جانشین رونالد کومان مشخص شد؟

از ژاوی به عنوان اصلی‌ترین شانس جانشینی رونالد کومان در بارسلونا نام برده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نظر می‌رسد که رونالد کومان رفته‌رفته به پایان کار خود در بارسلونا نزدیک می‌شود و اصلا بعید نیست که طی روزها و هفته‌های آتی سرمربی هلندی از هدایت بلوگرانا کنار گذاشته شود. در این بین اما از ژاوی به عنوان محتمل ترین گزینه برای جانشینی کومان نام برده می‌شود‌. او از همه فاکتورهای لازم برای نشستن روی نیمکت بارسا برخوردار است؛ دی‌ان‌ای بارسا، سبک بازی، شناخت هواداران و... همه چیزهایی است که در ژاوی مشاهده می شود.

ورزش سه نوشت؛ با این حال  در مورد حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا سه مسئله‌ای بسیار مهم وجود دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم.

1- ژاوی نمی خواهد به همکارش خیانت کند
اول اینکه ژاوی هرگز نمی‌خواهد که به خاطر او فشاری روی رونالد کومان وارد شود. در واقع ژاوی سرمربی هلندی را اسطوره باشگاه بارسلونا می داند و به نوعی دوست ندارد که حضور او به عنوان جانشین کومان خیانت برداشت شود. در واقع ژاوی از دوحه تمام تحولات موجود در باشگاه بارسلونا را مشاهده می کند اما همانطور که گفته شده اصلا نمی خواهد فشار بیش از حد روی کومان وارد شود.

2- تعامل با خوان لاپورتا
مسئله دوم به رابطه لاپورتا و ژاوی برمی‌گردد. این دو با یکدیگر دوست هستند و از رابطه خوبی برخوردارند. ویکتور فونت، رقیب لاپورتا در راه ریاست باشگاه بارسلونا همواره از ژاوی به عنوان یکی از سلاح های انتخاباتی خود نام می برد. اما لاپورتا باید به این موضوع توجه داشته باشد که ژاوی هیچ گاه به حمایت از فونت نپرداخت. از طرفی دیگر اهمیت ندارد که زمانی جوزپ بارتومئو به دنبال آوردن ژاوی به بارسا بوده و او این پیشنهاد را رد کرده است چرا که حالا شرایط کاملاً جدید و متفاوت است.

در واقع اگر رئیس باشگاه بارسلونا به ژاوی احتیاج داشته باشد قطعا او پای مذاکره خواهد نشست. اسطوره بارسلونا دیر یا زود این تیم را تمرین خواهد داد اما در عین حال حالا که بلوگرانا در وضعیت خوبی به سر نمی برد، حضور ژاوی به عنوان یک نیروی نجات بخش می تواند برای او از اهمیت بیشتری هم برخوردار باشد.

 

3- مذاکره با سران قطری السد
فاکتور سوم که باید به آن توجه داشت به سران قطری باشگاه السد برمی‌گردد. ژاوی اخیراً قرارداد خود را تا سال 2023 یعنی بعد از جام جهانی قطر با السد تمدید کرد و او و خانواده اش کاملاً از حضور در این کشور آسیایی راضی هستند. ژاوی همچنین اخیراً نتایج بسیار خوبی هم با السد کسب کرده و اوضاع خوبی را در لیگ ستارگان قطر را تجربه می‌کند. ‌با این حال اگر بارسلونا تصمیم نهایی خود را برای به خدمت گرفتن ژاوی اتخاذ کند به نظر می‌رسد که آنها کار دشواری برای راضی کردن سران قطری پیش رو نخواهند داشت. در واقع ژاوی رابطه بسیار خوبی با سران باشگاه السد دارد و بعید به نظر می رسد که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید