالانی بود که پس از ۲۱ سال از صعود به مرحله حذفی بازماند. بارسلونا در شش بازی تنها دو گل به ثمر رساند!

هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

در دیگر بازی گروه E بنفیکا به آسانی دیناموکیف را با دو گل شکست داد و راهی دور بعد شد.

در همان شب لیل و سالزبورگ هم حضورشان را در یک هشتم نهایی قطعی کردند. لیل ۳ بر یک ولفسبورگ را مغلوب کرد و با یازده امتیاز در صدر قرار گرفت.

در بازی دیگر سالزبورگ با یک گل سویا را شکست داد تا تیم یولن لوپتگی دیگر نماینده حذف شده اسپانیا از لیگ قهرمانان باشد و مانند بارسا در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد.

رئال مادرید در گروه D با پیروزی ۲ بر صفر مقابل اینتر در جایگاه نخست قرار گرفت. شریف هم برابر شاختار مساوی کرد و در لیگ اروپا به رقابت خود ادامه خواهد داد.

هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکومادرید در یک بازی پر تنش توانست ۳ بر صفر پورتو را شکست دهد و به لطف پیروزی لیورپول مقابل میلان در جایگاه دوم قرار بگیرد. در این دیدار که پر از درگیری بود شش کارت قرمز به بازیکنان و کادر فنی داده شد و دومین بازی پر کارت تاریخ لیگ قهرمانان لقب گرفت. روخی بلانکو در مرحله گروهی تعداد گل های زده اش کمتر از تعداد گل های خورده اش بود (۷ به ۸).

لیورپول که ۲ بر یک در ایتالیا پیروز شد نخستین تیم انگلیسی است که تمام بازی هایش را در مرحله گروهی با برد به پایان می رساند. میلان با چهار امتیاز در قعر جدول قرار گرفت و پورتو با یک امتیاز بیشتر توانست به لیگ اروپا صعود کند.

در گروه A لیونل مسی و کیلیان ام‌باپه درخشیدند و با دبل خود پیروزی ۴ بر یک را برای پاری‌سن ژرمن مقابل بروخه به ارمغان آوردند.

در بازی دیگر منچسترسیتی ۲ بر یک مغلوب لایپزیش شد.

هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

سباستین آلر در این هفته هم گلزنی کرد تا نامش در تاریخ لیگ قهرمانان ثبت شود. مهاجم آژاکس در پیروزی ۴ بر ۲ تیمش برابر اسپورتینگ گلزنی کرد و دهمین گلش را در مرحله گروهی به ثمر رساند. او تنها به شش بازی نیاز داشت تا این رکورد درخشان را به ثبت برساند. تنها کریستیانو رونالدو توانسته است در مرحله گروهی بیش از او گلزنی کند (یازده گل در فصل ۱۶-۲۰۱۵).

آژاکس هم مانند بایرن همه بازی هایش را با پیروزی به پایان رساند و ۲۰ گل (یا بیشتر) به ثمر رساند.

ارلینگ هالند تنها به پنج دقیقه نیاز داشت تا دوباره در لیگ قهرمانان گلزنی کند. مهاجم دورتموند برابر بشیکتاش دبل کرد. او در ۱۹ بازی این رقابت ها ۲۳ گل به ثمر رسانده است اما در این فصل دیگر نمی تواند رکورد خیرکننده اش را بهبود بخشد چون دورتموند در جایگاه سوم گروه C قرار گرفت و در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد.

بشیکتاش با ثبت تفاضل گل منفی ۱۶ و بدون گل زده یکی از بدترین های تاریخ لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کرد.

هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

در گروه H چلسی در ادامه نتایج ضعیف خود در روزهای اخیر برابر زنیت ۳ - ۳ متوقف شد. تیمو ورنر در ثانیه ۸۲ گلزنی کرد تا سریع ترین گل تاریخ باشگاه چلسی را در این رقابت ها به نام خود ثبت کند. سردار آزمون گل دوم و کامبک میزبان را به ثبت رساند و نامش در کنار دیگر چهار بازیکن آسیایی قرار گرفت که برابر مدافع عنوان قهرمانی گلزنی می کنند. زنیت در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد.

در این گروه یوونتوس با یک گل مالمو را شکست داد و در صدر جدول قرار گرفت.

در گروه F منچستریونایتد با تیم دوم خود برابر یانگ بویز قرار گرفت و به تساوی یک بر یک دست یافت. همین یک امتیاز کافی بود تا به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند.

ویارئال هم با پیروزی برابر آتالانتا آخرین سهمیه مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورد.

هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی یک هشتم نهایی دوشنبه هفته آینده در سوییس برگزار می شود. بایرن مونیخ، لیورپول، آژاکس، منچسترسیتی، رئال مادرید، یوونتوس، لیل و منچستریونایتد در سید یک قرار دارند و پاری‌سن ژرمن، بنفیکا، چلسی، اتلتیکومادرید، سالزبورگ، اسپورتینگ، اینتر و ویارئال در سید دو هستند. بازی های رفت از اواسط فوریه آغاز می شود و دیدار های برگشت در مارس برگزار خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید