جی پلاس

قوهای مخوف کارلتو؛ گلزن ترین رئال مادرید قرن 21!

رئال مادرید با هدایت کارلو آنچلوتی در شش هفته نخست لالیگا ۲۱ گل به ثمر رسانده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: جانشین زین الدین زیدان شدن و هدایت تیمی که بازیکن جدید زیادی نداشت و مهره های خوبی از دست داده بود چالش سختی به حساب می آمد. این شرایط را هر کسی نمی توانست قبول کند اما کارلو آنچلوتی پیشنهاد باشگاه رئال مادرید را پذیرفت، سرمربی که پیش از این در تیم اسپانیایی روزهای درخشانی را سپری کرده بود. او در کمتر از چند ماه سفیدپوشان را به یک تیم جنگنده تبدیل کرد و اکنون به تنهایی صدرنشین لالیگا است. به نوشته بی ساکر، مادرید آنچلوتی پنج پیروزی برابر آلاوس، رئال بتیس، سلتاویگو، والنسیا و مایورکا به دست آورد و تنها مقابل لوانته مساوی کرد. با این حال عملکرد سفیدپوشان در خط حمله بیش از همه قابل توجه است. آن ها در شش هفته ۲۱ گل به ثمر رساندند و میانگین ۳.۵ گل را در لالیگا به ثبت رساندند. 

این بهترین عملکرد مادرید در لالیگا در قرن ۲۱ به حساب می آید. البته در دفاع بهترین نیست و میانگین بیش از یک گل در بازی (۱.۳۳) را به ثبت رسانده است. آنچلوتی بهترین خط حمله سفیدپوشان را نشان داده است. جالب اینجاست بهترین رکورد قبلی هم به سرمربی ایتالیایی اختصاص داشت. تیم آنچلوتی در فصل ۱۵-۲۰۱۴ در شش هفته نخست میانگین گلزنی ۳.۳۳ در هر بازی را به ثبت رساند. البته مادرید ژوزه مورینیو در فصل ۱۲-۲۰۱۱ نیز چنین عملکردی داشت. برند شوستر در فصل ۰۹-۲۰۰۸ تیم گلزنی ساخته بود که میانگین سه گل در هر بازی را به خود اختصاص داده بود‌ اما ۱.۵ گل در هر دیدار هم دریافت کرد. سرمربی آلمانی به همراه مورینیو تنها کسانی بودند که بهترین آمار گلزنی را در شروع لالیگا داشتند. 

رئال مادرید تحت هدایت مانوئل پیگرینی درست است مطابق انتظار عمل نکرد اما شروع خوبی در فصل ۱۰-۲۰۰۹ داشت به خصوص در بخش گلزنی. تیم پیگرینی میانگین ۲.۸۳ گل در هر بازی را ثبت کرد و از ۱۸ امتیاز ممکن ۱۵ امتیاز به دست آورد (۲.۵۰). از لحاظ دفاعی هم آمار خوبی داشت و میانگین ۰.۶۷ گل را پس از انجام شش بازی به ثبت رساند. جایگاه ششم به زیدان اختصاص دارد که تیمش در فصل ۱۷-۲۰۱۶ میانگین ۲.۵ گل را ثبت کرد و در هر بازی یک بار دروازه‌اش باز شد. همچنین در هر دیدار میانگین ۲.۳۳ امتیاز به دست آورد. با وجود شروع نه چندان درخشان در پایان فصل تیمش جام قهرمانی را به دست آورد. در میان بهترین عملکردها تنها سرمربی فرانسوی و مورینیو (۱۲-۲۰۱۱) در پایان فصل قهرمان لالیگا شدند.

دیدگاه تان را بنویسید