جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| اینستاگرام سرخ پوشان را به دردسر انداخت/ سرخابی ها نزدیک تر از همیشه به حذف از آسیا!

دو بازیکن باتجربه تیم پرسپولیس به دلیل مصدومیت از تمرین گروهی امروز سرخپوشان خارج شدند تا حضورشان برابر آلومینیوم اراک در ابهام قرار داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آخرین اخبار امروز شنبه 8 آبان 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید.

اخبار باشگاه پرسپولیس

حاضریم متن قرارداد پیشنهادی به پرسپولیس را منتشر کنیم

واکنش باشگاه پرسپولیس به بیانیه کارگزار استقلال نوشت: حاضر هستیم برای تنویر افکار عمومی، متن قرارداد پیشنهادی به باشگاه پرسپولیس را منتشر کنیم. باشگاه پرسپولیس با ابراز تعجب از اطلاعیه انتشار یافته از سوی شرکتی که به عنوان کارگزار باشگاه دیگر معرفی شده‌ است، اعلام کرد؛ در اظهارات ریاست هیئت مدیره و سرپرست باشگاه پرسپولیس نامی از این شرکت برده نشده بود. در پی انتشار اطلاعیه شرکت مذکور، برای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانه‌های محترم، به اطلاع می‌رساند؛ سرپرست باشگاه، نامی از شرکت یاد شده نیاورده و به آن اشاره نکرده بودند که مطلبی این گونه مطرح شده است. بر این اساس اطلاعیه‌ای که علیه ریاست هیئت مدیره پرسپولیس انتشار یافت جای تعجب دارد!

توضیح سرخ پوشان درباره مجوز حرفه ای

این باشگاه که نسبت به بارگذاری مدارک خود در سامانه کلاس اقدام کرده‌است، در نامه‌هایی به سازمان لیگ خواست با اعلام نواقص از سوی این سازمان، نسبت به رفع آن‌ها، جهت اخذ مجوز حرفه‌ای اقدام کند. باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای در پنج شاخه و کمیته نسبت به بارگذاری مدارک در سامانه مربوطه اقدام می‌کنند. کمیته حرفه‌ای سازی سازمان لیگ مسوول رسیدگی به این اسناد است و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز مراحل طی شده و سامانه را زیر نظر دارد. همه ساله به این ترتیب عمل شد که باشگاه‌ها نسبت ارسال مدارک اقدام می کردند و کمیته مزبور با یادآوری نواقص، باشگاه‌ها را مکلف به رفع ایراد‌ها در مهلت مقرر می‌کرد.باشگاه پرسپولیس برای دوره اخیر نیز، نسبت به این امر اقدام کرد.مدارک مربوط به کمیته‌های ورزشی، زیرساختی، حقوقی و پرسنلی تقریبا همگی تایید شده اند، البته چند مورد وجود دارد که هنوز بررسی نشده و طبیعی است که درباره آن‌ها اعلام نظر صورت نگرفت که امیدواریم در این بخش هم نقص و ایرادی وجود نداشته باشد. در حال حاضر منتظر هستیم تا درباره بخش مالی هم اعلام نظر شود. برای صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون، بخش مالی، همه ساله در آخرین مرحله بررسی شده است که به تفاوت سال‌های مالی در کشورها مربوط می‌شود. باشگاه پرسپولیس طی دو نامه از سازمان لیگ تقاضا کرده است که بعد از بررسی مدارک مالی باشگاه، با توجه به موارد مورد تاکید کنفدراسیون، نواقص را با ذکر مهلتی برای تامین خواسته، اعلام کند و منتظر پاسخ هستیم. همچنین به اطلاع می‌رساند باشگاه پرسپولیس هم‌زمان اقدام‌های خود را برای انجام مرحله یکم ثبت‌نام در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ به انجام رساند. فدراسیون فوتبال ایران، پیرو نامه کنفدراسیون، تبریک AFC را بابت راهیابی پرسپولیس به رقابت‌ها ابلاغ کرد و مدارک درخواستی را مشخص کرد که نسبت به ارسال موارد، اقدام شد.

دردسر پرسپولیس برای پرداخت مطالبات کالدرون تمامی ندارد!

پس از تامین منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات گابریل کالدرون از سوی باشگاه پرسپولیس مدیران این باشگاه از وکیل مربی آرژانتینی خواستند تا شماره حسابی برای دریافت پول اعلام کنند اما وکیل این مربی آرژانتینی شماره حساب یکی از بانک های سوئیس را اعلام کرده که بخاطر محدودیت های نقل و انتقال پول حالا پرسپولیس با مشکلاتی روبرو شده است.از این رو مدیران باشگاه طی نامه نگاری با بانک مرکزی از مسئولان این بانک خواستند به پرسپولیس برای انتقال پول کمک کند.باشگاه پرسپولیس در پرونده گابریل کالدرون و دستیارش و پرداخت 675 هزار دلار به علاوه پنج درصد سود سالانه محکوم شده است.

