جی پلاس

خداحافظی فوتبال بی برنامه ایران با جام؛ آرزویی که حالا رویا شد!

با تغییر قوانین در فوتبال آسیا، تیم های باشگاهی ایران بیشترین ضرر را از این حیث خواهند برد و به نظر می رسد باید رویای قهرمانی در این مسابقات را فراموش کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با افزایش شمار بازیکنان خارجی در این رقابت‌ها موافقت کرد و از این پس تیم‌ها می‌توانند تا 7 بازیکن خارجی را در فهرست بازیکنان خود قرار دهند اما همچنان مجاز به استفاده از 4 بازیکن خارجی (حداقل یک بازیکن باید آسیایی باشد) در هر مسابقه هستند.

 

کارلسن: با پیشرفت فیروزجا وضعیتم راحت نیست/ استعداد علیرضا بی اندازه است!

 

این تصمیم پس از آن گرفته شد که فدراسیون فوتبال عربستان بارها نسبت به کاهش سهمیه بازیکنان خارجی معترض شده بود چرا که در حال حاضر فوتبال باشگاهی این کشور با حضور 7 بازیکن خارجی در ترکیب هر تیم برگزار می‌شود. در نتیجه هر ساله عربستانی های متمول مجبور بودند سه بازیکن خارجی خود را از فهرست آسیایی خود خارج کنند.

 

بهترین دروازه‌بانان دهه اخیر فوتبال جهان را بشناسید

 

به همین دلیل اگر در خلال مسابقات بازیکنان خارجی این تیم‌ها محروم یا مصدوم می‌شدند، مجاز به استفاده از سه بازیکن خط خورده در مسابقات آسیایی نبودند اما با تصمیم اخیر AFC می‌توانند از سال 2023 هر هفت بازیکن خارجی خود را در فهرست خود قرار دهند.

به نظر می رسد با این تصمیم، سایر کشورهای آسیایی چنین تصمیمی را در قبال تیم های خود در مسابقات باشگاهی خود در نظر بگیرند و از رقبا عقب نیفتند.

لیگ قهرمانان آسیا/ پرسپولیس و الهلال

*مشکل اقتصادی بلای جان ایرانی ها

با وجود این تغییر و تحولات در فوتبال آسیا، مهم ترین مشکل تیم های ایران در فصول اخیر لیگ قهرمانان آسیا، تضعیف روزافزون این تیم ها به علت از دست دادن ستاره های خودی و همینطور ناتوانی در جذب بازیکنان خارجی بوده که در بازی‌های دشوار و در مراحل حذفی در رویارویی با تیم های عربی حاشیه خلیج فارس به شدت به چشم آمده است.

 

عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس و استقلال بهتر شده‌اند!/ باید از سپاهان ترسید

 

در فصلی که گذشت، سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا اسیر بازیکنان خارجی دو تیم الهلال و النصر عربستان شدند و بیش از اینکه از ناحیه بازیکنان عربستانی آسیب پذیر ظاهر شوند، این بازیکنان خارجی بودند که بلای جان این سه تیم شدند.

در عوض هر سه تیم ایرانی که بازیکنان خوب و باکیفیت خود را در تابستانی که گذشت از دست داده بودند، بدون بازیکن خارجی که یک امتیاز مثبت برای هر تیمی در آسیا محسوب می‌شود، به میدان رفتند و حرفی هم برای گفتن نداشتند.

این دربی بود یا شنبه بازار؟!

با تشدید مشکلات در ایران و ناتوانی در جذب خارجی‌های باکیفیت، تیم‌های عربی که تاکنون با استفاده از این ظرفیت توانسته بودند در دهه‌های اخیر موفقیت بیشتری را به دست آورند، با تغییر قوانین، سود بیشتری هم از این قانون خواهند برد و قطعا تیم‌ های ایرانی قربانی این تصمیمات هستند.

البته نمی توان به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای افزایش کیفیت مسابقات فوتبال در آسیا همانند آنچه در اروپا در جریان دارد، انتقاد کرد و مطمئنا ریشه مشکلات در اقتصاد کشور و حرفه ای نبودن تیم های داخلی است که قادر به درآمدزایی و همین نقل و انتقالات بازیکنان خود به خارج از کشور و سودآوری از این طریق نیستند.

با این اتفاقات باید به نظاره روزهای تاریک ایران در آسیا نشست، جایی که در طول حدودا 30 سال گذشته فقط سه تیم ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند و ضعیف ترین عملکرد را در بین قدرت های فوتبال آسیا داشته اند!

 

دیدگاه تان را بنویسید