دفاع حمید مطهری از سرخ پوشان

اعتراض مربی گل گهر به داوری/ نظر گل محمدی درباره تساوی پرسپولیس و خرید دو استقلالی!

سرمربی پرسپولیس گفت: با اینکه تغییرات، باعث ناهماهنگی شده بود، اما هر وقت توانستیم در زمین حریف پاسکاری کنیم، به موقعیت رسیدیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک - یک پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: دو تیم بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. نیمه اول با توجه به تغییراتی که داشتیم، خوب بود. با اینکه تغییرات، باعث ناهماهنگی شده بود، اما هر وقت توانستیم در زمین حریف پاسکاری کنیم، به موقعیت رسیدیم و خطرناک بودیم.

وی افزود: زمان خیلی بدی گل خوردیم که آخرین دقیقه وقت اضافه نیمه اول بود و این کارمان را سخت کرد. نیمه دوم برای ما خوب بود که توانستیم به بازی سرعت بدهیم و از فضای پشت هافبک‌های گل‌گهر به خوبی استفاده کردیم. موقعیت‌های خوبی در آن فضا به دست آوردیم و وقتی توانستیم پاس بدهیم، کار ما شکل گرفت، از فضاها، از عمق و کناره‌ها استفاده کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: در مجموع بازی خوبی انجام دادیم و می‌توانستیم برنده این بازی باشیم، اما متأسفانه بدموقع گل خوردیم. گل‌گهر روی ضربات ایستگاهی خطرناک است و باید دقت بیشتری می‌کردیم که به آنها ضربه ایستگاهی ندهیم. بچه‌ها امروز خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند که جبران کنند. در نیمه اول هم موقعیت‌های خوبی داشتیم و همانطور که گفتم می‌توانستیم برنده بازی باشیم، اما این اتفاق رخ نداد.

گل‌محمدی در واکنش به این سؤال که به دو بازیکن جدید خود بازی داد، اما چرا رضا دهقانی اصلاً در لیست او نبود، اظهار داشت: در بازی قبلی هم گفتم، وقتی تغییرات زیاد باشد، بازیکنان احتیاج به بازی‌های بیشتری دارند تا هم نقاط ضعف خود را برطرف کنند و هم به هماهنگی بیشتری با تیم برسند. اگر دقت کرده باشید، در این دو سال در هر پستی که فکر کنید، بازیکن از دست دادیم و یک تیم کامل از ما جدا شده‌اند. جایگزین کردن این بازیکنان، در این وضعیت نقل‌وانتقالات سخت است. در این بازار هم از نظر مالی و هم بابت قراردادهایی که بازیکنان دارند، جذب آنها سخت است. با این حال، بازیکنانی که جذب کردیم، احتیاج به اعتماد بیشتری دارند تا بیشتر بازی کنند و این پروسه زمان‌بر است تا دوباره تیم ساخته شود. این مشکلی بوده که در دو سال اخیر با آن برخورد کردیم، اما در هر صورت تا جایی که بازیکنان در حد و توان‌شان است، زحمت می‌کشند و کنار بازیکنان قدیمی‌تر و باتجربه، تلاش می‌کنند. باید به آنها اعتماد بیشتری داشته باشیم و برای اینکه با آرامش بیشتری کار کنند، فضا را برای آنها آماده کنیم.

