بارسلونا به این 5 دلیل نباید کومان را اخراج کند

مدیران باشگاه بارسلونا به ۵ دلیل نباید سرمربی هلندی تیمشان را اخراج کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، چندی پیش به نظر می‌رسید تیم فوتبال بارسلونا در موقعیت خوبی برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا قرار دارد، زیرا رونالد کومان هدایت این تیم را پس از گذراندن یک فصل کابوس وار برعهده گرفت و پیشرفت این تیم نسبت به فصل قبل مشهود بود.

در حال حاضر هیئت مدیره باشگاه بارسلونا به دنبال بررسی گزینه‌های جانشینی رونالد کومان است، زیرا بارسلونا با شکست خانگی هفته گذشته مقابل سلتاویگو شانس قهرمانی در لالیگا را از دست داد.  

سرمربی هلندی وقتی هدایت بارسلونا را برعهده گرفت، وظیفه داشت سطح کیفی تیمی که یکی از سخت‌ترین فصل‌های خود را گذرانده بود، ارتقا دهد. کومان تا حدود زیادی موفق به انجام این کار شده است و در این گزارش ما ۵ دلیل را بررسی می‌کنیم که چرا بارسلونا نباید او را اخراج کند.

۱- اخراج کومان بی ثباتی بارسلونا را بیشتر می‌کند

بارسلونا در چند وقت اخیر ثبات چندانی نداشته است. ارنستو والورده با وجود کسب ۲ قهرمانی پشت سر هم در لالیگا اخراج شد. کیکه ستین، جانشین والورده در بارسلونا هم در دوران سرمربیگری خود نشان داد توانایی کافی برای هدایت کاتالان‌ها را ندارد.  

با این شرایط اخراج رونالد کومان که تنها یک فصل در بارسلونا بوده، بی ثباتی نیمکت این تیم را بیشتر خواهد کرد.  

در باشگاه‌هایی که فرهنگ جابجایی سرمربیان در آن‌ها نهادینه شده، فشار بیشتری به مدیران وارد می‌شود و همین موضوع کسب نتیجه در کوتاه مدت را مهم‌تر از هر چیز دیگری می‌کند. مسلما این هدفی نیست که باشگاه بزرگی مانند بارسلونا به دنبال آن باشد.  

۲- بازیکنان جوان زیر نظر کومان پیشرفت قابل قبولی داشتند

یکی از اصلی‌ترین انتقاد‌هایی که به کومان وارد شده، این است که ریکی پویگ در دوران او فروغی نداشته است. با این حال سرمربی بارسلونا در فصل جاری ارتباط خوبی با بازیکنان جوان تیمش داشته است.

"پِدری" که ۱۸ ساله است، به یک مهره کلیدی در ترکیب آبی و اناری پوشان تبدیل شده و آنسو فاتی قبل از این که درگیر مصدومیت زانو شود، فصل خوبی را در ترکیب کاتالان‌ها گذراند. در غیاب جرارد پیکه و ساموئل اومتیتی، رونالد آراخو و اسکار مینگوئزا قلب خط دفاعی را پوشش دادند.  

"سرجینیو دِست"، مدافع راست ۲۰ ساله بارسلونا هم خوب بازی کرده و در چندین پُست از جمله هافبک دفاعی و دفاع چپ به کار گرفته شده است.

عثمان دمبله نیز بدون شک بهترین فصل خود را از زمان پیوستن به بارسلونا تجربه کرده است. از "فرانکی دی یونگ" هم در چندین پست استفاده شده و او نیز فصل خوبی را پشت سر گذاشته است.

ایلیکس موریبا فرصت حضور در ترکیب را به دست آورد و عملکرد قابل قبولی داشت. همه این‌ها نشان می‌دهد که اراده جدیدی در زمینه جوانگرایی در این باشگاه وجود دارد و این اتفاق در زمان  حساسی رخ می‌دهد، زیرا سن بازیکنان اصلی بارسلونا همگی بالای ۳۰ است.  

۳- رونالد کومان یک تیم بحران زده را به ارث برد

هنگامی که رونالد کومان هدایت بارسلونا را پذیرفت، هنوز بارتومئو رئیس باشگاه بود و بارسلونا بدهی سنگینی داشت و نمی‌توانست خواسته‌های نقل و انتقالاتی سرمربی هلندی خود را برآورده کند.  

از طرف دیگر لیونل مسی اصرار داشت از بارسلونا جدا شود و نخستین تجربه کومان در بارسلونا، با بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر همراه شد تا او از حمایت تماشاگران هم محروم باشد.

همچنین میانگین سنی بارسلونا افزایش یافته بود و بی ثباتی در باشگاه با درخواست جدایی چند تن از بازیکنان کلیدی به اوج خود رسیده بود.  

با این حال کومان توانست بارسلونا را به قهرمانی کوپا دل ری برساند تا این فصل بدون قهرمانی برای بارسلونا به پایان نرسد.

۴- رونالد کومان تعصب و نگرانی خود نسبت به بارسلونا را نشان داده است

رونالد کومان به عنوان یک بازیکن سابق و اسطوره بارسلونا همیشه آرزوی سرمربیگری این تیم را داشته است. به همین دلیل وقتی این فرصت نصیب کومان شد، او از انجام وظیفه بزرگی که به عنوان مدیرفنی در تیم ملی هلند برعهده داشت، دست کشید تا به تیم دوران جوانی اش بازگردد.  

رونالد کومان هزینه فسخ قراردادش با فدراسیون هلند را از جیب خودش پرداخت کرد تا در میان بحران مالی بارسلونا، باری از روی دوش این تیم بردارد؛ بنابراین تعصب و علاقه قلبی مرد هلندی به بارسلونا قابل انکار نیست. 

این دلیل دیگری است که نشان می‌دهد چرا بارسلونا نباید کومان را برکنار کند، زیرا این تیم در حال حاضر مربی‌ای دارد که نشان داده است در آینده می‌تواند کار‌های بزرگ تری انجام دهد؛ بنابراین بهتر است که حداقل برای یک فصل دیگر فرصت حضور روی نیمکت بارسلونا را داشته باشد.

۵- رونالد کومان رابطه صمیمانه‌ای با لیونل مسی دارد

بارسلونا در نقل و انتقالات تابستانی کار‌های زیادی دارد و باید با جذب چند بازیکن تیم خودش را برای فصل آینده تقویت کند. البته مهم‌ترین ماموریت بارسلونا در پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو حفظ لیونل مسی است.  

لیونل مسی با به ثمر رساندن ۳۰ گل در فصل جاری لالیگا نشان داد که چه نقش محوری و مهمی در بارسلونا دارد. کومان رابطه خوبی با ستاره آرژانتینی تیمش دارد و حتی در صورتی که ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا شود، او هم خواهان حضور مسی در این تیم است.  

دیدگاه تان را بنویسید