کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

تیم های عربی ترسی از ایران ندارند!/ کُره را ببریم راه صعود هموار می شود

کارشناس فوتبال ایران پیش از دیدار ایران مقابل امارات و کره جنوبی گفت: تیم های عربی از ما ترسی ندارند و خیلی راحت بازی می کنند اما کره و ژاپن با تمام برنامه و امکانات از ما می ترسند.

لینک کوتاه کپی شد

رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با امارات و کره‌جنوبی در هفته سوم و چهارم جام جهانی، گفت: با توجه به حضور لژیونرها، یک مشکل اساسی درخصوص آن ها داریم و آن اینکه نمی‌توانیم آن‌ها را برای مدت زمان طولانی در تمرینات داشته باشیم. البته بازیکنان ما با توجه به بازی‌های رسمی و غیر رسمی که انجام دادند، تقریبا با هم آشنا هستند. با این حال اگر بیشتر تمرین می‌کردیم، هماهنگی بیشتری هم حاصل می‌شد. در نهایت اینکه ترکیب تیم ما تقریبا مشخص است. شاید چند جا به جایی داشته باشیم که به خاطر وجود بازیکنان باکیفیت در خط هافبک و حمله است و مربی تیم ملی دغدغه استفاده از اکثر بازیکنانش را دارد.

این کارشناس فوتبال به وجود بازیکنان باکیفیت در تیم ملی اشاره کرد و افزود: الان دو مهاجم و مدافعان ما مشخص هستند. فقط تغییرات در بین هافبک‌ های کناری خواهد بود. به همین دلیل تقریبا به ترکیب اصلی خودمان نزدیک می‌شویم.

وی با بیان اینکه هر حریفی می‌تواند برای تیم ملی ایران خطرساز شود، گفت: هر چند امارات در حد ما نیست و در این سال‌ها خیلی برای ما مشکلی ایجاد نکرده است اما در کل کشورهای عربی از فوتبال ما ترس ندارند؛ درواقع به حدی که کره و ژاپن از ما می ترسند، تیم های عربی ها از ما ترس ندارند. مثلا عراق، عربستان، بحرین و ... جلوی ما راحت تر بازی می کنند. کره و ژاپن سال‌هاست که شاید برنامه ریزی، نظم و انضباط بهتری داشته باشند اما مقابل ما همیشه خیلی نگران هستند و اکثرا نتایج خوبی نگرفتند.

تیم ملی فوتبال ایران و عراق مقدماتی جام جهانی شجاع خلیل زاده سردار آزمون علی قلی زاده

کربکندی با اشاره به هدف تیم ملی برای صعود به تیم ملی، به ضرورت پیروزی مقابل رقبا تاکید کرد و گفت: وقتی هدفمان رفتن به جام جهانی است، باید این حریفان را به خصوص امارات را به راحتی ببریم و آماده بازی با کره شویم که تقریبا می تواند برایمان حریف سخت تری باشد. امارات نمی تواند حریف قدری باشد و ما باید این تیم را شکست دهیم و با شرایط بهتری آماده بازی برابر کره شویم.

او در واکنش به اینکه کره جنوبی هم در مدت زمان اخیر، تیم آماده و قدرتمندی نشان نداده و ظاهرا از شرایط آرمانی دور است، گفت: من اخیرا دیدار این تیم را ندیده‌ام. به هر حال فوتبال کره صاحب سبک و برنامه است. نمی‌توانیم این تیم را دست کم بگیریم. با توجه به شناخت زیاد آن ها از لژیونرها ما، نمی توان کره را دست کم گرفت. کره و ژاپن تیم های صاحب فوتبال هستند ولی باید کره جنوبی را در خانه خودمان ببریم و همزمان به علت توقف رقبا مقابل همدیگر، وضعیت خودمان را بهبود بخشیم.

این مربی فوتبال درباره وضعیت خط دفاعی تیم ملی و بسته ماندن دروازه ایران با توجه به وجود اشکالاتی در بازه های گذشته از این ناحیه گفت: نسبت به خط هافبک و حمله، دفاعمان مهره های کمتری دارد و ضعیف تر هستیم. ما در آن دو خط به حدی بازیکن شایسته داریم که شاید مربیان سردرگم هستند چه کسی را در ترکیب بگذارند. ولی در خط دفاعی دو مدافع را که سال ها کنار هم بودند به کار گرفته‌ایم تا به هماهنگی برسند. تنها خطی که تغییری ندارد، خط دفاعی است ولی خط دفاعی خیلی متسحکمی نداریم و امیدواریم مقابل این تیم ها روز خوبی داشته باشیم.

کربکندی درباره عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و این سوال که آیا او توانسته فلسفه و سبک خود را وارد تیم کند گفت: به نظرم اسکوچیچ مربی خوبی است و در سطح باشگاهی کارهای خوبی انجام داد. شاید تیم ملی ما برای او بزرگ بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند در حد تیم مان نیست. ولی ما از یک مربی چه می خواهیم؟ ما نظم، انضباط و نتیجه را می خواهیم. در شرایطی که فکر می کردند نتوانیم از بحرین به مرحله بعد صعود کنیم، تیم او به راحتی بازی ها را با نتایج خوب برد. شاید بازی های اول هر دوره را خوب نبودیم، اما هر چه گذشت بهتر و روان تر شدیم. به نظرم می رسد که اسکوچیچ فوتبال ما را به نتیجه می رساند و خودش صاحب جایگاه بهتری در دنیا می شود.

وی در واکنش به اینکه کسب 6 امتیاز مقابل کره و امارات، می توان باعث نهایی شدن صعود تیم ملی تا قبل از بازی برگشت مقابل کره جنوبی شود گفت: نمی توان در فوتبال به طور مطلق چیزی گفت اما پیروزی در این دو بازی به خصوص مقابل کره راه ما را هموار می کند.

این کارشناس فوتبال در پایان گفت: امیدوارم بعد از چند دوره متوالی حضور در جام جهانی، در این دوره هم جایگاه فوتبال ما پایین نیاید. برای فوتبال قوی تر، منظم تر و بهتر باید توجه و تمرکز بیشتری به لیگ داشته باشیم. باید لیگ را پویا تر و قوی تر کنیم. الان بیشتر از 90 درصد بازیکنان ما لژیونرها هستند. این موضوع از یک نظر خوب است اما امیدوارم با تولیدات بهتر، بازینکنان جوان را به تیم ملی هدیه کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید