صالحی‌امیری: برای انتخابات کمیته هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ام

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای حضور در انتخابات کمیته هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ام.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدرضا صالحی امیری درباره اهدای خون جامعه ورزش، عنوان کرد: من خیلی به کار تبلیغی و نمایشی علاقه ندارم اما شرایط سخت کروناست و مشکلات زیادی وجود دارد. هر کسی هر کمکی برای کاهش درد مردم می‌تواند انجام دهد باید بپذیریم چرا که این موضوع منطق انسانی است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مردم ما انسانهای خونگرمی هستند و هیچ مشکلی برای همکاری مردم وجود ندارد فقط باید کار تبلیغاتی برای جذب مخاطب انجام شود. یعنی سهولت تین‌ های سیار می‌تواند کمک زیادی کند تا مردم به راحتی خون اهدا کند.

وی درباره عملکرد کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو و این‌که انتقاداتی در این خصوص مطرح بود، خاطرنشان کرد: باید انصاف داشته باشیم و تحلیل باید هم با اطلاعات و هم منصفانه باشد. نتیجه‌ای که حاصل شد افتخارآمیز است اما این نکته را فراموش نکنیم در شرایط سخت کرونایی به توکیو رفتیم. ۱۸ ماه آخر را در شرایط قرمز بودیم.

وی افزود: فراموش نکنید اقتصاد ایران دستخوش تغییرات جدی شد و ما ارزی که در جاکارتا ۴۲۰۰ تومان خریده بودیم در توکیو ۲۹ هزار تومان خریدیم یعنی تقریبا ۷ برابر. حمایت حداکثری از فدراسیون‌ها به عمل آمد و آنها با مشکل مالی برخورد نکردند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به ابهام در برگزاری المپیک، عنوان کرد: موردی دیگر بی ثباتی تصمیمات در دوران کرونایی بود. مشخص نبود المپیک برگزار می‌شود یا خیر چون هر روز در ژاپن اخبار ضد و نقیضی منتشر می‌شد و ما باید به این ملاحظات توجه می‌کردیم. نکته دیگر حوادثی بود که رخ داد؛ بهمن عسگری، عباسعلی، حسن یزدانی، میرهاشم حسینی و ... دچار حوادثی شدند که باید به آن توجه کرد. از نظر کیفی بعد از لندن دومین نتیجه خوب تاریخ بود که باید شاکر باشیم. مقام معظم رهبری هم دیداری با ورزشکاران داشتند که باعث دلگرمی بود.

صالحی امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ریزی‌ها برای انتخابات کمیته ملی المپیک انجام شده یادآور شد: خیر هنوز زود است.

وی درباره اینکه آیا در انتخابات شرکت می کنید یا خیر، گفت: هنوز به تصمیم‌ نهایی نرسید‌ه‌ام.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که شما جلسه با روسای جهانی ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری داشتید، فکر می‌کنید مشکل آنها حل شود، تصریح کرد: تلاش مستمر برای حل مشکلات داریم و در حال پیگیری هستیم. ما جلساتی با وزیر و روسای فدراسیون‌ها خواهیم داشت و من امید له حل مسئله دارم. 

دیدگاه تان را بنویسید