درد بزرگی که همیشه در سینه علی دایی است/ اسطوره فوتبال ایران: فهمیدم محمد بنا مستاجر است از خجالت آب شدم

علی دایی گفت: هرچه دارم از پدر و مادرم دارم. مادرم بیسواد است اما فهم و شعورش از خیلی افراد که القاب و عناوینی مثل دکتر و مهندس به نامشان اضافه می‌شود بیشتر است. (با بغض) شاید باور نکنید اما هنوز هم در بسیاری از روزها فکر می‌کنم پدرم برایم دعا می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی دایی درباره ویدیویی که از مادرش منتشر شده است گفت: مادر یک چیزی گفتند که بار مســئولیت من را خیلی سنگین کرد. من از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. من یک نفر آدم هستم با دارایی محدود. درخواســت‌ها از من آنقدر زیاد اســت که اگر تمام زندگی‌ام را بفروشــم بیش از دو روز نمی‌توانم به درخواست‌ها جواب بدهم و این درد بزرگی اســت که همیشه در سینه من است چون همیشه از خدا خواسته‌ام تمام مردم کشورم در رفاه باشند. اندازه خودم برای رفع گرفتاری مردم کار می‌کنم و توانم همین است.

خبرورزشی نوشت؛ علی دایی ادامه داد: دلم می‌سوزد که این قضاوت‌ها درباره من می‌شود. یکی نوشته بود علی دایی در پنت هاوس ۱۴۰۰ متری و ۲ هزار متری زندگی می‌کند. اول باید بگویم با این همه زحمتی که کشــیدم، باید از یک زندگی مرفه برخوردار باشم چون فکر می‌کنم حق من است اما در پنت هاوس زندگی نمی‌کنم. خانه من ۴۱۸ متر اســت.

کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: اگر می‌خواستم جور دیگری زندگی کنم شاید ۲۰ تا برج ۲۰ طبقه داشتم اما همیشه دوست دارم سالم زندگی کنم. چون ســالم زندگی کردن من، آینده بچه من را تضمین می‌کند. من به چیزهایی اعتقاد دارم که شاید بعضی‌ها به من بخندند. نانی که ما ســر سفره خانواده می‌بریم مشخص می‌کند که راه بچه‌ها در چه مسیری است. خدا را شکر می‌کنم که تــا الان یک ریال مال حرام ســر ســفره‌ام نیامده. دنبال سوءاستفاده نبوده‌ام و دوست ندارم در این سن اشتباه کنم.

اسطوره فوتبال کشورمان در ادامه گفت: من همیشه گفته‌ام و همیشــه هم می‌گویم. پدر و مادر موجودات و سرمایه‌ها و فرشته‌هایی هستند که فقط یک دانه هستند. شما هر چیز دوست داشتنی و عزیز دیگر را می‌توانید دو تا و چند تایش را داشته باشید اما پدر و مادر همین یکی هستند. پدر و مادر سرمایه‌های تکرارنشدنی هســتند به خصوص پدران و مادرانی از جنس پدر و مادر من.

علی دایی تاکید کرد: من هرچه دارم از پدر و مادرم دارم. درسم را برای پدرم خوانــدم چون از کودکی به من می‌گفت تو باید مهندس شوی. مادرم بیسواد است اما فهم و شعورش از خیلی افراد که القاب و عناوینی مثل دکتر و مهندس به نامشان اضافه می‌شود بیشتر است. (با بغض) شاید باور نکنید اما هنوز هم در بسیاری از روزها فکر می‌کنم پدرم برایم دعا می‌کند. 

علی دایی درباره کشتی‌های قهرمانی جهان نیز گفت: همه کشتی‌ها را دیدم و از همه ورزشکارانمان در کشتی فرنگی و آزاد تشکر می‌کنم. این بچه‌ها حس و حال جامعه را خوب کردند. من همیشه گفته‌ام در همه دنیا می‌شود حرف‌ها را از طریق ورزش زد چون ورزش خیلی قدرت دارد. اگر هزار میلیارد دلار هزینه می‌کردیم نمی‌توانستیم اینطور در پایتخت نروژ برای ایران تبلیغ کنیم و پرچم کشورمان را بالا ببریم اما کشتی این کار را کرد. این بچه‌ها به همه حس غرور دادند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

اسطوره فوتبال کشورمان درباره هدیه یک میلیون تومانی مسدود که از سوی یکی از مسئولان شهری به قهرمان جهان اهدا شده است نیز افزود: من درباره آنها حرف نمی‌زنم. من فقط متاسفم برای کسانی که فقط دوست دارند کنار ورزشکاران و قهرمانان عکس یادگاری بگیرند. جوایزی که به قهرمانان و ورزشکاران می‌دهند متناسب با تورم بالا رفته؟ حالا من این را بگویم دوباره مدیران سایپا علیه من حرف می‌زنند. پراید ۱۰ سال قبل چند بوده؟ الان چند است؟ با این پول‌هایی که به قهرمانان داده می‌شود چه می‌شود کرد؟ چه مشکلی به وجود می‌آید اگر به ورزشکاران یک خانه لوکس بدهند؟

وی اضافه کرد: تمرین‌های کشتی بسیار طاقت‌فرساست. جایزه‌ای بدهند که پاسخ همه تمرینات و سختی‌ها باشد. همه قهرمانان ورزشی اینگونه هستند. از خیلی از لذاید زندگی می‌گذرند تا به رقابت‌های جهانی بروند. این همه امکانات وجود دارد چه مشکلی به وجود می‌آید اگر به همه ورزشکاران و قهرمانان و سرمربیانشان خانه بدهند تا آنها دغدغه اجاره خانه نداشته باشند.

