در گفتگو با جی پلاس؛

هاشمیان: پرسپولیس می‌تواند مانند بارسا معجزه کند/ الان زمان پرداختن به مشکلات نیست

مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است سرخپوشان در بازی برگشت با الهلال می توانند پیروز شوند. او می گوید پرسپولیس قادر است همانند بارسلونا که پاری سن ژرمن را برد، الهلال را ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس ایران در نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در ابوظبی مهمان الهلال عربستان بود اما با نتیجه عجیب چهار بر صفر مقابل نماینده عربستان شکست خورد تا کار سرخپوشان برای صعود به دیدار پایانی خیلی سخت شود.

تیم برانکو ایوانکوویچ در روزی که چهار بازیکن اصلی خود یعنی محمد انصاری، سید جلال حسینی، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا را در اختیار نداشت، در خط دفاعی متزلزل ظاهر شد و نتوانست در خط حمله از 10 نفره شدن حریف بهره لازم را ببرد.

بازی برگشت این دو تیم 26 مهر در مسقط برگزار می شود و پرسپولیس باید در محیطی که باز هم الهلال دست بالاتر را دارد، این تیم را با گل‌های زیادی شکست دهد.

وحید هاشمیان، بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی و مربی زیر 17 سال هامبورگ، می‌گوید شکست چهار بر صفر پرسپولیس برابر الهلال بیان گر اختلاف این دو تیم نیست و هنوز شاگردان برانکو می‌توانند به مرحله بعد صعود کنند.

در ادامه مصاحبه خبرنگار ورزشی جی پلاس را با مهاجم  سابق فوتبال ایران می‌خوانید:

**گل اول را قبول نمی‌کردند، اینطور نمی‌شد

جی پلاس: چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس، آماده ترین تیم ایران برابر الهلال با چهار گل شکست خورد؟

هاشمیان: گل آفساید الهلال تاثیر زیادی روی روند بازی داشت. اگر آن گل قبول نمی ‌شد، شیرازه پرسپولیس از هم پاشیده نمی شد. اصولا تیم‌های ایرانی وقتی از حریف عقب می‌افتند، سخت به بازی بر می‌گردند ولی پرسپولیس نشان داده که می‌تواند به بازی برگردد. فکر می‌کنم اختلاف دو تیم، چهار گل نبود. بازیکنان پرسپولیس نسبت به بازی قبل مقابل الاهلی عربستان تحت فشار بودند. هر چقدر در آن بازی تیم کامل بود، در این بازی بازیکنان مهمی در میدان حضور نداشتند.

**پرسپولیسی ها دفاع را رها کرده بودند

جی پلاس: چرا بعد از ده نفره شدن الهلال، پرسپولیس نتوانست یک گل هم بزند؟

هاشمیان: مهم ترین مشکل تیم محرومیت مهدی طارمی بود که روی سایر بازیکنان هم تاثیر گذاشت. بازیکنان بعد از گل دوم و اخراج بازیکن الهلال سراپا حمله شدند و تقریبا دفاع را رها کرده بودند. نمی توان کتمان کرد که تیم در دفاع مشکلاتی داشت. خیلی راحت فضا به بازیکنان الهلال داده شد. بازیکنانی که در الهلال بازی می‌کنند، جزو بهترین های آسیا هستند.

**هنوز معجزه بارسا در نیوکمپ را فراموش نکرده ایم

جی پلاس: به پیروزی پر گل پرسپولیس در بازی برگشت امیدوار هستید؟

هاشمیان: هنوز یک بازی دیگر باقی مانده و نباید ناامید شد. هنوز از معجزه بارسا در نیوکمپ یک سال نگذشته و کسی نمی تواند بگوید کار پرسپولیس تمام شده است. به تیم پرسپولیس ایمان دارم و می دانم که می توانند این کار را انجام دهند. کافی است بازیکنان به خودشان ایمان داشته باشند.

**اگر پرسپولیس حذف هم شود، جای ناراحتی ندارد

جی پلاس: خط دفاع پرسپولیس اشتباهات زیادی در طول بازی داشت. از طرفی محرومیت مهدی طارمی هم به چشم آمد.

هاشمیان: معتقدم نباید تیم را تخریب کرد. در کنار آسیا، مسابقات لیگ برتر و جام حذفی هم باقی مانده است. پرسپولیس شانس صعود به فینال را دارد. اگر اتفاقی افتاد و تیم به فینال هم نرفت، جای ناراحتی ندارد. مگر پرسپولیس تا قبل از این چند بار به نیمه نهایی صعود کرده که ناراحت هستیم چرا باختیم. تیم های متعددی در جهان وجود دارند که همیشه تا مراحل پایانی می روند ولی ناکام می مانند. آلمان چندین بار نایب قهرمان و سوم جهان شد تا اینکه بالاخره قهرمان شد.

**انتقادها را برای آینده بگذارید

جی پلاس: نگفته نماند که در بازی برگشت سه بازیکن تاثیر گذار تیم به طور قطع بازی می‌کنند.

هاشمیان: تا بازی بعد سیدجلال حسینی به میدان بر می گردد و محرومیت کمال کامیابی نیا و محمد انصاری هم تمام می شود. اگر بتوانند پرونده طارمی را هم سر و سامان بدهند، شاید او بتواند برای تیم بازی کند. اگر انتقادی وجود دارد می توان انجام داد اما پرداختن به پرونده طارمی در شرایط فعلی خوب نیست. این موضوع را برای زمان مناسب بگذارید.

**باید روحیه تیم بازگردد

جی پلاس:قطعا الان روحیه تیم خوب نیست. چه کارهایی باید برای بازی برگشت انجام شود؟

هاشمیان: کاری که برانکو باید انجام دهد این است که تیم را آماه بازی‌های لیگ برتر کند. نخستین هدف تیم باید بازی بعد در لیگ برتر باشد. اگر در آن بازی به مشکل بخورند، بازی با الهلال سخت‌تر می شود چون از نظر روحی و روانی کار تیم در لیگ برتر را هم سخت تر می داند.

**اگر در ایران بازی می‌کردیم خوب می‌شد

جی پلاس: خیلی خوب می‌شد بازی در تهران برگزار می شد ولی در عمان هم پرسپولیس بد نتیجه نگرفته است.

هاشمیان: اگر بازی بعد در ایران انجام می شد، پرسپولیس می توانست نتیجه خیلی خوبی کسب کند اما هنوز هم دیر نیست. اگر باشگاه بتواند هواداران را در عمان همراه داشته باشد می تواند از حمایت خوبی بهره مند شود.

دیدگاه تان را بنویسید