دلیل حضور پرسپولیسی ها در کمیته اخلاق مشخص شد

همان طور که از قبل اعلام شده بود امروز سید جلال حسینی و امید عالیشاه دو بازیکن پرسپولیس در کمیته اخلاق حاضر شدند.پیش از این، در نامه دعوت دلیل این احضار مشخص نشده بود اما بعد از حضور این دو بازیکن مشخص شد آنها برای ادای پاره ای از توضیحات در مورد برخی تبلیغاتی که در اینستاگرام خود می گذارند، دعوت شده بودند.همچنین امروز سید مهدی رحمتی سرمربی فصل گذشته پدیده هم در کمیته اخلاق حاضر شد و در مورد یکی از تبلیغاتش در صفحه اینستاگرامش توضیحاتی داد.

اخبار باشگاه استقلال

مجیدی به دنبال بهترین شروع در تاریخ لیگ برتر

استقلال در صورت پیروزی در بازی امروز مقابل تراکتور می تواند یک رکورد ویژه را در تاریخ لیگ برتر به ثبت برساند. آبی پوشان در 20 دوره گذشته لیگ برتر فقط یک بار و در لیگ ششم توانستند که در 3 هفته ابتدایی به پیروزی دست پیدا کنند. استقلال در لیگ ششم با هدایت صمد مرفاوی و در اختیار داشتن ستاره هایی چون طالب لو، صادقی، فکری، نوازی، جباری، منصوریان، رحمتی، مرحوم انصاریان، قربانی و... فصل را با 3 پیروزی آغاز کرد.حالا فرهاد این فرصت را دارد تا به رکوردی ویژه در تاریخ حضور 21 ساله استقلال در لیگ برتر به ثبت برساند. نکته جالب اینکه آبی پوشان هرگز موفق نشده اند 4 هفته ابتدایی را در لیگ برتر با پیروزی آغاز کنند و مجیدی می تواند با غلبه بر تراکتور در بازی امروز و شکست دادن فجر در دیدار هفته بعد، رکورد جالب و منحصربفردی را در تاریخ استقلال به ثبت برساند.

معاوضه‌فولادی‌ها با بازیکنان‌استقلال منتفی شد

در حالی‌که طی روز‌های گذشته صحبت‌هایی مبنی بر معاوضه بازیکنان استقلال از جمله علیرضا رضایی و احمد موسوی به صورت قرضی از استقلال با چند تن از بازیکنان فولاد خوزستان مثل پاتوسی یا حردانی مطرح شده بود، اما با تصمیم مدیران این باشگاه این موضوع منتفی شده و قرار است در صورتی‌که استقلالی‌ها موافقت کنند بازیکنان این باشگاه به صورت قطعی راهی فولاد شوند.فولادی‌ها در دوهفته ابتدایی رقابت‌های لیگ نتایج مناسبی کسب نکردند و از آنجایی که به همه نیرو‌های خود برای حضور پرقدرت در ادامه رقابت‌های لیگ نیاز دارند با پیشنهاد استقلالی‌ها مخالفت کردند.

ژستد به استقلال پیوست/ جدایی موسوی از جمع آبی پوشان

رودی ژستد مهاجم فرانسوی و جدید آبی پوشان با امضای قراردادی دو ساله به استقلال پیوست تا حداقل فصل‌های بیست و یکم و بیست و دوم را برای این تیم به میدان برود. با اینکه این بازیکن قراردادش را به صورت رسمی با آبی پوشان منعقد کرد، امکان اضافه شدن نام او به لیست بازیکنان استقلال و صدور کارت بازی وجود ندارد. از آنجایی که لیست بازیکنان بزرگسال استقلال در حال حاضر با ۲۰ بازیکن پر شده است، آبی‌ها تا قبل از فسخ قرارداد با یکی از بازیکنان خود و خالی کردن لیست شان امکان استفاده از این بازیکن را ندارند. در همین راستا مجیدی از چندی پیش نام احمد موسوی را در لیست مازاد قرار داده بود و از آنجایی که پس از مهلت قانونی این تصمیم به اطلاع موسوی رسیده است، او نیز حاضر به پذیرفتن این موضوع نیست. تا زمانی که استقلالی‌ها نام یکی از بازیکنان بزرگسال خود را از لیست خارج نکنند، عملاً امکان استفاده از رودی ژستد را نخواهند داشت.

پاسخ منفی AFC به نامه فدراسیون فوتبال

در پی خبرهایی مبنی بر سخت‌گیری AFC و تعدد پرونده‌های مالی ارجاع شده به این نهاد فوتبالی قاره آسیا، امروز باخبر شدیم فدراسیون فوتبال نامه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم کرده و در آن خواستار مهلت بیشتر برای رفع و رجوع مسائل مالی کرده است.

در این نامه فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و مسائل مختلف از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست فرجه‌ای برای تسویه‌حساب با طلبکاران کرده، هم‌آنچه که در سالهای قبل نیز توسط استقلال و پرسپولیس انجام شده و آن‌ها را از خطر حذف از رقابت‌های آسیایی دور کرده است، این‌بار اما با توجه به سوابق طولانی و مسائل هر ساله، پاسخ AFC به نامه‌ی فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده و به این ترتیب دو تیم استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 قرار گرفته‌اند.

البته لابی‌های مختلفی در حال انجام است تا به هر شکل کمیته مسابقات AFC مجوز حضور این دو تیم در رقابت‌های فصل آینده را صادر کند، اما این مسئله بیش از هر زمان دیگری دشوار شده است؛ چرا که همانطور که گفته شد سوابق هر دو باشگاه در پرداخت مطالبات در شرایطی‌ست که به AFC اجازه خوش‌بینی نمی‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید