انتقاد از عملکرد صادق محرمی در گفت و گو با جی پلاس

کارشناس فوتبال: اگر کره جنوبی را برده بودیم، انتقاد نمی شد؟/ از بازی ایران لذت می برم!

یک کارشناس فوتبال به دفاع از عملکرد تیم ملی و اسکوچیچ پرداخت و گفت: فکر می‌کنم آقای اسکوچیچ تغییرات لازم را ایجاد کرده و تیم ملی رو به جلو بازی می کند. وقتی بازی تیم ملی را می بینم لذت می برم.

لینک کوتاه کپی شد

مرتضی کرمانی مقدم در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی که با تساوی یک بر- یک خاتمه یافت و با نظرات مختلفی از سوی منتقدان همراه بود گفت: به نظرم نسبت به بازی با امارات پیشرفت کرده بودیم. نمی‌ دانم منتقدان به چه دلیل از این تیم انتقاد می‌کنند؟ ما خوب بازی کردیم و می توانستیم برنده این دیدار باشیم. در نیمه دوم ایران تیم برتر میدان بود و موقعیت‌ هایی ایجاد کرد که اگر وارد دروازه می شدند، الان برنده این دیدار بودیم. نمی دانم منتقدان چطور می گویند خوب نبودیم و تعویض های تیم ملی خوب نبود؟ اگر بازی را برده بودیم می گفتند تیم خوبی هستیم؟

مهاجم سال های دور تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به تاثیرگذاری اسکوچیچ روی این تیم اظهار کرد: فکر می‌کنم آقای اسکوچیچ تغییرات لازم را ایجاد کرده و تیم ملی رو به جلو بازی می کند. وقتی بازی تیم ملی را می بینم لذت می برم. تیم ملی نسبت به زمان کی روش که یک فوتبال تدافعی و اتوبوسی را به نمایش می گذاشت بهتر شده است. واقعا می بینم که تیم ملی بازی های خوبی را به نمایش می گذارد. به خصوص در بازی با کره فکر می کنم خیلی خوب بودیم و آن ها فقط دو موقعیت گل داشتند که یکی گل شد و دیگری هم در اواخر مسابقه بود.

وی با اشاره به فرصت‌ سوزی تیم ملی در این دیدار گفت: ما سوار توپ و میدان بودیم و موقعیت هایی را خلق کردیم که توپ دو بار به دیرک دروازه برخورد کرد. کره جنوبی تیم کوچکی نیست و جزو مدعیان آسیا محسوب می شود. قبول دارم که جلوی امارات یک نیمه بد بازی کردیم اما در این دیدار مستحق کسب سه امتیاز و پیروزی بودیم که به خاطر بدشانسی به وقوع نپیوست و از کسب سه امتیاز مسابقه بازماندیم.

تیم ملی فوتبال ایران کره جنوبی انتخابی جام جهانی سردار آزمون

این کارشناس فوتبال در واکنش به نبود کمک داور ویدویی و سوختن پنالتی مسلم بازیکن کره‌ ای روی طارمی گفت: صددرصد اگر VAR وجود داشت، برنده مسابقه می شدیم. این دیگر مشکل خودمان است که نتوانستیم این سیستم را فراهم کنیم و از سمت اشتباهات داوری به مشکل خوردیم. مشابه همین برخورد را آزمون با بازیکن حریف داشت که داور خطا گرفت اما بدتر از این را برای ما پنالتی نگرفت. در کل من فکر می‌کنم تیم ملی خوب بود و تا الان هم اسکوچیچ فوق العاده عمل کرده است و باید زحمات او را در نظر گرفت.

وی درباره تعویض‌ های اسکوچیچ در اواخر مسابقه که به جای کمک کردن به بار هجومی تیم ملی، زمان بازی را گرفت و همینطور میدان ندادن به بازیکنانی مانند قدوس گفت: این را قبول دارم. هر کسی که در دقایق پایانی تعویض می کند، به دنبال گرفتن وقت بازی است. اگر اسکوچیچ هم چنین نظری داشت، باید مدافع وارد زمین می کرد نه اینکه قایدی را به میدان بیاورد. فکر می‌کنم برای اسکوچیچ هم مهم بود که ایران بازی را واگذار نکند. با وجود تعویض‌ های تیم ملی، ما سوار بازی بودیم.

کرمانی مقدم با اشاره به غیبت قدوس در بازی های اخیر تیم ملی گفت:  درست است که به قدوس بازی نرسید اما یک زمانی می بینید که او را برای بازی‌ های دیگر که نیاز به کارهای تکنیکی و خلاقیت فردی بیشتری دارد، کنار گذاشته شده است. در این بازی نیاز به هافبک ها و بازیکنان جنگنده بود. دیدیم که نوراللهی و عزت اللهی چطور می جنگیدند. این مسائل به نظرات مربیان بر می گردد و نمی توان اعمال نفوذ کرد.

این بازیکن سابق تیم ملی درباره عملکرد صادق محرمی در پست دفاع راست نیز گفت: به نظرم محرمی یک مقدار در بازی های اخیر ضعیف کار کرده است. مخصوصا در این بازی اشتباهات زیادی داشت. شاید چون در فاز تهاجمی خود بازی می کند، او همچنان در ترکیب تیم ملی است. من خودم هم شخصا از عملکرد صادق محرمی در پست دفاع راست از راضی نبودم و به نظرم باید بهتر از این‌ها بازی کند. دفاع راست همیشه نقطه قوت ما بوده است.

کرمانی مقدم در واکنش به اینکه آیا تیم ملی نیاز به تغییر تاکتیک و روند خود دارد یا خیر  گفت: فکر می کنم الان صدر جدول هستیم و این نشان دهنده این است که مربی خوب کار کرده است. در نتیجه نیازی به تغییر تاکتیک و رویه نیست و با همین روند می توانیم به راحتی به جام جهانی سفر کنیم و در آن ها بازی های خودمان را به نمایش بگذاریم.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از انجام چهار بازی در انتخابی جام جهانی 2022، با 10 امتیاز در صدر جدول گروه A  قرار دارد. تیم های کره جنوبی با 8، لبنان با 5، عراق و امارات با 3 و سوریه با یک امتیاز در رتبه های بعدی هستند. دو تیم اول گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند.

 

  • محمود ارسالی در

    به نظربنده نبودVAR وتماشاگران که به عنوان یاردوازدهم عمل می کننددرنتیجه بازی بی تاثیر نبود.

دیدگاه تان را بنویسید