وی درباره استرس هواداران پرسپولیس بابت نتایج تیم و تکرار قهرمانی، گفت: همانطور که گفتم، مشکل ما تغییرات زیاد است. یکسری مشکل هم داریم که زمان گفتن آن، الان نیست. تمام اتفاقاتی که می‌توانست علیه تیم باشد، رخ داده است و کاری به آن اتفاقات و مشکلات نداریم. این مسائل هم فقط مربوط به جدایی بازیکنان نیست، اما اینکه بخواهیم درباره مشکلات صحبت کنیم، جای آن در این کنفرانس خبری نیست. باید صبورتر باشیم، به خودمان اعتماد کنیم و با کار و تلاش بیشتر، نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این پرسش که صحبتی مبنی بر جذب دو بازیکن تاجیکستانی شد و آیا جذب این دو بازیکن آخرین اقدام سرخپوشان در نقل‌وانتقالات است، اظهار داشت: با این دو بازیکن صحبت‌هایی شده است و فردا آخرین روز نقل‌وانتقالاتی است. باید تا فردا صبر کنیم و ببینیم تصمیم نهایی آنها چیست. این انتقال هنوز صد درصد قطعی نشده است و در ادامه هم باید ببینیم وضعیت تیم چطور پیش می‌رود و اگر نقاط ضعفی باشد، سعی می‌کنیم با گرفتن بازیکن آن را برطرف کنیم. جذب بازیکن هم در این شرایط سخت است که در شرایط بازی باشد و کیفیت خوبی هم داشته باشد، چون بازیکنی در این شرایط آزاد نیست. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم رضایت هواداران را رفته رفته جلب کنیم و این پروسه زمان‌بر است که ما نیاز به زمان بیشتر برای هماهنگی بیشتر داریم.

گل‌محمدی در واکنش به این سؤال که پرسپولیس در سال‌های اخیر همیشه در ترکیبش ثبات داشته اما در بازی با گل‌گهر خط دروازه و خط دفاعی تغییرات زیادی داشت و آیا این همه تغییر ریسک بالایی نداشت، گفت: همه بازیکنان ما در یک سطح هستند. بازیکنی نداریم که خیلی اختلاف با دیگری داشته باشد. همه می‌توانند به تیم کمک کنند و باید از تمام انرژی و پتانسیلی که داریم، خوب استفاده کنیم. همه بازیکنان با تمام کمبودها جانانه می‌دوند، انرژی می‌گذارند و باید به همه آنها اعتماد کرده و از همه آنها به تحو احسن استفاده ببریم.

وی افزود: تغییرات نسبت به بازی قبل، زیاد بود، اما با توجه به اینکه روزهای کمی را با این سیستم جدید، تمرین کردیم، نیمه اول نسبتاً خوبی داشتیم و بازیکنان بازی خوبی انجام دادند. در نیمه دوم تغییرات داشتیم و همه پنج تعویض را هم انجام دادیم. همه بازیکنان زحمت می‌کشند، تلاش می‌کنند و هر کسی به زمین می‌آید از جان مایه می‌گذارد و باید به همه آنها اعتماد کرد.

مطهری: همه بازیکنان متعهدانه کارشان را انجام می‌دهند

حمید مطهری پس از تساوی پرسپولیس مقابل گل‌گهر در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: بازی با توجه به شرایط زمین بسیار سنگین بود. گل‌گهر واقعاً تیم خوبی است اما با فرصت چهار روزه‌ای که در اختیار داشتیم و دو روز آن به ریکاوری بعد از بازی اختصاص داشت فقط توانستیم دو جلسه کار تاکتیکی انجام بدهیم. 

وی افزود: بعد از مدت‌ها توانستیم در نیمه اول با یک شکل جدید بازی کنیم و خوب هم بازی می‌کردیم اما یکسری مشکلات کوچک داشتیم که همه اینها طبیعی است نمی‌شود در عرض 48 ساعت فرم بازی را به یکباره عوض کرد. بازیکنان وینگر ما عرض حمله را خوب نمی‌ساختند اما نهایت تلاش خود را انجام دادند.

مربی پرسپولیس تأکید کرد: مهاجمان ما باید در آن جلو بیشتر توپ نگه می‌داشتند اما یادتان باشد با دو جلسه تمرین بازیکنان کارهای ترکیبی خوبی انجام دادند و تنها روی یک اتفاق در بدترین زمان ممکن گل خوردیم. در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم به بازی برگشتیم و مالکیت خوبی داشتیم اما متأسفانه نشد که سه امتیاز بازی را بگیریم و به همین خاطر از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنیم.

