گزارش جی پلاس

الماس مهاجر آماده قهرمانی جهان؛ دنیای شطرنج در تسخیر نام فیروزجا

پدیده نوجوان شطرنج جهان با قهرمانی در مسابقات معتبر گرند سوئیس ضمن کسب جایزه 70هزار دلاری مسابقات سهمیه حضور در مسابقات کاندیداهای قهرمانی جهان را کسب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ رقابت های گرندسوئیس پس از 11 دور مسابقه به پایان رسید و علیرضا فیروزجا با کسب 8 امتیاز بالاتر از کاروانا نایب قهرمان جهان به مقام قهرمانی رسید. طبق آیین نامه مسابقات دو نفر اول این رقابت ها سهمیه حضور در مسابقات کاندیداها را به دست خواهند آورد.

(رئیس باشگاه چارترس: به فیروزجا و شخصیتش افتخار می کنیم)

(بغض و ناراحتی شدید علیرضا فیروزجا هنگام پخش سرود فرانسه + فیلم )

رقابت کاندیداها یک تورنمنت جدول بسته با حضور 8 بازیکن برتر جهان است که قهرمان آن به مصاف قهرمان فعلی جهان می رود تا بر سر عنوان قهرمانی جهان با او رقابت کند. به این ترتیب فیروزجا این فرصت را خواهد داشت تا سال آینده در صورت موفقیت در رقابت کاندیداها بتواند در مچ قهرمانی جهان حاضر شود.

علیرضا فیروزجا

در دوره قبلی رقابت های کاندیداها یان نپومنیشی از روسیه به مقام قهرمانی رسید که حدود یک ماه بعد باید برای کسب عنوان قهرمانی جهان باید کارلسن را شکست دهد.

در صورتی که فیروزجا بتواند در مسابقات کاندیداها به مقام قهرمانی برسد و در مسابقه رودر رو پیروز شود جوان ترین قهرمان تاریخ شطرنج جهان خواهد بود!

درخشش نوجوان ایرانی که دو سال پیش به دلیل برخی مشکلات تصمیم به مهاجرت از ایران گرفت به اندازه ای بود که اکنون در صدر تمام اخبار شطرنجی جهان قرار دارد. پایگاه های خبری معتبر مانند Chess24، Chess.com، سایت رسمی فدراسیون جهانی شطرنج و بسیاری از سایت ها و رسانه ها و مفسران بازی های درخشان فیروزجا را پوشش داده و حضور او در مسابقات کاندیداها را اتفاقی برجسته و درخشان توصیف کردند.

علیرضا فیروزجا

فیروزجا در این رقابت ها 11.5 واحد به ریتینگش اضافه کرد و با درجه بین المللی خیره کننده 2781.5 به رده پنجم بهترین شطرنج بازان حال حاضر جهان صعود کرد. هیچ بازیکن زیر 20 سالی در جمع 25 بازیکن برتر جهان قرار ندارد!

  • ناشناس ارسالی در

    هزاران درود برتو مبارکتان باشد.این مقام وامیدوارم به زودی قهرمان جهان بشی

دیدگاه تان را بنویسید