المپیک 2020 توکیو| صالحی امیری: کسب ۶ تا ۷ مدال منطقی است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: انتظار از کاروان ایران باید مبنی بر واقعیت باشد و کسب ۶ تا ۷ مدال در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ منطقی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص شرایط ملی پوشان ایران تابه  اینجای مسابقات المپیک گفت: در مجموع کاروان بزرگ ما که متشکل از ۱۸۱ نفر بود به توکیو رسید. در سراسر جهان حدود سیصد هزار نفر قهرمان با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این نفرات یازده هزار نفر خود را به توکیو رساندند.

او ادامه داد: از یازده هزار نفر رسیده به توکیو در این ۱۷ روز قرار است هزار و پنجاه و هشت نفر به روی سکو بروند. وقتی از المپیک صحبت می‌شود یعنی رقابتی سخت و نفس گیر میان قهرمانان جهان و باید انتظارات را در چارچوب تفسیر کرد.

او ادامه داد: اگر ۶۶ نفر در توکیو هستیم حدود ۶،۷ مدال امری طبیعی است که دریافت کنیم. انتظار از کاروان ایران باید مبنی بر واقعیت باشد و کسب ۶ تا ۷ مدال منطقی است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شروع ما از قایقرانی بود که ملایی بسیار خوب بود و او سخت تلاش کرد. در المپیک ثانیه ها تعیین کننده است.

صالحی امیری ادامه داد: در بوکس نتیجه خوبی کسب کردیم. مربی و رئیس فدراسیون بوکس خیلی خوبی داریم.

او بیان کرد: بسکتبالیست‌ها مقتدرانه نتیجه بازی را واگذار کردند و در مرز پیروزی بودند. جمهوری چک از مدعیان کسب مدال در بسکتبال است و ما پیش‌بینی شکست را داشتیم. در این دوره به اذعان تمامی مدیران فدراسیون و سجادی هیچگونه کم‌کاری در آماده‌سازی و حمایت از ورزشکاران نداشتیم. بزرگان ورزش می‌گویند در ادوار ۴۰ ساله ورزش ایران این حجم از حمایت سابقه نداشته است.

او ادامه داد: کل بودجه ورزش ایران یکصد میلیون دلار است. درباره بسکتبال همه لوازم را تهیه کردیم. به آن‌ها پاداش و کمک ماهیانه پرداخت کردیم.

او افزود: امروز در سفارت ۱۰۰۰۰ یورو و یک هدیه به جواد فروغی تقدیم شد. فدراسیون تیراندازی ۵۰۰۰ یورو به او پاداش داد. همچنین در بازگشت به کشور ۲ میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش به فروغی پرداخت خواهد شد.

صالحی امیری ادامه داد: از احسان حدادی تا حامد حدادی همگی مورد حمایت بودند. به یاد ندارم ورزشکار یا فدراسیونی تقاضایی داشته که ما آن را تامین نکرده باشیم. به فدارسیون کشتی که مادر و امید ورزش ما است، ۵۰ میلیارد تومان کمک شده است. برای اعزام کاروان ایران به توکیو یک میلیون یورو از بانک مرکزی بودجه تامین کردیم و حدود ۴۴ میلیارد تومان در تهران خرج کردیم.

او افزود:در تکواندو نتایج خوبی کسب نکردیم. برای اینکه روحیه کاروان را خراب نکنیم باید حرفی نزنیم، اما در تهران تحلیل خواهیم کرد. بزرگان تکواندو و سجادی باید مشخص کنند که چرا نتایج خوبی حاصل نشد. باید به کاروان آرامش تزریق کنیم و از کسی فعلا بازخواست نکنیم تا در زمان مقرر این کار انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید