در گفت و گو با جی پلاس؛

یحیی گل محمدی "آقای ایکس" شد!

کارشناس پرسپولیسی فوتبال درباره اظهارنظرهای گل محمدی بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک گفت: اگر آقای "ایکس" این حرف را می زند، فرافکنی می‌کند. توپ را در زمین مردم می اندازند در حالی که وظیفه مربی انجام وظایفش به نحو احسن است.

لینک کوتاه کپی شد

ضیا عربشاهی در گفت و گو با جی پلاس، درباره شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و ارائه بازی ضعیف مقابل شاگردان رسول خطیبی گفت: تیم اراک خیلی خوب ظاهر شد. واقعا آلومینیوم از همان اول بازی خیلی خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بود و با سوت داور پرسپولیس را تحت فشار گذاشتند. شاگردان خطیبی خیلی سرحال و قدرتی بازی کردند. من چنین فوتبالی را از آلومینیوم ندیده بودم؛ واقعا خوب بازی کردند. در خط دفاع، هافبک و حمله خوب عمل کردند. خط هافبک آلومینیوم تکنیکی و قدرتی ظاهر شد و پرسپولیس را تحت فشار گذاشته بود.

او با اشاره به عملکرد آلومینیوم در این دیدار گفت: در نیمه نخست توپ بیشتر در در یک سوم میانی زمین قرار داشت و آلومینیوم یکی، دو موقعیت خوب کسب کرد. واقعا متاسفم که پرسپولیس با این همه هزینه برای بازیکنانی که یحیی جذب کرده و قبلا هم با او همکاری کرده اند, اینطور بازی می کند. تعجب می‌کنم یحیی چطور این بازیکنان را جذب کرده و چرا به این شکل بازی می کنند؟ به نظرم این موضوع این نشان از وجود ضعف در کادرفنی است.

این مربی فوتبال درباره تعویض های پرسپولیس در این مسابقه و بیرون کشیدن دو مهاجم اصلی تیم تصریح کرد: چرا باید دو مهاجم تیم را در نیمه دوم بیرون بکشد و به جای آن پاکدل را اضافه کند که تیم حریف به خوبی از او شناخت دارد؟ من تعجب می کنم که سرمربی تیم یک مهاجم را کم می کند. فکر نمی کنم تیم مشکل بدنی داشته باشد. مشکل جایی است که این دو مهاجم در نیمه اول صاحب موقعیت نشدند و هافبک‌های پرسپولیس عبدی و آل‌کثیر را تغذیه نکردند. من به یاد ندارم در گذشته چنین دیداری را انجام داده باشیم. ما به حدی مهاجمان خودمان را در گذشته تغذیه می کردیم که می‌گفتند بس است! من در نیمه اول چیزی از هافبک‌های پرسپولیس ندیدم.

عربشاهی به استفاده از امیری در در سمت چپ خط دفاعی اشاره کرد و گفت: چرا کادرفنی سعید آقایی را تا این حد نیمکت نشین کرده است؟ امیری باید وینگر راست و چپ پرسپولیس باشد. امیری نمی‌تواند کارایی آقایی را داشته باشد. اگر سعید آقایی را در جای خود بگذارند، او به خوبی در حملات تیم اضافه خواهد شد. زمانی که امیری یا پهلوان وینگر تیم بودند، آقایی به خوبی در حملات تیم اضافه می‌شد و در هجده قدم حریف حضور داشت. متاسفانه امیری با وجود اینکه از بهترین بازیکنان پرسپولیس است، کارایی خود را از دست داده است. آقایان که "امپراتور" و "جنتلمن" هم نامیده می‌شوند، چرا باید چیدمان تیم را اینطور انجام دهند؟

کارشناس فوتبال ایران به عملکرد آلومینیوم و نقاط ضعف و قوت این تیم اشاره کرد و گفت: آلومینیوم در نیمه دوم هم خیلی خوب و دونده بازی کرد. متاسفانه نقطه ضعف آلومینیوم دفاع وسط های این تیم به خصوص کاپیتان شان بود که اگر توپ به مهاجمان پرسپولیس می رسید قطعا می توانستند دو, سه گل را وارد دروازه تیم میزبان کنند. اصلا چنین اتفاقی در خط حمله پرسپولیس رخ نداد و هیچ کدام از هافبک های ما صاحب موقعیت نشدند. ما در نیمه دوم آقای پاکدل را در خط حمله داشتیم که او هم تنها بود.

وی درباره تاثیر جدایی مغانلو، نوراللهی و کنعانی زادگان در وضعیت کنونی پرسپولیس و بازی‌ های این تیم گفت: سرمربی تیم نیازهای خود را به هیات مدیره گفته و بازیکنانی مانند ابراهیمی، نعمتی، اسدی، پاکدل و ... بر همین اساس جذب شده اند. اگر بازیکنی هم رفته به جای آن‌ ها نفرات دیگری را جذب کرده ایم. بازیکنان قبلی مانند نوراللهی، طارمی، علیپور از کدام تیم ها جذب شده بودند؟ پرسپولس سکوی پرتاب هر بازیکنی است.  تمام بازیکنانی که به تازگی به پرسپولیس ملحق شده اند باید خود را با شرایط تیم و انجام حداقل یک بازی ساده وقف دهند اما متاسفانه بازی ساده را هم ندیدیم.

عربشاهی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در افت بازیکنان گفت: نمی دانم فضای مجازی چه بلایی سر یک سری از بازیکنان آورده که بدون انجام یک بازی معمولی، برخی ادمین ها با دریافت هزینه ای از این بازیکنان تعریف و تمجید می کنند. این موضوع به فوتبال کشورمان و حتی تیم پرسپولیس ضربه می زند.

این پیشکسوت پرسپولیس درباره اظهارات یحیی گل محمدی مبنی بر اینکه "به دنبال سنگ اندازی و زمین زدن پرسپولیس هستند تا جلوی موفقیت های این تیم را بگیرند" تاکید کرد: خواهشا این حرف را نزنید. این صحبت ها فرافکنی است. توپ را در زمین مردم می اندازند. وظیفه مربی انجام وظایفش به نحو احسن است. مربی باید بتواند خواسته هایش را هم توسط بازیکنان در زمین اجرا کند. وقتی بازیکنان نمی توانند یک پاس به خط حمله بدهند، چه کسانی می خواهند به تیم ضربه بزنند؟ مغانلو فقط نیم فصل با تیم بود. حالا چطور رفتن او این همه تیم را ضعیف کرده است؟ اگر آقای "ایکس" این حرف را می زند، فرافکنی می‌کند.

او با بیان اینکه مربیان پرسپولیس باید به وظایف خود عمل کنند گفت: مربیان وظیفه دارند به نحو احسن کار کنند. آیا مربیان ما این کار را کرده‌اند؟ آیا خط هافبک توانسته دو مهاجم تیم را تغذیه کند؟ یا توانسته یک توپ برای این بازیکنان بفرستد؟ باید مهاجمان پرسپولیس را تغذیه کنیم ولی متاسفانه چنین چیزی ندیدم و صرفا شاهد خلاقیت فردی برخی از بازیکنان بودیم.

وی درباره پیروزی‌های استقلال و سپاهان در هفته‌های نخست لیگ برتر گفت: این تیم در آسیا بازی کرده و طبیعتا آماده تر از سایر تیم‌ها بوده است. باید بتوانیم در هفته‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم از تیم هایی که هنوز به آمادگی کامل نرسیده‌اند، امتیاز بگیریم و در پایان فصل به همین شکل قهرمان شویم. این صحبت هایی که می شود "داستان حسین کرد شبستری تعریف کردن" است که بازیکنان هماهنگ نشده‌اند.

این کارشناس فوتبال در پایان با اشاره به بحث های صورت گرفته درباره جذب بازیکن خارجی گفت: من به جای اینکه خارجی بگیریم، بدهی های تیمم را پرداخت می کنم و با استفاده از بازیکنان و مربیان داخلی به موفقیت می رسم.

دیدگاه تان را بنویسید