کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

همایون شاهرخی: وای به روزی که پرسپولیس آماده نباشد!/ مسئولان باشگاه مقصر این حذف هستند

یک کارشناس فوتبال می گوید مسئولان پرسپولیس مقصر اصلی شکست این تیم مقابل الهلال و حذف از آسیا هستند.

لینک کوتاه کپی شد

همایون شاهرخی در گفت‌ و گو با جی پلاس؛ درباره شکست 3 بر صفر پرسپولیس مقابل الهلال و حذف از لیگ قهرمانان آسیا و ناکامی در تکرار نتایج دوره گذشته گفت: مسلما مشکلات باشگاهی پرسپولیس را نمی‌دانم چون اطلاعی ندارم اما واقعیت این است که فکر می‌کنم مسئولان این تیم می‌توانند مقصران واقعی این شکست باشند. با توجه به نبود برنامه ریزی برای پرواز و مسائل دیگر مانند حفظ بازیکنان و تقویت تیم، عملا شرایطی را برای شکست تیم ایجاد کردند و این مسائل نقطه شروع اتفاقات دیشب بود.

سرمربی سابق تیم ملی با بیان اینکه تیم های ایرانی قابل مقایسه با تیم های عربی به خصوص عربستانی ها نیستند گفت: امکاناتی که تیم های عربی به خصوص سعودی‌ها دارند، قابل مقایسه با شرایط تیم های ایرانی نیست. وقتی بازی شروع شد مشخص شد که آن‌ها در همه چیز بهتر از ما بودند. این برتری به امکانات، بازیکنان، بازی های تدارکاتی و رسمی و ... مربوط می شود. وقتی آن ها در جریان مسابقه و همینطور اردوهای خارجی بودند، پرسپولیس در تهران با تیم های درجه دو و سه بازی می کرد که هیچ کدام در حد تیم های آسیایی نبودند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به تغییرات پرسپولیس نسبت به فصل گذشته گفت: دیشب پرسپولیس تیم جدیدی را به زمین فرستاده بود و از نظر سبک و سیاق بازی پرسپولیس سابق نبود. در ترکیب این تیم بازیکنانی مانند نوراللهی و کنعانی‌زادگان حضور نداشتند و برخی تغییرات هم صورت گرفته بود. مسئولان باشگاه باید درباره این قبیل مسائل پاسخگو باشند.

احسان پهلوان پرسپولیس الهلال لیگ قهرمانان آسیا

شاهرخی به بازی برتر الهلال در تمام خطوط زمین اشاره کرد و گفت: پرسپولیس مستحق باخت بود و مسلما همه از این اتفاق  ناراحت شدند. به قول معروف "بی مایه فطیر" است و پرسپولیس یا هر تیمی باید خوب کار کند که بتواند خوب نتیجه بگیرد. ممکن است آن‌ها در تمرین خوب باشند اما شرایط مسابقه فرق دارد. باید یادمان باشد که به هر حال بازی‌های باشگاهی منجر به آماده شدن یک تیم می شود اما پرسپولیس بازی رسمی نداشت و در کوران مسابقات نبود.

وی با بیان اینکه پرسپولیس با مشکلات عجیب و غریبی رو به رو بود افزود: به نظرم پرسپولیسی ها شانس آوردند که کمتر گل خوردند. به محضی که بازی شروع شد به پسرم گفتم که فکر نکنم پرسپولیس این بازی را ببرد. از پاس اول هر تیمی می توان فهمید که چه کاره است. به هر حال مردم ناراحت شدند و نهایتا این تیم حذف شد.

شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات بدنی و کند بودن پرسپولیس به دور بودن از شرایط مسابقه مربوط می‌ شود یا خیر گفت: شک نکنید به نبودن در کوران مسابقات مربوط است. وقتی خودرویی را تازه بخرید، از کیفیت آن خبر ندارید. وقتی ماشین 100 کیلومتر راه می‌رود و آب بندی می‌شود، کیفیتش هم بهتر می‌شود. این پرسپولیس هم هنوز آب بندی نشده است. مطمئنا اگر در شرایط مسابقه بود اینطور نمی باخت.  این تیم برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند زمان کافی است. پرسپولیس تیم بزرگی است ولی اسیر داستان های زیادی شده بود. همه این مشکلات به این بر می گردد. اگر تیم در کوران مسابقات بود بازی بهتری انجام می داد.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به مشکلات پرسپولیس گفت: به هر حال مسائل فنی مشخص می کند که کم کاری‌ها کجا بود. مشکلات موجود در روند پرواز تیم به عربستان برای هر ورزشکاری دردسرساز می‌شود. اگر بگوییم این ماجرای روی تیم اثر نمی گذارد خودمان را فریب داده‌ایم.

وی درباره از دست رفتن میزبانی و دادن کل ظرفیت ورزشگاه به تماشاگران حریف اظهار کرد: تا وقتی که دچار مشکلات حاشیه ای در سطح فوتبال هستیم، مسلما این نتایج تکرار می شود. بدون تماشاگر و بدون بازی در زمین خودی این مسائل وجود دارد. توجه داشته باشید که با این سیاست در فوتبال آسیا، روی خوش به ما نشان نخواهند داد. عرب ها همه جا را گرفتند. خیلی راحت قواعد بازی را به نفع خود تغییر می‌دهند. باید در نظر داشته باشیم که الهلال تیم خوبی است چه برسد در زمین خود باشد و وای به روزی باشد که پرسولیس آماده نباشد!

دیدگاه تان را بنویسید