علی دایی گفت: من چند وقت پیش مطلبی خواندم در مورد اینکه محمد بنا که خیلی دوستش دارم مستاجر است. از خجالت آب شدم. مگر می‌شود کسی که قهرمان ماست و در مقام سرمربی همیشه با چند مدال دل مردم را شاد کرده است مستاجر باشد؟ به قرآن خجالت کشیدم. ما باید آن قدر به قهرمانان و سرمربیانمان در همه رشته‌ها توجه کنیم که با جان و دل کار کنند.

  • محمد ارسالی در

    دای ب خدا مردی

  • Tیه شهروندخانم ارسالی در

    مادری که علی دایی تربیت کنه یه استاده به تمام معناست اقای علی دایی شمایه اسطوره اید ویک الگو به همین صورت باقی بمانیدوسلامت که دعای یک کشور پشت سرتان است تمام غرور همه مابه ایرانی بودنمان است باوجود داشتن اینچنین قهرمانانی در میهنمان.

  • بیننده از ملکان ارسالی در

    یاشاسین علی آقای ما که این گونه دل رحم هستند

  • تیمورخان ارسالی در

    باسلام.علی آقای دایی همیشه یه دونه است.دمش گرم بااین جوانمردیش.زنده یادعلی آقا

  • ناشناس ارسالی در

    خداوند بهت سلامتی دهد

  • بهروز خودسیانی ارسالی در

    درود به شرفت و درود به شرف پدر و مادر بزرگی مثل پدر و مادر علی دایی.خیلییی مردی باغیرت عزیز دل مایی

  • ناشناس ارسالی در

    آن مردان بزرگ مثل شما دنبال منفعت خوشون نیستندکه

  • احمدجهان ارسالی در

    مادری نه فرزند اینچنین با مرام و معرف پرورش دهد احتیاج به مدرک سواد ندارد خدا همیشه حافظ تک و خانواده ات باشه، انشاالله نظر نه حتی به رفاه مردم فکر کنه عاقبت به خیره شما نه با مال و جون ذل در فکر رفاه مردمی زنده باشی مرد

  • ناشناس ارسالی در

    علی جون همیشه در قلب ما جا داری از قدیم میگن هر کی نون قلبشو میخوره دوست داریم

  • احمد طهماسبی ارسالی در

    سلام آقای علی دایی
    تمام دل خوشی و دل گرمی
    من تو زندگی شما هستید

    شما بیشتر از خودم دوست دارم

    عاشقتم به تمام وجود

  • داریوش عیوضی ارسالی در

    آقای علی دایی دردل مردم ازشما یک مرد میدرخشد تمام مردم ایران شمارو دوست دارن وشمابرای تمام مردم ایران ازهرقشر باارزشی .خداوند به ارزش شمابیفزایید.

  • علی کوهکن ارسالی در

    سلام علی اقای گل شمابرای مایه قهرمان بودی وهستی وقهرمان بمان

  • ناشناس ارسالی در

    عشقه علی دایی

  • نوشین ارسالی در

    آقای دایی کاش همه طرز فکر شما را داشتن شما از هر جهت نمونه هستی خوش قلب مهربان فداکار جوانمرد خدا بیشتر از اینها بهت بده از هر لحاظ الگوی این کشور هستی خدا مامانتون را برایتون حفظ کنه

  • حسین ارسالی در

    مرحبا به شما و دل مهربان شما اسطوره ایرانی فقط مردی مثل شما می‌تونه لذت بوسیدن دستان مادر روبفهمه ،می‌تونه زمزمه دعای پدرمرحومش رو بفهمه واین هیچ چیز جز نان حلالی که سر سفره پدر و مادر خوردی نیست نوش جونت گوارای وجودت اون پولی که بابت زحماتت در میاری به شما افتخار میکنم

  • هادی ارسالی در

    تودر قلب مردم جهان جا داری علی اقا دوست داریم بی نهایت مرد خودت

  • رضا ارسالی در

    علی آقایاشیاسان.

  • ناشناس ارسالی در

    درودبرعلی دایی عزیز، واقعاکیف کردم ازخواندن این متن، تفکرات علی دایی واعتقاداتش توزندگی واقعابایدالگوی ماباشه، علی دایی ثابت کرده لیاقت الگوشدن روداره

  • ع ارسالی در

    خیلیاهستن برامملکت زحمت کشیدن الان توامکانات اولیه موندن وشرمنده خانواده هستت

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام ازاسم تمام نشدنی مردفوتبال ایران وافعئ یه دونه ای علی دایی

دیدگاه تان را بنویسید