وی در خصوص تغییرات زیاد در ترکیب پرسپولیس عنوان کرد: همه بازیکنان ما متعهدانه کارشان را انجام می‌دهند چه آنهایی که بیرون و چه آنهایی که داخل زمین بودند نهایت تلاش خود را انجام دادند. من از این طرف و آن طرف می‌شنوم که پرسپولیس بحران دارد اما واقعاً این حرف را درک نمی‌کنم. تیم ما به این خوبی بازی کرده و در این دو سالی که ما مسئولیت داشتیم به بهترین شکل کار کرده ضمن آنکه کمبودهایی هم داریم اما می‌بینید که قوی‌تر از بهانه‌های‌مان هستیم. باید بیشتر تلاش کنیم، زحمت بکشیم و نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم تا تیم برتری باشیم. اینکه بخواهیم بهانه بیاوریم درست نیست ولی باز هم تأکید می‌کنم اینکه می‌گویند ما بحران داریم را درک نمی‌کنم.

مطهری در خصوص اینکه آیا به هواداران پرسپولیس حق می‌دهد که نگران باشند، گفت: فقط چهار بازی گذشته و با صدر جدول سه امتیاز فاصله وجود دارد. من از هواداران پرسپولیس می‌خواهم باهوش باشند و اسیر فضای مجازی نشوند. آنها همیشه تیم‌شان را حمایت کنند چون پرسپولیس یک تیم نیست بلکه یک فرهنگ و فلسفه است. همه ما باید فرهنگ بالای خودمان را نشان بدهیم. 

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود دو بازیکن به این تیم اضافه خواهند شد، عنوان کرد: اجازه بدهید درباره این موضوع صحبتی نکنم و مسئولان درباره آن توضیح می‌دهند.

سرآسیایی: داور پنالتی ما را نگرفت و همان توپ وارد دروازه ما شد

مجتبی سرآسیابی، مربی گل‌گهر سیرجان - که به علت محرومیت امیر قلعه‌نویی - در نشست خبری حاضر شده بود، درباره تساوی پرسپولیس و گل‌گهر گفت: حتما شاهد بودید که بازی جاندار و از لحاظ فنی در شرایط مناسبی بود. مباحث فنی زیادی در این بازی دخیل بود. به تیم خوب پرسپولیس موقعیت ندادیم و فضاهای گلزنی را بستیم. طبق آنالیز و دستورات صادر شده از سوی آقای قلعه نویی، ایجاد خطر کردیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم. فکر می‌کنم نتیجه عادلانه بود و بازی بار فنی خیلی خوبی داشت.

وی همچنین از سرمربی پرسپولیس به خاطر بازی پرسپولیس تشکر کرد و گفت: از یحیی گل‌محمدی به خاطر بازی زیبا، جوانمردانه و فوتبال فنی این تیم تشکر می‌کنم. همچنین از بازیکنان خودمان به خاطر شرایط خوبمان و همینطوری تلاش برای پیروزی تشکر می‌کنم و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم.

مربی گل‌گهر درباره عملکرد داور این دیدار گفت: طبق چیزی که ما دیدیم و از دور به نظر می‌رسید، یک سری اتفاقات در بازی رخ داد و یکی، دو خطا هم در محوطه جریمه رخ داد که فکر می‌کنم داور می‌توانست تصمیم دیگری بگیرد و احساس می‌کنم پنالتی ما دیده نشد. به نظرات داور احترام می‌گذاریم اما نظر ما این است که داور می‌توانست یک پنالتی بگیرد اما کارشناسان در این زمینه صاحب نظر هستند.

سرآسیایی درباره عقب نشینی این تیم در نیمه دوم و علت این موضوع گفت: در نیمه اول از زمین پرسپولیس فشار آوردیم اما در نیمه دوم بازی را کنترل می‌کردیم که در نهایت گل خوردیم. بحث ما همان توپی بود که داور می‌توانست به نفع ما پنالتی بگیرد اما همان توپ به سمت دروازه ما برگشت و پرپولیس روی همان توپ به گل رسید. عقب نشینی ما به علت مسائل تاکتیکی و بحشی هم ناشی از فشار پرسپولیس بود.  

دیدگاه تان را بنویسید