در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد

تاسف سرمربی سابق واشاش مجارستان برای غیبت تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی

سرمربی سابق استقلال و واشاش مجارستان می گوید کره جنوبی با تاکتیک و شناخت بهتری مقابل ایران به میدان رفت و نشان داد برای آزمون و طارمی برنامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

عباس رضوی در گفت‌ و گو با جی پلاس؛ درباره دیدار ایران و کره جنوبی که با تساوی یک -یک خاتمه یافت و با برخی انتقادات از سوی اهالی فوتبال همراه بود گفت: تیم ملی ایران در این دیدار با سیستم 2-4-4 و کره جنوبی با سیستم 1-4-1-4 به میدان رفتند. شناخت بیشتر از تیم کره و توجه به سیستم بازی این تیم مقابل ایران می توانست منجر به پیروزی شاگدان اسکوچیچ شود اما این کره جنوبی بود که با شناخت بیشتر از ایران، وارد زمین شد.

وی  با اشاره به برنامه کره برای مهار بازیکنان ایران گفت:  کره با شناخت از دو مهاجم تیم ملی و اتکا به خلاقیت فردی بازیکنان خود، با یک مهاجم و پنج هافبک میانی به زمین رفت و ضمن داشتن برتری عددی در میانه زمین، توانست به راحتی توپ را حفظ  و از قدرت تهاجمی ایران و پاس های عمقی برای طارمی و آزمون جلوگیری کند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به ساختار بازی دو تیم در این دیدار و مهار دو مهاجم تیم ملی افزود: کره با تمرکز و ایجاد استحکام در مرکز دفاعی خود نشان داد که از قدرت طارمی و آزمون با خبر است و برنامه خاصی را برای دو مهاجم ما در نظر گرفت. در سوی مقابل ایران با چهار بازیکن در دفاع، چهار بازیکن در میانه میدان و دو مهاجم در جلو بازی کرد که با توجه به نقش تدافعی دو هافبک تیم ملی، در بحث تهاجمی دچار مشکل شد. و دو هافبک دیگر ایران هم نقش تهاجمی خود را در کناره‌های زمین بر عهده داشتند.

رضوی با بیان اینکه کره جنوبی میانه میدان را در اختیار گرفته بود، اظهار کرد: در اولین نگاه می بینیم کره توانست با 5 بازیکن میانه زمین را در اختیار بگیرد و ضمن حفظ توپ به راحتی از کناره های و عمق خط  دفاعی به حملات خود استمرار ببخشد. تاکتیک کره جنوبی در فاز هجومی باری مضاعف روی دوش هافبک های دفاعی ما بود و باعث ایجاد فاصله میان خط میانی و خط حمله تیم ملی شد. گاهی پاس های اولیه ما از خط دفاع یا از سمت دروازه بان برای مهاجمان بسیار بی هدف و به صورت توپ های بلند انجام می گرفت که ارزش چندان زیادی برای خلق موقعیت نداشت. در این نگرش، وجود یک هافبک شوت‌زن و پاسور در پشت مهاجمان ما سیار الزامی بود.

این مربی فوتبال با بیان اینکه تیم ملی ایران به لحاظ ارزش فنی بالاتر قادر به شکست کره جنوبی در تهران بود گفت: ایران از نظر ارزش فنی بالاتر از کره بود و ما می توانستیم از این تفاوت بهتر استفاده کنیم. دو شوت به دیرک دروازه کره و تک حملات مهاجمان ایران در این بازی نشانی از این تفاوت بود. در نتیجه حاصل این دیدار یک امتیاز خانگی بود که جایگاه تیم ملی را در جدول رده بندی بهتر نکرد.

وی به ضعف فنی تیم ملی در تغییر آهنگ بازی اشاره کرد و افزود: قبلا هم گفتیم که ایران باید در تغییر آهنگ و تاکتیک خود در حین مسابقه توانمندتر شود و به شرایط منطقه ای حریف هم توجه داشته باشد تا بتواند از کیفیت بازیکنان خود بهره بیشتری ببرد.

رضوی به غیبت هواداران در ورزشگاه و تاثیر این موضوع بر روند بازی پرداخت و گفت: واقعا مایه تاسف بود که تماشاگران خود را در این دیدار نداشتیم. بازی در زمین خودمان و بدون حضور تماشاگران، هیچ تفاوتی با بازی در زمین کره جنوبی نداشت. حمایت مردم و استقبال تماشاگران روحیه مضاعفی برای بازیکنان ایجاد می کند. همیشه بهترین حمایت را تماشاگران از تیم های خود دارند و بازیکنان زیر حمایت بازیکنان خود بهتر و با ارزش تر بازی می کنند.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: امیدوارم که این موضوع، مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. بقای فوتبال ما در گرو این تماشاگران است که استادیوم را پر می کنند. ما تا جام جهانی راه طولانی داریم. هنوز هر بازی برای ما سختی خود را دارد. باید بتوانیم از بهترین تیم فوتبال تاریخ ایران بیشترین استفاده را ببریم و خودمان را به جام جهانی برسانیم.

دیدگاه تان را بنویسید