در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد

درخشان: می خواهید تیم ملی با دو روز تمرین مثل رئال مادرید بازی کند؟/ ناخواسته امارات را بردیم!

یک کارشناس فوتبال با اشاره به ناهماهنگی و نبود برنامه برای موفقیت ایران مقابل امارات گفت: تیم ملی روی خواسته لژیونرها و بدون داشتن برنامه رقیب خود را شکست داد.

لینک کوتاه کپی شد

حمید درخشان در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره دیدار تیم های ملی ایران و امارات که با پیروزی شاگردان اسکوچیچ همراه بود ولی انتقاداتی را به دنبال داشت، گفت: در نیمه اول صراحتا باید گفت که مالکیت توپ با امارات بود و آن ها بهتر عمل کردند. ما سردرگم بودیم و نمی دانستیم از کجا فشار بیاوریم و بازی سازی کنیم. امارات در نیمه اول با داشتن مالکیت توپ بهتر از ما بود. در نیمه دوم یک تغییر دادیم و ناخودآگاه انگیزه بردن در ما بیشتر شد.

وی با بیان اینکه تیم ملی در نیمه دوم تیم بهتری بود گفت: رفته رفته یک مقدار بالا بازی کردیم و اجازه ندادیم اماراتی ها بازی‌سازی کنند. در ادامه دوندگی ما بیشتر شد  و به همین دلیل بازی را بردیم. این اتفاق به طور ناخواسته رخ داد و ما برنامه مشخصی برای گلزنی نداشتیم. اگر برنامه داشتیم مشخص می شد که از کجا می خواهیم گلزنی کنیم. این اتفاق به خاطر تجربه لژیونرها اتفاق افتاد. مشخصا برنامه ای برای فشار گذاشتن روی حریف و بردن نداشتیم. تگ گل ما روی کار خوب آزمون و طارمی رقم خورد.

این کارشناس فوتبال ایران درباره افزایش هماهنگی تیم ملی برای دیدار با کره جنوبی خاطرنشان کرد: من یک اشاره کوچک به مرحله قبل در بحرین می کنم. ما از اولین بازی با هنگ کنگ تا آخرین بازی با عراق پیشرفت کردیم و بهتر شدیم. هر چه گذشت بهتر شدیم. ما در بازی آخر مقابل عراق از این تیم می ترسیدیم اما به حدی خوب شده بودیم که به راحتی آن ها را بردیم. این موضوع نشان دهنده این است که اگر کادرفنی زمان کافی داشته باشد، بهتر می شویم. سرمربی تیم با داشتن زمان کافی می تواند هماهنگی تیمش را توسعه دهد و برنامه ریزی کند و رشد تیمش را ببیند. اگر این زمان را به مربی ندهید که نمی تواند معجزه کند!

درخشان با بیان اینکه تیم ملی در دیدار با کره جنوبی آمادگی بیشتری خواهد داشت افزود: ما الان یک بازی کردیم و در این روزهای باقی مانده تمرین می کنیم و قول می دهم جلوی کره بهتر می شویم. قطعا ایران نسبت به امارات بهتر بازی می کند چون یک بازی انجام داده و تیم هم در اختیار مربی است و هماهنگی بازیکنان را توسعه می دهیم. قطعا این بازی راحت نیست و کره هم تیم خوبی است و برای صعود به جام جهانی تلاش می کند. کره همان تیم قدرتمندی است که نباید دست کم بگیریم تا بتوانیم این تیم را ببریم.

احمد نوراللهی تیم ملی فوتبال ایران امارات

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه باید به دنبال صعود از مرحله گروهی در جام جهانی باشیم گفت: رفتن تیم ملی به جام جهانی خیلی زیاد به فوتبال ما کمک می کند اما کافی نیست. باید برنامه ریزی مدون و خوبی داشته باشیم و از مربیان با دانش بهتری استفاده کنیم و فوتبالمان را توسعه دهیم. سال ها است که می گوییم باید به جام جهانی بریم اما اکنون باید به دور بعد برویم. چند سال است که هدفمان صعود به جام جهانی شده است. باید فوتبالمان را توسعه دهیم و ان‌شاء‌الله این اتفاق بیفتد. من دنیا را دیده‌ام و می دانم که پتانسیل انسانی ما در فوتبال خیلی بالا است.

این کارشناس فوتبال درباره انتقادها از عملکرد تیم ملی مبنی بر اینکه زیبا بازی نمی کند و وضعیت نگران کننده است گفت: اول باید ببینیم برای تیم ملی چه کرده ایم و چه انتظاری داریم. تیمی که فقط دو روز تمرین می کند و راهی چنین مسابقاتی می شود و به پیروزی می رسد، بهتر از این نخواهد شد. ما فقط برای بردن تمرین می کنیم. انتظارتان چیست؟ فعلا فقط باید به بردن فکر کنیم. می دانم ما هماهنگی لازم را نداریم ولی در این مدت کوتاه نمی توان معجزه کرد.

درخشان با اشاره به شروع نشدن لیگ برتر گفت: بازیکنان داخلی ما با فقط با تمرین کردن به تیم ملی می آیند. از طرفی لژیونرها با سبک و روش باشگاهی خود کار می کنند. مربی تیم ملی دو روز فرصت دارد این بازیکنان را هماهنگ کند. آن وقت می خواهید در دو روز مانند رئال مادرید بازی کنید؟ این اتفاق شدنی نیست. فوتبال مجموعه ای از بازیکنانی است که فلسفه مربی را درک و پیاده می کنند.

وی در واکنش به اینکه در فوتبال اروپا با دو جلسه تمرین در بازی های ملی شرکت می کنند گفت: فلسفه بازیکنان ما با اروپایی ها فرق دارد. باشگاه ها.ی ما با اروپا فرق دارند. دانش فوتبال ما کمتر است. بازیکنان اروپایی در فرهنگی قرار گرفتند که با همان سبک و سیاق بازی می کنند. ما همیشه روی بازیکنان خلاق حساب کردیم و همیشه اینطور به پیروزی رسیدیم. زمان کی روش هم بازی ها را یک هیچ می بردیم و دفاعی بازی می کردیم. فرهنگ باشگاه و نگاه تاکتیکی و تکنیکی ما باید اصلاح شود تا در قالب فوتبال اروپا قرار بگیریم.

دیدگاه تان را بنویسید